[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 242
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 242


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A korai Jane Austen
Anonymous

Parodizáló hajlama már erős.


Jane Austen

Laura Marianne-nek

A szomszédság nem volt nagy, hisz csupán az Ön édesanyja lakott a közelünkben. Talán említette Önnek, hogy miután a szülei nehéz anyagi körülmények közt hagyták, a beosztó életmód arra sarkallta, hogy Wales-be költözzék. Ott kezdődött hát barátságunk. Isabel akkor huszonegy esztendős volt, s bár természete és modora egyaránt kifogástalannak tűnt (Ha magunk voltunk), még a morzsáját sem lehetett megtalálni benne az én szépségemnek és műveltségemnek. Isabel addigra már sokat látott a világból. Két évet töltött egy előkelő bentlakásos iskolában, Londonban, két hetet volt Bath-aban, s egy este Southamptonban vacsorázott.
-Óvakodj, Laura -mondogatta gyakran-, óvakodj London üres hivalkodásától, haszontalan, kicsapongó életmódjától! Óvakodj Bath értelmetlen fényűzésétől és a büdös haltól Southamtonban!
-Ó, jaj -kiáltotta-, hát hogyan kerülhetném el mind e rosszat, ha soha nem is tapasztalhatom meg? Ugyan milyen esélyem lenne, hogy megízleljem London kicsapongó életmódját, Bath fényűzését vagy a büdös halat Southamptonban? Nekem, aki arra vagyok kárhozatva, hogy az ifjúság szép napjait egy egyszerű kunyhóban töltsem az Uske völgyében.
Ó, akkoriban még nem is gondoltam, hogy a sors úgy akarja majd, nem is olyan sokára, hogy azt az egyszerű kunyhót magam mögött hagyjam a világ csalóka örömei kedvéért.
Adieu
Laura”

III. Richárd

E herceg jellemét általában rendkívül szigorúan ítélik meg a történetírók, de mivel York-párti volt, én inkább hajlamos vagyok azt feltételezni, hogy fölöttébb tiszteletreméltó férfiú volt. Azt állítják, hogy megölte két unokaöccsét és feleségét, de azt is kijelentették már, hogy nem ölte meg két unokaöccsét, én magam is az utóbbinak vagyok kész hitelt adni. Ha így áll a helyzet, azt is leszögezhetjük, hogy a feleségét sem ölte meg, hisz amennyiben Perkin Warbeck valóban York hercege volt, akkor miért ne lehetne Richárd özvegye akár maga Lambert Sinnel? Nos, akár ártatlan, akár bűnös, Richárd nem uralkodhatott sokáig békében, ugyanis Tudor Henrik, Richmond grófja, akihez fogható gazembert nem találni az egész földkerekségen, nagy hűhót csapott amiatt, hogy megszerezze a koronát, s miután legyőzte a királyt a bosworthi csatában, elfoglalta a trónt.

Drága Fanny!
A világ legboldogabb teremtésének érzem magam, ugyanis házassági ajánlatot kaptam Mr. Wattstól! Életemben először kérték meg a kezem, s nem is tudom kellőképp értékelni. Bizony, most fényes győzelmet arathatok a Dutton kisasszonyok fölött! A leánykérést nem áll szándékomban elfogadni, legalábbis úgy hiszem, de mivel nem vagyok egészen biztos magamban, hát kétértelmű választ adtam Mr. Wattsnak. S most drága Fanny, szükségem lenne a tanácsára, hogy elfogadjam-e az ajánlatát, vagy sem, de hogy megfelelően tudja megítélni az úriember érdemeit, s a jelen helyzetet, részletesen számot adok róluk. Mr. Watts meglehetősen idős férfi, és rendkívül csúnya, rá sem bírok nézni. Fölöttébb kellemetlen alak és rendkívül gyűlölöm. Figyelemre méltó vagyonnal rendelkezik, és tekintélyes életjáradékot biztosítana számomra, azonban pompás egészségnek örvend!
Jane Austen rajongók: FIGYELEM. Korai munkákról van szó, melyek azonban már tartalmazzák az írónő látásmódjának előzményeit, szatirikus látásmódját, társadalombírálatát. A zsengék a levélregények és az angliai történelemoktatás paródiája, az utolsó írás pedig a Büszkeség és balítélet előzménye.


Jane Austen Szerelem és barátság
www.lazikiado.hu



Ideje: Június 12, hétfő, 16:01:45 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Kultura

"A korai Jane Austen" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds