[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 99
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 99


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Bigbrádör
bogumil

Egy mindent látó szem figyeli éjjel nappal a hat hétre összezártan élő 12 ember mindennapi életét.


Az ötlet kolosszális. Egy mindent látó szem figyeli éjjel nappal a hat hétre összezártan élő 12 ember mindennapi életét.
Na, ez a dolog ütött nekem szöget a fejembe a tizennégy évesen média sztárrá lett mostohaapa-gyilkos kislány apropóján. Adott egy család, ahol a mostohaapa tíz éven át naponta megalázza, sárba tapossa, veri, hajszolja a családtagjait.
Ők tűrnek, néha megpróbálnak megszökni kínzóik elől, de az visszacsalja, vagy erőszakkal visszaszerzi őket. Megpróbálnak a társadalom, a szervek felé is jelt adni sanyarú sorsukról, de a törvények kötik a szervek kezeit. Ami a házon belül történik, az, magánügy. Hiába látják a szomszédok, ismerősök a verésnyomokat, hallják a sikolyokat, tehetetlenek. Némán, szemlesütve, esetleg vádló tekintetekkel, bátortalan szavakkal próbálnak interveniálni a szenvedők érdekében, sekély eredménnyel. És amikor már csordultig a pohár, akkor egy elkeseredett mozdulat, és eldörren a gyilkos fegyver. Kiiktatódik a szenvedések okozója, s jöjjön, aminek jönni kell! Ennél csak jobb lehet!
És amint szemünk előtt folyik két hete ez a horrorisztikus élveboncolás, vele párhuzamosan elindult a Big Brother sorozat a TV-ben. Hát, ez adta nekem a következő ötletet.
Mi lenne, ha minden család otthonában jelen lenne egy virtuális figyelő szem. Ez a szem úgy lenne beprogramozva, hogy csak abban az esetekben kapcsolna élesbe, amikor valakit sanyargatnak, megerőszakolnak, kínoznak, vagy éppen emberi méltóságában megaláznak. Ez a mindent látó szem egy beavatkozó szervhez lenne kapcsolva. Ez a robot, az éteren át, kinyúlna a falból és lefogná az ütésre emelt kezet, sokkolná, lebénítaná a másikba rúgó lábat, szájzárat tenne az ocsmányságot üvöltő, önmagából kifordult egyénre.
Aztán tovább lehetne fejleszteni ezt a szemet úgy is, hogy mint a rádiótelefont zsebben hordhatóvá téve, esetleg nyakba akasztott amulettként lehetne hordani. Mire lenne jó ez? Sok mindenre! Például nem kellett, volna meghalnia a kutyáját sétáltató kislánynak, nem estek volna áldozatul a szatírok támadásainak nők százai, nem engedték volna a 10 éves kisfiút aznap felmenni az elvált apjához, hogy az aztán gyalázatos módon megölje, nem irtotta volna ki a családját a paranoiás tanárember, nem csapta volna a falhoz pár hónapos csecsemőjét, az italgőztől bekáfolt apának csúfolt szörny és még lehetne sorolni.
Mert a gyilkosok és a potenciális áldozatok köztünk járnak. Ma én, holnap te... Ma téged rabolnak ki, holnap engem herélnek ki, vagy esetleg én ütöm agyon a nekem okvetetlenkedő szomszédot. Minden benne van a pakliban. A törvényekben bízni, vagy azokat okolni, a hatóságokat, a szomszédokat, a környezetet csak részben lehet felelőssé tenni a bűnesetek miatt. Minden a pillanatnyi helyzeten és a személyeken múlik. Olyan ez, mint a sakkjátszma! Lehetek győztes is, de veszíthetek is. És ebben az esetben az egzisztencia, a vagyon, az élet a tét.
Szóval, jó lenne egy ilyen jóságos, nagy, mindenkit figyelő szem. Dehogyis gondolom én, hogy most feltaláltam a spanyolviaszt! Feltalálták már azt jóval régebben, évezredekkel ezelőtt.
Ha igaz – és miért ne lenne igaz – a teremtő (Isten) amióta megteremtette az emberiséget, azóta is rajtunk tartja óvó tekintetét. Csak hittel kéne élnünk. Nem kellene semmi mást tennünk, mint betartani a Tízparancsolatot.
És, ha még hozzá kitennénk minden lakásba a Házi-áldást, akkor már el is riasztanánk a XXI. század rémét, egymás kifosztását, legyilkolását. Hittel élni! Hinni önmagunkban, a másikban. Élni és élni, hagyni. Nem kellenek ehhez hatalmas kőtemplomok, papok siserahada, megélhetési politikusok és fehérgalléros hittérítőnek álcázott bűnözők serege. A hit, erkölcs és szeretet a szívünkben kell, hogy beleégetve legyen. És a Big Brother minden cselekedetünket figyelemmel kísérő szeme legyen a lelkünkbe plántálva, hogy ne engedjen bennünket bűnösökké válni.
Ideje: Március 28, kedd, 15:18:55 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Bigbrádör" | Belépés/Regisztráció | 16 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: (Pontok: 1)
- mango Ideje: Március 28, kedd, 22:29:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
...nem tudom, bogikám, mitől várhatunk javulást...

Kérdések, kérdések...


  • Re: - bogumil Ideje: Március 29, szerda, 04:46:47
    • Re: - mango Ideje: Március 29, szerda, 09:42:39
      • Re: - bogumil Ideje: Március 29, szerda, 12:39:34

Re: (Pontok: 1)
- AngyaliAndi Ideje: Március 29, szerda, 20:02:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én nem hiszem, hogy ez ilyen egyszerű lenne. Azóta nem, mióta állítólag szabad akaratunk van. Innentől kezdve... mindenki mást akar. Az egyik, hogy figyeljék, a másik, hogy nem. ki döntené el? A vallásosság? Aminek nevében évszázadok óta a legförtelmesebb bűnöket követik el? Mert ők is csak emberek. Vagy csak annyi az egész, hogy meggyónom? És akkor rendben van minden? Az a baj, hogy ezt te a rendszeredet is csak emberek irányítanák. Ha meg gép? Megállítja majd azt a kést is, amit félelemből, védekezésképp emelünk? Vagy mérlegelni fog? Nagyon bonyolult ez a kérdés, de az írás tetszett. Puszi: Andi


  • Re: - bogumil Ideje: Március 30, csütörtök, 04:24:26

Re: (Pontok: 1)
- soman (soman1@citromail.hu) Ideje: Március 30, csütörtök, 10:31:55
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ha ez ilyen egyszerű lenne...Mindenesetre álmodozni lehet erőszakmentes életről, a gyengék megvédelmezéséről, hogy a hit ereje elég a problémák megoldásához. Írásod gondolatfakasztó, tovább gondolkodásra késztet.


  • Re: - bogumil Ideje: Március 30, csütörtök, 12:27:17

Re: (Pontok: 1)
- Angeli Ideje: Március 30, csütörtök, 14:22:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon egytértek Angyalival, mert az a baj, hogy a gondolat szép, és kellene is egy ilyen szem, de megvalósíthatatlan, mert személyiségi jogokba ütközne, ha valaki mégis úgy döntene, hogy figyel. Az írás nagyon tetszik, és valóban elgondolkodtató.


  • Re: - bogumil Ideje: Március 30, csütörtök, 15:21:32

Re: (Pontok: 1)
- Angeli Ideje: Március 30, csütörtök, 14:24:03
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon egytértek Angyalival, mert az a baj, hogy a gondolat szép, és kellene is egy ilyen szem, de megvalósíthatatlan, mert személyiségi jogokba ütközne, ha valaki mégis úgy döntene, hogy figyel. Az írás nagyon tetszik, és valóban elgondolkodtató.


  • Re: - bogumil Ideje: Március 30, csütörtök, 15:17:52

Re: (Pontok: 1)
- Angeli Ideje: Március 30, csütörtök, 14:25:43
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ezt már egyszer elküldtem ide, csak nem jött meg. Szóval egyetértek Angyalival, sajnos nem megvalósítható, mert személyiségi jogokba ütközne, főleg, ha mindenki mást akar. Mert ilyan az ember. Az írás nagyon tetszik, elgondolkodtató.


  • Re: - bogumil Ideje: Március 30, csütörtök, 15:19:30

Re: (Pontok: 1)
- Lacoba Ideje: Március 30, csütörtök, 18:59:33
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Látod Bogumil lehet, hogy már azt sem tudjuk, hogy mi lenne jobb. Lehet, hogy mindent figyelniük kéne, hátha akkor elhinnék, hogy keveset hagynak nekünk.


  • Re: - bogumil Ideje: Március 30, csütörtök, 21:10:17

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds