[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 176
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 176


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A halál versben, rajzban, és az életben...
szerzs2

Sokszor gondoljuk úgy, hogy jobb lenne mindent itt hagyni, milyen egyszer? is lehetne...


Írunk róla. Vágyunk néha rá. A halálra. Olyan jó kiírni magunkból, és vele együtt a fájdalmat, ami miatt azt érezzük, hogy ott a másik oldalon könnyebb lenne...talán.
Rajzolhatunk is róla. Kemény, szívet tépő rajzokat. Beleborzonghatunk abba, amit a papírra firkantottunk. Hogy tud fájni. Karóba húzzuk magunkat minden alkalommal ha ránézünk a képünkre. Soha nem feledjük, amit akkor éreztünk mikor...annyira mocskosul fájt...
Nekünk könnyű. Mi valahogy kiadjuk magunkból.
Mi van azokkal, akiket a Jó Isten nem áldott meg művészi hajlammal ?
Ők maradnak az önmarcangolók táborában. Nap mint nap azon tűnődnek, miként is vessenek véget "nyomorult" életüknek. Nem néznek senkit. Lehet őket bárminek nevezni. Van, aki egyszerűen kineveti őket, van ki lenéz rájuk, van aki sajnálattal fordul oda, de segíteni senki nem tud. Mert a halál közelébe kell ahhoz járni, hogy az ember újra élni akarjon.
Saját példámat tenném tanubizonyságnak.

Már 10 évesen meg akartam halni. Itt nem mennék bele a téma boncolgatásába, mert mindenki saját fantáziájára bízom, hogy kitalálja :miért akar egy gyerek meghalni...?
A halálvágy elkísért egészen 29 éves koromig. Mindig körülötte járt az eszem. Hogy és miként fogok meghalni...? Nem akartam tovább kínlódni, és nem érdekelt az 5 éves fiam, nem érdekelt, hogy őt ki neveli fel, mert úgy gondoltam:van apja, nagyszülei, - nem marad tehát egyedűl.
Elképzeltem, ahogy fekszem a koporsómban, milyen ruha lesz rajtam, ki lesz ott...
Szépen körülnéztem a közeli nagyvárosban, hogy hol lehet venni pisztolyt - persze olyat, amihez nem kell engedély, milyen golyó kell bele - mindent elterveztem "gyönyőrűen". Szíven akartam lőni magam. Nem eret vágni, meg kínok közt, fulladozva, a saját székletemben bevégezni. A gyógyszerben meg nem bíztam. Azt ki lehet mosni...A golyó. Az a legbíztosabb - gondoltam én.
Itt közben megjegyezném, volt, aki szeressen, és én viszontszerettem. De akkor még nem tudtam, hogy milyen súlyos betegség is a depresszió, ami szinte teljesen megváltoztatja az ember életről alkotott nézeteit.

Ott tartottam, hogy elterveztem nap mint nap a halálomat. Nem is rejtettem véka alá. Csak fekete ruhába jártam. A gyakori hangulatváltozásaim miatt, szegény munkatársaim naponta legalább százszor hallották tőlem: - Bárcsak rákos lennék, akkor legalább a sors végezné be, amit elterveztem...

Hát nem kellett sokat várnom.
Egy szeptemberi nap - elkezdett iszonyúan fájni a fejem. Mivel pénzzel dolgozom, muszáj volt valamit tennem - átrohantam az orvosi rendelőbe, és kértem egy fájdalomcsillapító szurit. Aztán másnap is kértem. Meg harmadnap is. Így ment több mint egy hónapon keresztül. Kiprobáltam a létező összes fejfájásra való gyógyszert -semmi sem segített.
Akkor a háziorvosom beutalt a neurológiára. Mondván:ott majd megnéznek, és elküldenek MRI-re, de ne számítsak arra, hogy hamar kapok időpontot, mert oda a várakozási idő legalább egy hónap.
Na gondoltam, még négy hét fejfájással való ébredés, létezés, és lefekvés.

A neurológius megvizsgált alaposan.Van-e reflexem, nincs-e idegbecsípődésem, vagy valami hasonló. Mikor mindent rendben talált, kikérdezett alaposan, hogy hol, és hogyan fáj a fejem, miket szedtem idáig.
És akkor telefonált. Időpontot kért:sűrgősen az MRI-re. Két napra rá kaptam, 14.35-re.
Még mondtam is neki, hogy én azt hittem nem kapok ilyen hamar helyet, de nem baj,mert el tudok menni a munkahelyemről.
A doktor csak annyit mondott, hogy ahogy megvan a lelet, azonnal hozzam.
Kint a váróban aztán megnéztem jobban a beutalómat.
A diagnózis, amire választ keresett: TUMOR GYAN. volt.
Megfordult velem a világ. Istenem én most RÁKOS VAGYOK?! MI LESZ VELEM?! MEG FOGOK HALNI?!
Láttam magam kopaszon. Sőt! Koprsóban. És láttam, ahogy a fiam, meg az anyám sír a síromnál.
Dehogy akartam én már meghalni. Élni akartam, hisz dolgom van még itt a földön.
A két nap egy merő kín volt.
Elsírtam az összes könnyemet, nem voltam magamnál. Csak bőgtem és bőgtem.

A lelet negatív lett.
Mikor visszavittem a neurológiára, az aszisztensnő kijött érte, és ott a folyosón, közel 30 beteg előtt megnézte, és hangosan felsóhajtott: Hála Istennek negatív.
A doktor szépen átküldött a szomszéd rendelőbe, a pszihiátriára, ahol kaptam gyógyszereket. Ugyanis a depresszió, ha nem kezelik, egy idő után a testen okoz tüneteket. Nekem fejfájást. Azóta is szednem kell a bogyókat.

Már nem akarok meghalni.
Azt nem mondom, hogy amikor előtör a depi nem hallom, hogy valaki suttogja hátulról, hogy mennyivel egyszerűbb lenne minden, ha nem lennék...de én elhessegetem ezeket a hangokat.
Élni akarok.
Engem az a két nap felrázott. Milyen könnyen kerülhet az ember a halál közelébe...Mennyire képes akkor akarni, hogy élhessen.Mennyi mindent elkövetne azért, hogy meg ne haljon.

Ma már kiírom magamból a fájdalmat, és a rosszkedvet. Sokkal jobb, mint a környezetemet rémisztgetni a halálváró dumámmal.
Sőt. Mióta megjártam a "halál közelségét" sokat olvastam róla.
Tudom, hogy van következő életünk, és annak a milyensége sokban függ attól, hogy ebben miként élünk.
Egy öngyilkos pedig nem kap új életet, csak új testet. De a problémák, amik elől menekült - újra ott lesznek, és újra meg kell velük küzdenie.
S míg mi a Mennyben várjuk az újraszületést, az öngyilkosok egy kietlen, sík térben kínlódnak.
Azért ez is elgondolkodtató.Nem ?

Ideje: Május 21, vasárnap, 16:09:46 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"A halál versben, rajzban, és az életben..." | Belépés/Regisztráció | 8 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A halál versben, rajzban, és az életben... (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Május 21, vasárnap, 16:17:48
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Fejbe kólintott az írásod... Hiszek benne - sajnos, sokan még ma sem -, hogy a depresszió valós, létező betegség. S abban is, hogy a tünetmentességhez (gyógyuláshoz?) vezető út első lépcsője, ha tudod, hogy az vagy. Nemrég olvastam Albert Györgyi önvallomását ugyanerről a kálváriáról... Neki is segített az írás. Nem biztos, hogy már gyógyult, de jó úton van. Igen, tényleg fontos, szinte függetlenül attól, hogy miféle baj kínoz, hogy azt valamilyen módon ki tudjuk kínlódni magunkból: írással, festéssel, rajzzal... Akkor is, ha ez meg sem közelíti a művészi színvonalat. De méregtelenít. Biztos vagyok benne.
Megérintett írásod őszintésége.



Re: A halál versben, rajzban, és az életben... (Pontok: 1)
- blue Ideje: Május 21, vasárnap, 16:41:11
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia Barátnőm!

Teljesen letaglózott az írásod. Én jártam ott az öngyilkosság peremén, és tudom, hogy onnan milyen nehéz is talpraállni, felállni, de mindig van az életnek szebbik, naposabbik oldala, meg kell ragadni, én is azt tettem. Most hál Istennek jól vagyok, és egyáltalán nincs halálvágyam. Jó gondjaim vannak, de kinek nincsennek? Megpróbálom megoldani több-kevesebb sikerrel, de megy, halad valamerre. A szeretet és a szerelem az nagyon sok mindenben erőt ad, valamint a gyerekek, ezért kell, hogy mindig talpra álljon az ember és ne adja fel soha, mégha azt mondanák, hogy csak egy hónapja vagy egy órája van hátra.

szeretettel ölellek: gaby



Re: A halál versben, rajzban, és az életben... (Pontok: 1)
- Maurice (maurice@maurice.net.hu) Ideje: Május 21, vasárnap, 19:05:36
(Adatok | Üzenet küldése)
Írásod szociológiai dimenziókat is megnyit. Mennyire beteg is a magyar társadalom. Nagyon megrázó képet festettél, de elgondolkodtam, ahogy a tüneteket leírtad, nem voltak valódi suicid késztetéseid. Inkább a figyelmet akartad magadra felhívni. Érdemes lenne a depresszív tüneteket ismernünk jobban, s mindenképpen az okokat...



Re: A halál versben, rajzban, és az életben... (Pontok: 1)
- Lacoba Ideje: Május 22, hétfő, 06:47:42
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Erzsike én is nap mint nap küzdök vele a családon belül. Borzalmas. Nagyon erősnek kell lenned, és a támaszt megtalálni, hiszen egyedül lehetetlen, vagy nagyon nehéz. Az írás lehet egyik támaszod, aztán a fiad. Sok-sok kirádulás, együttlét, minden megbeszélése (azonnal, nem majd...), nekem ezek a 15 év tapasztalatai. Fontos a baromságot megbeszélni akár magaddal, az írásokon keresztül, akár pedig bárkivel. A Full is lehet egy támaszod, hiszen itt is ápolgatjuk egymás gyengéit.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.51 Seconds