[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 214
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 214


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Vér egyenlő élet
Netelka

Ma vagyok háromszoros véradó! A három meg egy jó szám, igazi mesebeli.


Szerintem mindenkinek (aki teheti), ki kéne próbálnia. Merthogy ez egészen felemelő érzés. Adsz magadból. Adsz valakinek, valakiknek, akiknek ennél a dolognál, a vérnél nincs fontosabb egy adott pillanatban. Ráadásul a világon semmibe nem kerül neked. Nyilván nem összemérhető ez az olyan egykori történésekkel, mikor valaki vérét áldozta a hazáért, vérét adta egy szent ügyért – de valahol talán ez is egyfajta szent ügy. És ettől kicsit többnek érzem magam – nézzétek ezt el nekem. Ezen persze már máskor is gondolkodtam, azaz, hogy mennyire jól esik ez a lelkemnek. Nyilván mindenkinek, aki részt vesz benne, mert vadidegen emberek, akik megjelennek itt, önkéntelenül is mosolyognak egymásra – ami lássuk be, nem túl jellemző.

Viszont ami csak most gondolkodtatott el: fura belegondolnom, hogy elindul valamerre most a vérem, az a kb. 4,5 deci, és majd valakiben kering tovább. Ott leszek valakiben, aki nem is tud róla. Pedig lehet, hogy nem is lennék neki szimpatikus. De ez van, kérem, mostantól ott csordogálok én is az ereiben. Az állítólagos költői vénámból lecsapolt véremmel. Erről pedig az jut eszembe: milyen gyönyörű szó a testvér. Test és vér. Nekem is van kettő igazi – és minden véradással lehet még több testvérem. Az én hemoglobinjaimmal, az én RH-faktorommal, vérlemezkéimmel lesz valaki gazdagabb. Remélem, nem jár rosszul velem, azt mondják, jó testvér vagyok.



Vannak, akik rettegnek a vér látványától. Pedig a vérről nekem csupa romantikus dolog jut eszembe, úgymint: szerelem, áldozat, az említett testvér, az anyaság, a becsület, és mindenekelőtt maga a nagybetűs ÉLET. Mondjátok rám, hogy javíthatatlanul naiv vagyok, de én nem szeretem a vért negatív dolgokkal összefüggésbe hozni. Igen, nekem a vér elsősorban az ÉLET, és ezért gondolom, hogy fontos, nagyon fontos, hogy adjunk a magunkéból.

Félre ne értsetek, nem szentbeszéd, pláne nem agitáció szeretne ez itt lenni. Csupán elmondtam, hogy nekem mit jelent az, hogy vért adhatok másoknak. S ha egyszer nekem lesz majd rá szükségem, tudom, hogy valaki majd testvérének választ ismeretlenül.
Ideje: Május 11, csütörtök, 15:57:04 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Vér egyenlő élet" | Belépés/Regisztráció | 10 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Vér egyenlő élet (Pontok: 1)
- hori (hori@mailpont.hu) Ideje: Május 11, csütörtök, 17:32:56
(Adatok | Üzenet küldése)
Érdekes gondolatok indulnak el az emberben véradás után. Emlékszem rá. Én csak kétszer adtam (mikor diák voltam és mikor katona 1982-ben). A vér tényleg az ÉLET, de valamiért én mégsem érzem úgy, mint te. Nekem kórház, baleset, betegség... Talán azért, mert a lányom kapcsán mindig az örökös vérvételek jutnak eszembe... De megértelek és elhiszem, hogy olyan is lehet, amiről írsz.
Vértestvér? Jó gondolat. :))



Re: Vér egyenlő élet (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Május 11, csütörtök, 19:38:28
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igen, Téged is megértelek. Szerencsére engem és a családomat elkerülték ezek a negatív élmények, talán ezért nézem ilyen rózsaszín szemüvegen keresztül ezt az egészet.



Re: Vér egyenlő élet (Pontok: 1)
- szerzs2 Ideje: Május 11, csütörtök, 20:50:44
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Irigyellek,mert én nem adhatok vért.1,túl alacsony a vérnyomásom-2,vérszegény vagyok.Egyszer probálkoztam.A proba vétel után,finoman,de határozottan hazazavartak.
De hallottam,lehet jelentkezni szerv donornak.Ez is nagyon érdekel.Úgy tudom egy csomó vizsgálat után felkerül az ember a donorok listájára.Aztán ha jön egy telefon, onnantól úgy kell magadra vigyáznod,hogy csak na.Hisz egy ember élete muhat rajtad.



Re: Vér egyenlő élet (Pontok: 1)
- csizi Ideje: Május 11, csütörtök, 21:10:19
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Gratulálok kedves véradó. Kaptál egy pár főtt virslit, meg egy Kőbányai Világost? Kaptál-e három nap véradó szabadságot? Ezek járnak az igazi honleánynak. Ha nem, majd küldjük. Ok?



Re: Vér egyenlő élet (Pontok: 1)
- veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: Május 15, hétfő, 15:01:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Gratulálok a háromszorossághoz!
Én a 23-nál fejeztem be, azután már túl sok gyógyszer volt a véremben sajnos. :(
Mindenképpen egy felemelő érzés. Azt hiszem, én azért kezdtem el vmikor, mert Anyu is adott vért. Időnként kaptam köszönő levelet - az is nagyon jó érzés volt... - igaz, volt amikor karácsony és újév között külön behívtak műtét miatt - ritka fajta a vérem :)
Örülök, hogy beletartozol ebbe a táborba! :)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds