[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 358
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 358


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Karácsonyi történet
cincoka

Olgit rettenetes kinézete ellenére imádta a környezete. Aki ismerte, megszokta, s elsiklott csúfsága felett.


Olgi néni elhízott, lóarcú, basedovos szemű, hatalmas, dús, fekete, göndör hajú, végtelen jószívű asszonyság volt. Túl a hatvanon is még mindig dolgozott: ő volt a divatszalon lelke. Több évtizedes tapasztalata, kapcsolatai és hihetetlen kapcsolatteremtő, kompromisszumkészsége nélkülözhetetlen volt a vállaltnál. Bár a divatszakmában dolgozott, nem adott magára: slamposan járt, sárga pergamenszerű lóarcát vastag púderréteggel fiatalította, széles békaszáját rikító téglapírosra festette, s vastag szemöldökét csipeszével naponta vékonyra tépkedte. Horgas orra alatt bajuszkát viselt, melyet szőkére hidrogénezett.
Olgit rettenetes kinézete ellenére imádta a környezete. Aki ismerte, megszokta, s elsiklott csúfsága felett. Esze úgy vágott, mint a borotva, fiatalokat megszégyenítve, lexikonként hívta elő ismereteit. Lakása a régi időket idézve, hatalmas, nehéz, sötét bútorokkal, több mázsás karszékekkel, porcelánokkal telitömött almáriummal, a falak régi olajfestményekkel voltak tele aggatva. A konyhában állandó cigaretta- és kutyaszag terjengett az áporodott, ételszagú levegőben. Nem mondhatnám azt, hogy rossz volt, csak amolyan elhanyagoltság, erre mondják azt, hogy szalad a lakás.
Olgi magányosan élt hosszú évek óta, amióta elűzte felfuvalkodott alezredes férjét, aki segédmunkásként munkásszálláson fejezte be életét. Egyedül élt hófehér törpe uszkárjával, két papagájával, boldog kiegyensúlyozottságban. Minden nap főzött magának. Mindene volt Fifi és a két madár. Munka után első dolga volt a kutyust pórázra fogva, séta ürügyén bevásárolni, majd hazatérve vacsorát főzni. Utána letelepedve a nagy böhöm fotelbe, Fifivel az ölében s a két madárral vállain, újság- és folyóirat olvasásba, majd Tv-nézésbe merült.
Olgit végtelen jókedvéért, életigenlő derűjéért imádtuk. Minden évben Olga-napra hivatalosak voltunk vacsorára. A vacsora mindig egyformára sikeredett. Előételként libamáj aszpikban. Főételként ropogós libasült. Utóétel, töltött libanyak, friss libatepertő tormával. Étvágygerjesztőnek kóser szilvapálinka járt, s a vacsorához rajnai vörösbor. És mennyi finom sütemény, mind Olgi keze munkája.
Miután átadtuk virágcsokrainkat és közös ajándékunkat, elhelyezkedtünk a böhöm ülőalkalmatosságokon, kanapén, és jókedvű csevegésbe fogtunk. Majd megvacsoráztunk, és a nők éves nagytakarításként tisztára suvickolták a konyhát, míg a férfiak, Olgival trécseltek a nagyszobában. Ez még hozzá tartozott a névnapi ajándékhoz. Miután kimerültünk a témákban, s a jó bortól mámorosan, búcsút véve Olgitól, magára hagytuk szeretteivel.
A nagy karácsonyi készülődésekben, ajándékvadászatban el is feledkeztünk Olgiról. Pedig Olgi bajban volt. Egy héttel az ünnep beköszönte előtt meghalt Fifi, egyetlen hű társa, imádatának tárgya. Olgit mélységes letargiába taszította szertejének elvesztése. Fifit szépen felravatalozta és odahelyezte a feldíszített karácsonyfa alá. Leült vele szemben és a derengő félhomályban elmélkedve héberül imádkozot. Úgy, mint kiskorában tanulta drága, jó szüleitől.
Semmi ételt nem vett magához, csak vörösborát kortyolgatta, hogy ki ne száradjon. Aztán amikor elérkezett a Szenteste napja, teljes erejével rátört a magány fojtogató érzése. Elhatározta, hogy véget vet életének. Bevette a lakásban fellelhető összes gyógyszerét, és vörösborral leöblitette. Kihúzta a falból a telefonzsinórt, hogy mégcsak véletlenül se, hívjon segítséget, ha meggondolná magát. Amint kezdett kómába esni, lelke kilépve testéből ott lebegett a szobában és szánalommal nézett a fotelban kuporgó aszott testre. Aztán búcsút intett ennek a földi pokolnak és felköltözött a menybe.
Az ünnepek után gyanús volt, hogy Olgi sem a munkahelyén, sem telefonon nem jelentkezik. Elmentünk, hogy megnézzük, mi történhetett a mi Olginkkal. Kopogásra, csengetésre nem nyitott ajtót, viszont rettenetes bűz áramlott ki a lakásból. A házmestertől elkérve a kulcsot, behatoltunk a lakásba. Borzalmas látvány fogadott bennünket. A szobaasztalon a feldíszített karácsonyfa alatt felravatalozva ott feküdt a halott Fifi, körülötte csonkig égett gyertyák. A papagájok éhesen röpködtek a szobában, míg Olgi leesett állal ült a hatalmas fotelban. Feje hátrabicsaklott. Kifestett lóarca, tátott békaszája jóságosan nevetett ránk. Kezei görcsbe rándulva kapaszkodtak a karfába, mintha fel akarna állni. Szemeit kivájták az éhes papagájok. Utolsó erejével még belekarcolta ujjbegyével a poros asztallapba: SALOM...


Ideje: December 12, hétfő, 16:34:58 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Karácsonyi történet" | Belépés/Regisztráció | 14 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: cincoka : Karácsonyi történet (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: December 12, hétfő, 17:12:13
(Adatok | Üzenet küldése)
Nemhiába mondja a közmondás,hogy a magány öl. Bizony karácsony táján igencsak megszaporodnak a depresszió okozta öngyilkosságok. Szegény magányos öregasszony is,a kutya elhaláozása miatti bánatában utánna ment a halálba kedvenc ebének:Fifinek.



Re: cincoka : Karácsonyi történet (Pontok: 1)
- pemete Ideje: December 12, hétfő, 18:21:46
(Adatok | Üzenet küldése)
Mélyen megrandített ennek a szegény ,szerencsétlen sorsú kisfiúnak a története.Hát,hol van ilyenkor a jóisten? Kérdezem bénán. A kisfiu helyében én is odavágtam volna a fityulámat a kereszthez.



Re: cincoka : Karácsonyi történet (Pontok: 1)
- soman (soman@vodafone.hu) Ideje: December 13, kedd, 07:54:27
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves cincoka! Karácsonyi történeted zárójelenete több, mint horrorisztikus. Jól szemlélteti írásod a régmúlt magányába takaródzó nénikét, aki nem hasonul meg a jelen rohanó világával. Őneki a leghűségesebb társ halála - ha az "csak" egy állat is; végzetes esemény. Sajnos sokan szenvednek hasonló érzésekkel. Karácsonykor - a szeretet ünnepén, mikor mindenki családjával van -, a magányosok egyedülléte a legszívfájdítóbb. Jól megfogalmaztad.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds