[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 220
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 220


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Az illemhelyek helyzete Magyarországon
blue

...nem is tudom, hogy hogyan van bátorságom e támáról írni, de úgy gondoltam, hogy furcsa, összekuszálódott gondolataimat megosztom veletek...


Rendeszeresn járok orvosi ellenőrzésre, ezért több egészségügyi intézményben megfordulok. Mivel a szükség törvényt bont, hát nekem is, illetve a testemnek vannak bizonyos biológiai szükségletei. Mivel a hólyagomnak parancsolni nem tudok, ezért kénytelen vagyok használni az intézményben lévő toaletteket.

Sajnos vagy nem sajnos elég rossz állapotban vannak, a XXI. században nem is tudom, hogyan történhet meg, valamint azt sem, hogy egy egészségügyi intézmény, hogyan engedhet meg magának ilyen dolgot. Látom, hogy takarítják, talán még azt is rá tudom mondani, hogy a megfelelőnek tűnő tisztítószerekkel, de azt is mondhatom, hogy mi emberek, akik a toalettre járunk, talán nem megfelelően használjuk eme rendszert. Ugyebár mi hölgyek a toalett ülőkéjét lehajtva használjuk, mármint csak használnák, ha volna, bár ahol van, hát ott meg kívánnivalót hagy maga után.
A másik a kövezet tisztasága, sajnos ott van minden amit az ember szeme látni, és nem látni szeretne.
Ettől már csak az a rosszabb, ha nincs zár az ajtón, illetve a toalettet nem lehet lehúzni, az egyenesen fantasztikus amikor a wc-csésze tartalmát ott látod úszkálni. Mit lehet ilyenkor tenni? Egyszerűen semmit!
De beszélhetnék a kézmosásról is, melyről nemcsak a férfiak többsége feledkezik meg, hanem mi nők is mellőzük, illetve a gyerekek is, persze tisztelet a kivételnek. Akik nem mosnak kezet, azért a mentségükre szolgáljon, hogy talán mosna, ha volna rá lehetőség, mert ugyebár, mosdó és csaptelep van, csak éppen víz nem folyik rajta. De, ha mégis van rá lehetőség, akkor meg nincs folyékonyszappan, nincs papírtörölköző, nincs kézszárító, jobbik esetben van víz és papírzsepkendő, esetleg a jól bevált farmernadrág.

Az hinné az ember, hogy nagyobb bevásárlóközpontokban ügyelnek a higeniára, de tévedni emberi dolog. Sajonos ott még rosszabb a helyzet, bár ez lehet, hogy csak az én tapasztalatom. Térelválasztó falak vannak, eltört toalett ülőkék, nem is beszélve, hogy toalett illatosító, wc-papír nincs, de egy jó van, hogy talán még folyékony szappan, illetve kézszárítási lehetőség megoldott. A bent uralkodó szagokról meg jobb nem is szót ejteni.

Éttermek, gyorséttermek toalett tisztasága, sem mindig megfelelő, de még talán jobban elmegy. Igaz találkoztam már nagyon tisztával is, de sajnos ennek ellenkezőjével is.

Végül kedvencem az iskolai toalettek tisztasága. Ahová a gyermekeim járnak suliba, az ottani toaletten még néha én is megfordulok. Irány, cél a tanári toalett, ahol nincs annyira kellemetlen szag, de állandóan folyik a víz, van papírtörölköző, és folyékony szappan is, ezzel ellentétben a tanulók által használt toalettekkel, ahol nincs semmi, és a szagok elképesztőek. Hogyan szeretnénk, hogy higéniát tanuljon a gyermek, ha ezt megfelelően nem tudjuk nekik megmutatni.

Megosztottam veletek a gondolataimat, lehet, hogy nem is lesz reakció, de az is lehet, hogy közfelháborodást vált ki eme cikk, hogy ez egy irodalmi lap, és mégis mit akarok én egy toalettek tisztaságával foglalkozó cikkel? Igaz. Azt hiszem, hogy magam sem tudom, csak úgy éreztem, hogy el kell mondanom, engem foglalkoztat ez a téma, akár az éttermek, ételek tisztasága, hiszen nem mindegy, hogy hol, és hogyan milyen alapanyagból kerül az asztalra a mindennapi étel, mert azért ugyebár valljuk be őszintén, hogy senki sem szeretne penészes kenyeret enni, valamint az étterem kövezetéről felszedett rántotthúst sem szívesen kóstolnánk meg, de ha ezt a témát nézzük, talán a háromnapos tejszínhabos süteményt sem szíves fogyasztjuk el.
Bocsánatot kérek mindenkitől, ha e témával borzoltam az idegeit.



Ideje: Május 23, kedd, 12:37:04 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Az illemhelyek helyzete Magyarországon" | Belépés/Regisztráció | 20 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Az illemhelyek helyzete Magyarországon (Pontok: 1)
- zsuka49 Ideje: Május 23, kedd, 15:49:11
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó kis témát vetettél fel Gabykám!
Nekem is mániám az illemhelyek higiéniája!
Idegbeteg tudok lenni a borzasztó helyzettől. Tudod mi a baj, az hogy nem fizetik meg a takarítót. Régen ott ült egy WC-s nénike, és az tartotta rendben a helységet. Iskolákban is, tényleg nagy szégyen, hogy milyen helyzetek uralkodnak. A tanulók illemhelyeire küldeném a T. tanári testületet, hogy ők is ott végezzék a dolgaikat. Ám az óvodákban sem külömb a helyzet. A kisunokám visszatartja a vizelési, és egyéb problémáit, mert azt mondja, hogy nem ül a WC-re, mert olyan piszkos, és büdös!!:))
Ő észreveszi ezeket a gondokat, pedig még csak hat éves!!!



Re: Az illemhelyek helyzete Magyarországon (Pontok: 1)
- Maurice (maurice@maurice.net.hu) Ideje: Május 23, kedd, 18:35:41
(Adatok | Üzenet küldése)
Legyünk naturalisták, ha már a témánál vagyunk.
A férfi vécéket a másság jegyében átfúrják, s ha óvatlan férfiembert vizelésre kényszeríti a sorsa, akkor fürkésző tekintetek lesik minden mozdulatát. Többször suttogó hang invitált a szomszéd fülkéből.
Sajnos, ezekről a visszataszító jelenségekről nem beszélnek, pedig ez a riasztó magatartás undorítóbb, mint a totálisan "összemocskolt" vécék látványa.
Ha magasra hág a meleg élvezet a pályaudvari vécékben, azután az obszcén és trágár homoszexuális felíratok, rajzok, az emberi anyagcserét taglaló mocskosságok, ha némi képzavarral akarok élni, habok a tortákon. :-)))
A szláv népek vécékultúrálatlansága a legdöbbenetesebb. Egyszer Macedóniában nyitottam be egy közlatrinába, mire tízezer légy támadt rám, ezek után a ripityává vert több tucat fülke látványa már groteszk bosszúság volt.
Egy-egy iskolai vécé beszakított, kiégetett, pozdorjává zúzott ajtói mögötti látvány ábrázolásához új vizuális művészet megteremtése szükségeltetik.
Talán Tarantinónak sikerült a Desperado című filmben egy pillanatra felvillantani a latin népek kulturális igénytelenségét a külvárosi kocsmákból.
A szláv igénytelenség és a hazai kisebbségek és mások perverziói méltán riasztják meg a hozzánk látogató külföldit, és sajnos, sokszor az ilyen helyeken feltáruló látványosság készteti a külhoni polgárokat elhamarkodott ítéletek meghozatalára.



Re: Az illemhelyek helyzete Magyarországon (Pontok: 1)
- Bogika Ideje: Május 23, kedd, 19:26:37
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nálunk a gyerekorvosi rendelő mindkét vécéjét zárják. Úgy kell elkérni a kulcsot a nővértől. A csapot nem lehet megnyitni, mert le van szerelve az erre szolgáló alkalmatosság, tehát adott esetben egy vírusos gyomorrontásos beteg gyerek továbbviheti a fertőzést a WC-ből, mert nem tud megfelelően tisztálkodni. Nem tudom, ha hirtelen valaki rosszul lenne, mi történne. Ez a spórolás azóta van, mióta a doktornő vállalkozó, és mert volt már rá példa, hogy összemocskolták a mosdót, és talán el is tulajdonítottak ezt-ezt. Mikor a rendszerváltás környékén könyvtárban dolgoztam, ott is zárták az elülső mosdót, miután valaki ellopta a mosdó szifonját.



Re: Az illemhelyek helyzete Magyarországon (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Május 23, kedd, 19:41:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Gaby, írásod sajnos nagyon is időszerű és bizony, nagyon is illik egy kulturális magazinba is, hiszen ezen helyiségek állapota tükrözi a világfelé mennyire vagyunk kulturáltak....
Sajnos meg kell állapítani, hogy nagyon kulturálatlan az ország mind a használat, mind a rendbentartás terén.
A rendelőintézetek elmaradottsága, az ország egészségügyi állapotait példázza. Hogyan tudná egy beteg ember használni megfelelően, ha még egy kapaszkodó sincs felszerelve. A költségek csökkentése miatt, természetes a vezetés számára, hogy a papíron és a tisztítószereken spóról. Ha a laborba vizelet mintát kell leadni, és kifárad a beteg a mosdóba e mutatványt megejteni, nos erről egy nagyon mulatságos leírást lehetne készíteni, ha végig gondoljuk mit kell bűvészkednie az illetőnek, hogy sikerüljön....Talán a legjobb helyzet a plázákban van, ott aránylag elfogadható a takarítás sűrűsége...

Felháborodásoddal mélyen egyetértek, sajnos ezen a téren nagyon nem érkeztünk meg még Európába....
Szeretettel Anna



Re: Az illemhelyek helyzete Magyarországon (Pontok: 1)
- szerzs2 Ideje: Május 23, kedd, 19:51:22
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tökéletes és lényegre törő kritikát írtál.Véleményem teljesen egyezik a Tiéddel.
Ami nálunk van az illemhelyek tekintetében- kritikán aluli.



Re: Az illemhelyek helyzete Magyarországon (Pontok: 1)
- Lacoba Ideje: Május 24, szerda, 06:32:44
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Gaby nagyon jó témát feszegetsz. Reggel bemegy az ember a most felújított rendelőintézetbe, és a vízhajtó többször kényszeríti a WC-be. Döbbenetes. A felújított intézmény WC-je kimaradt a felújításból, mert egy-két nap alatt a legbarbárabb országban sem juthat olyan állapotba, mint amilyennel találkozik az ember. Véletlenül két egymást követő napont, is a hajnali laborozás miatt jártam így. Teljesen bizonyos vagyok, hogy a két nap alatt a takarító személyzetet elkerülte a férfibudi, mert ez már nem is WC.



Re: Az illemhelyek helyzete Magyarországon (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: Május 25, csütörtök, 07:51:17
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A téma nagyon aktuális,és nagyon jó, hogy felvetetted ezt a kérdést. Többet kelene foglalkozni a higiéniai kérdésekkel. Az illemhelyek állapota az intézményekben tulajdonképpen az intézmény tükörképe. És elképesztő, hogy az emberek nem fogják fel, hogy mennyire fontos egészség szempontjából a kézmosás, pláne WC használat után.



Re: Az illemhelyek helyzete Magyarországon (Pontok: 1)
- papaya Ideje: Május 28, vasárnap, 20:22:48
(Adatok | Üzenet küldése)
szia.
Teljes mértékben egyetértek veled,a dolog nagyon is aktuális és nagy nyilvánosságot igénylő.Mindenki tudja és érzékeli a problémát ,de azt is észre kell venni ,hogy az emberek teszik ilyenné a mellékhelyiségeket.Furcsa dolog saját magunkról kritikát írni illetve olvasni.Természetesen tisztelet a kivételnek,hiszen az emberek többsége rendeltetésszerűen használja a Wc -ket.
Már az ajtóban kezdődnek a furcsa dolgok.Az az ember akinek nagyon sürgős az illemhely használata itt a zajtóban találkozik előőször a megaláztatással.Sietne ,de erélyes wc-s néni ,bácsi azonnal az anyagiakkal tarja fel.Be sem teheti a lábát míg nem rendezi az anyagiakat.Bizony jártam már úgy ,hogy leizzadtam mire a megfelelő csészéhez jutottam. A városainkban nagyon kevés a nyilvános illemhely,ha még is találsz egyet ,akkor iszonyú megaláztatásokon kell végig menned mire ki jutsz ismét az utcára.Nem kis összegeket kérnek el a használatért,de mocsok ,bűz és fertőzés veszélye fogad.Holott azokból a pénzekből kellene emberi használatra alkalmas mellékhelyiséget fenntartani.
Ezek a dolgok bárhol fellelhetők ,vonaton,éttermekben ,színházakban és az írásokban említett helyeken.
Tartunk EURÓPÁBA ,de még az őskorban érezzük magunkat ha ezeket a helyeket látogatjuk.



Re: Az illemhelyek helyzete Magyarországon (Pontok: 1)
- eolharfa Ideje: Május 29, hétfő, 11:45:08
(Adatok | Üzenet küldése)
Mivel az illemhely a hygiéniához hozzátartozik,szerintem bárhol lehet cikket írni róla.
Az én szüleim azt mondták anno:
"mutasd a WC-t,megmondom ki vagy!"
Nagyon nagy igazságot látok benne.
Sajnos a közös illemhelyeket azok nem tudják rendeltetésszerüen használni,akik az otthonukban sem tanulták azt meg.
Pl.:
Hiába tartja azt rendbe valaki,ha az emberek többsége nem vigyáz rá.
Hiába tesznek ki toalettpapírt,ha azt letekerve szétdobálják,vagy beletömködik a
kagylóba.
És lehetne ragozni....

Köszönöm a lehetőséget a hozzászóláshoz.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.41 Seconds