[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 227
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 227


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A Nőnap kronológiája
Zsuka49

Ma már ott tartunk, hogy ezt a napot nem csak a női szervezetek tartják számon szerte a világon.


Ez az a nap, amelyet a nők elég komoly harcok árán vívtak ki magunknak.
A régi korokban a nők nem voltak egyenrangúak a férfiakkal.
Hosszú harcok árán érték el a férfitársadalom elismerését.
Ma már ott tartunk, hogy ezt a napot nem csak a női szervezetek tartják számon szerte a világon. Az ENSZ is megemlékezik erről a napról és sok-sok ország nemzeti ünnepként jelöli meg.
A Nemzetközi nőnap az egyszerű, de mégis történelmet alakító nők története.
Már az ókori Görögországban elkezdődött a küzdelem azért, hogy a nők nagyobb figyelmet vívjanak ki a társadalomban, amelyet a férfiak irányítottak. Lüzisztrata ókori görög hölgy a nemi élet megtagadását kezdeményezte a férfiakkal szemben, hogy a háborúnak véget vethessenek.

A francia forradalom idején a nők a "szabadság, egyenlőség, testvériség" kiáltásával vonultak Versailles elé, hogy a nők választójogát követeljék.

A Nemzetközi nőnap hagyománya 1857. március 8-án indult útjára amerikai nők demonstrációival, akik a rossz munkakörülmények, és az alacsony fizetések ellen tiltakoztak. A Nemzetközi nőnap gondolata először a századfordulón merült fel. 1866-ban fogadta el a Nemzetközi munkásszövetség a nők hivatásszerű munkavégzéséről szóló határozatot.

1909. február 28-án az Amerikai Szocialista Párt határozata szerint szerte az Egyesült Államokban megtartották az első Nemzetközi nőnapot. 1913-ig február utolsó vasárnapján ünnepelték a nőket.

1910-ben a Szocialista Internacionálé résztvevői alapították meg a nőnapot, mint nemzetközi ünnepet, tiszteletadásként a nők jogaiért küzdő mozgalom előtt, és segítségként az egyetemes női választójog kivívásához.
A megemlékezés dátumaként pontos időpontot nem jelöltek ki.
Ennek a döntésnek alapján a következő évben, 1911. március 19-én első alkalommal ünnepelték a Nemzetközi nőnapot Ausztriában, Dániában, Németországban és Svájcban. A gyűléseken résztvevő férfiak és nők a szavazati jog és a tisztségvállalás joga mellett a munkavállalás, szakmai továbbképzés jogát is követelték, valamint azt, hogy szűnjön meg a munkahelyi megkülönböztetés.
Megjegyzem, hogy a mai napig is sajnos sok helyen azért még mindig különbséget tesznek nők, és férfiak között. (pl: fizetés: a nők körében még mindig kevesebb a bérezés, mint a férfiaknál)1914-ben miután két millió orosz katona esett el a fronton, az orosz nők február utolsó vasárnapját válaszották, hogy kenyérért és békéért tüntessenek. Négy nappal később a cár lemondásra kényszerült, és az ideiglenes kormány megadta a nőknek a szavazati jogot. Ez a történelmi vasárnap az Oroszorszában akkor használt Juliánusz naptár szerint február 23-ára esett, ami az általánosan használt Gergely-naptár szerint március 8-ának felel meg.

Magyarországon 1914-ben ünnepelték meg először a Nemzetközi nőnapot.

Mindenkinek boldog nőnapot kívánok lányok!!

Ideje: Március 08, szerda, 15:42:27 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"A Nőnap kronológiája" | Belépés/Regisztráció | 10 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A Nőnap kronológiája (Pontok: 1)
- Lacoba Ideje: Március 08, szerda, 16:18:21
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Zsuzsa köszi! Szinte éreztem, hogy nekem más irányból kell hozni a Nőnapot! Nagyon jól összefogtad. Gratulálok!



Re: A Nőnap kronológiája (Pontok: 1)
- mango Ideje: Március 08, szerda, 17:57:20
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
...neked is hasonló jókat, Zsuzsi... :)



Re: A Nőnap kronológiája (Pontok: 1)
- Khama Ideje: Március 08, szerda, 21:27:03
(Adatok | Üzenet küldése)
Neked is szépet és jót Zsuszi! :)



Re: A Nőnap kronológiája (Pontok: 1)
- csizi Ideje: Március 09, csütörtök, 06:47:33
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Boldog Nőnapot. Boldog Minden Napot !



Re: A Nőnap kronológiája (Pontok: 1)
- soman (soman1@citromail.hu) Ideje: Március 09, csütörtök, 07:25:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
No, és mi van Clara Zetkinnel? Hová tűnt Clara Zetkin?
(Bocsánat, lehet, hogy rosszul írom a nevét szegényemnek, már elég homályosan emlékszem a nevére, amit anno belefoglaltam egy nagyvállalat nőnapi ünnepségén elmondott beszédbe, melyre huszonvalahány évvel ezelőtt felkértek az ominózus alkalomból.)
Egyébként meg igazán rendes tőled kedves Zsuzsi, hogy megírtad e remek visszatekintést, melyet talán valamelyik férfiúnak illet volna. Volna. De.
Csók. És éljenek a nők, ne csak március 8.-án boldogan, hanem a többi háromszázakármennyiben is épp úgy, legyen minden nap dicső. Nektek, és persze nekünk is, kik tisztelünk.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds