[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 211
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 211


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Tudja-e, hogy… 3. rész
Lacoba

...1860-ig hazánkban elsősorban gyógyászatra használták az égetett, vagy párolt szeszt.


Tudja-e, hogy… egy mai laptop műveleti- és tároló-kapacitása nagyobb, mint az 1956-ban a világon működő összes számítógép kapacitása volt?

Tudja-e, hogy… mi az a sperhartni? Álkulcs, egyszerű kulcs. A német bányászok hozták be hazánkba a szót.

Tudja-e, hogy… a kínaiak megesznek bármi Isten teremtményét, melynek a „háta az égre néz”? Kedvenc csemegéik: a cápauszony-, fecskefészekleves, pirított selyemhernyó, sült kígyó, sült teveorr, „százéves” tojás, sült vízi-csótány, rinocéroszszarv, sült galambagyvelő.

Tudja-e, hogy… II. András királyunk 20 000 fős keresztes haddal megérkezvén a Szent Földre nem kezdte mészárolni az ellenfelet, hanem egymás nyakába borultak? Ugyanis kiderült: szentföldi ellenfeleink délközép-ázsiai magyar ajkú rokonaink. A pápa ezért ki is átkozta II. Andrást. (Ezúttal már másodszor, s ekkor már a teljes magyar néppel egyetemben. Még ennél is árulkodóbb, hogy II. András Jeruzsálem királya lett.)

Tudja-e, hogy… a fogorvosi kezelésre nem szabad éhgyomorral menni, mert a vércukorszintünk a különféle fájdalomcsillapító injekció hatására leeshet?

Tudja-e, hogy… az erdőknek a közcélú feladataira: az erdei iskolák üzemeltetésére, gyermekeink környezettudatos nevelésére, az erdészeti irodalom és kultúra terjesztésére, a parkerdők, erdei utak, pihenők, tornapályák, erdei kisvasutak fenntartására, vagy az erdők szeméttől való megtisztítására, általában az összes közérdeket szolgáló magyar erdő fenntartására a 2006. évi nemzeti költségvetés egyetlen fillér támogatást sem ad?!

Tudja-e, hogy… a mézben 100-nál többféle aromaanyag fordul elő? Az aroma, az illat és az íz a nektárt termelő növények sokfélesége miatt lesz annyira változatos.

Tudja-e, hogy… a legújabb kutatási eredmények szerint az édes ételek nem növelik az étvágyat, sőt az étkezés előtt fogyasztott cukor – az étvágyat szabályozó központon keresztül – még csökkenti is az élelmiszer-fogyasztást?

Tudja-e, hogy… a világon évente 1,2 millió ember veszíti el életét munkahelyi balesetekben, és a foglalkozásukhoz köthető betegségek miatt (ENSZ kutatási eredmény)?

Tudja-e, hogy… a rómaiak és a görögök a szilvafa gyantájából vérzéscsillapító szert állítottak elő? Itt palócföldön is használták a szilvafa ragacsos kifolyását a vérzés enyhítésére.

Tudja-e, hogy… a csökkenő gravitáció következtében a Hold évente öt centiméterrel távolodik a Földtől?

Tudja-e, hogy… ki fedezte fel a papírt? Úgy néz ki, hogy nem tudhatjuk, hiszen az általános és középiskolákban ugyan tanítják, hogy 5000 évvel ezelőtt használtak az egyiptomiak papirusztekercseket, ám az igazi papírt csak időszámításunk kezdete környékén fedezték fel Kínában. Sok helyen olvasni, hogy Kr. u. 105-ben Tsai-Lun földművelésügyi miniszter találta fel a papírt, ám ő csak egy rendeletben szabályozta a hivataloknak beadható kérvények között a papírra írt beadványok érvényességét is. Valójában tehát nem ismert a papír feltalálója, sem felfedezésének pontos időpontja.

Tudja-e, hogy… a legnagyobb piramis, amely hatszor nagyobb, mint a gizai nagy piramis, Guatemalában található, és még mind a mai napig feltáratlan?

Tudja-e, hogy… a magas vérnyomás betegség (hipertónia) Magyar országon a felnőtt lakosok 20-25, a 60 év felettiek több mint 50. százalékánál fordul elő?

Tudja-e, hogy… Az albatrosz az óceán fölött egyetlen szárnycsapás nélkül 6 órán át bír körözni?

Tudja-e, hogy… 1860-ig hazánkban elsősorban gyógyászatra használták az égetett, vagy párolt szeszt. 1851-től például a pálinkafőző mester remekének bemutatását rendelet tette kötelezővé. A legmeglepőbb az, hogy azt a városi Physicus, vagyis a városi főorvosnak kellett bemutatni. Létezett ugyan a pálinka már ősidők óta, de elsősorban a mezőgazdaságban, vagy a nehéz munkát végzők itták is, viszonylag a maihoz hasonlóan. A csárdákban, vendéglőkben nem is volt kapható. Azt a patikában árulták és érzéstelenítésre, fertőtlenítésre használták. Majd a nehézipar fejlődésével párhuzamosan emelkedett a termelés és fogyasztás. Magyarország egyetlen szeszfőzdéje Budapest belvárosában üzemelt, és 1815-ben került ki onnét. 1836-ban a földesúri előjog gyakorlatát törvényerőre emelték, majd bevezették a pálinkaadót, s 1850-től a szesz állami monopólium lett. 1920-ban 260, 1970-ben 1.070, 1982-ben 815 főzde működött Magyarországon. Érdekesek a szesztilalmak. Arról mindenki tud, hogy Amerikában még a XX. században is tilos volt a forgalmazásuk, fogyasztásuk. Nálunk az XIX. században például a katonaságnál még a legsúlyosabb büntetés járt érte, de szesztilalom volt a Tanácsköztársaság idején, vagy például 1952-1970 között.

Tudja-e, hogy… a Hévízi-tóban a búvárok által talált római kori pénzérmék azt bizonyítják, hogy a tavat, és annak gyógyhatását már a rómaiak is ismerték?

Tudja-e, hogy… minden háromszázadik férfi magasabb 190 centiméternél? Az arányuk fokozatosan növekszik, míg a hölgyeknél nem mutatható ki hasonló tendencia.

Tudja-e, hogy… Bodrogi Gyula néptáncos volt? Pedig így van, melyről egy riportban tett említést.

Tudja-e, hogy… mi a pacsik? Hosszában kettéhasított (esetleg többfelé)- viszonylag egyenes - fa, melyet kerítéslécként használtak.

Tudja-e, hogy… mi történt 1989. november 9-én? Leomlott a berlini fal, megszűnt Németország kettéosztottsága.

/Folytatása következik/
Ideje: Május 01, hétfő, 19:18:55 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Dolgozat

"Tudja-e, hogy… 3. rész" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Tudja-e, hogy… 3. rész (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: Május 01, hétfő, 20:25:59
(Adatok | Üzenet küldése)
Érdekesek ezek a dolgaid,de nem ütközik a mangó sziones hirekével? Nekem mindenestre bejött.



Re: Tudja-e, hogy… 3. rész (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: Május 01, hétfő, 21:41:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jól kigyűjtötted a tudnivalókat ebben a részben. Jó lett volna akkor elolvasnom, mikor fogorvoshoz mentem.



Re: Tudja-e, hogy… 3. rész (Pontok: 1)
- soman (soman1@citromail.hu) Ideje: Május 02, kedd, 08:45:21
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Eddig ez a rész tetszett legjobban.
Egyre jobbakat gyűjtesz. Bár mostanában kevesebb időm van olvasni, de ezt a sorozatodat nem fogom kihagyni, ha egy mód lesz rá!
Legmegdöbbentőbb talán az volt most számomra, hogy a költségvetés egy fillért sem biztosít erdőink szeméttelenítésére!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds