[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 73
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 73


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Massive Attack - egy koncert látomása
Haltion

Józanul egy koncerten. Meglepő élményekkel lehettem gazdagabb. Lehet, hogy egy alkoholistának a józanul töltött percei okoznak látomásokat?


Megérkezünk a Pecsához, mérsékelt tömeg, teljesen nyugodt hangulat, de nem is vártam mást, a Massive egy intelligens zenekar, és a formáció által képviselt stílus rajongói sem a 15 éves tátikarajongók közül kerülnek ki. A kilátogatókról szólva, meglepően széles volt a spektrum, gyakorlatilag a csecsemőkön és az aggastyánokon kívül mindenki megjelent a színen.
A bejutást követően, elkezdődött a manapság szokásos bemelegítő várakozás, mivel a koncert kezdete nyolcra volt meghirdetve, odaértünk negyedkilencre, és negyedtíz után fel is vonultak a srácok a színpadon. Egy bennfentes megsúgta, hogy a fénycuccok csak sötétben adják az elvárhatót, és hogy ezt mindenképpen meg fogják várni. Hiába, jó, ha bennfentesekkel társalog az ember.

A kezdésig mindenki főképp italozással szórakoztatta magát, ebből kifolyólag, míg a többiek massivean söröztek, én a lájtkólával barátkoztam, és a koncert végére – őszintén állíthatom - egészen összemelegedtünk, főleg ő az én kezemben. Pedig megfogadtam már párszor, koncertre nem jövök kocsival soha többet. Természetesen ezen este után is elhangzott egy ilyen ígéret.

Ahogy szelíden várakozva hallgatjuk a felvezető DJ lány lemezeit, miközben a betonon kissé türelmetlenül toporogva illegetem magam a várakozás izgalmában, a hátam mögül, egy meglehetősen befolyásolt embert, már alkoholügyileg értve, megütögeti a vállam, és a földre mutogatva, erősen vigyorog, majd a megértésem kéri.
A földön egy üres söröspohár árválkodott nagy magányába roskadva, valószínű meditált, mert teljesen élettelennek tűnt. A söröspoharat körbe álltuk, mert többek feltételezése alapján az Buddha reinkarnációja volt. A megmerevedett pohár nem kötötte le túl sokáig a tömeg figyelmét, hamar feledésbe merült, és a koncert végén láttam, hogy valakivel nézeteltérésbe is keveredhetett, mert lábnyomoktól megnyomorítva terült el az aréna betonján.

Aztán csak megkezdődött a produkció, aminek az első tíz percében rettenetes szenvedéseket kellett kiállnom, mivel a tüdőm négyszer szakadt le a tomboló basszustól és táskában voltam kénytelen hazavinni a koncert végeztével. Magas hangokkal ebben az idősávban nem igazán találkoztam, lehet, hogy lekésték a repülőt, mert a végére azért egész tisztességesen kezdett szólni a berendezés.

Az este számomra egyébként két eltérő hangulatú szakaszra osztódott, nem tudom, tudatosan így akarták interpretálni a mondanivalót, vagy véletlenül alakult így, de mégis ezt tapasztaltam.
Az első, ami nagyjából egy órát alatt vánszorgott át életem türkizkék egén, viszonylag lassú és monoton Massive dallamokkal szolgált, és pont azt a hatást hozta, mint az otthoni hallgatásakor. Elkezdem elmélkedni, és a környezetem szórakozottan figyelgetni, ami azt eredményezte, hogy ez a rész csak távoli impressziókban marad fenn bennem.

A nézelődés egyik élménye a mellettem lezajlott dráma volt, a jófej gyerek tette a nagyarcát az egyik csajszinak a baráti társaságukból, míg a matahari - erősen ittas a gyengébbeknek írva - barátnője távolból figyelte az akciót, és persze én is őket néztem titkon. A csaj odajött a fickójához, aki próbálta menteni a helyzetet, de nem nagy meggyőződéssel, a lány néhányszor megrázta a fiút, aztán a csaj felszívódott, biztos mással bújt ágyba az éjjel, lehet a kisróka volt az, elnézve imbolygó járását.

A második rész, ami a vissza taps utáni ráadás volt és hozzávetőleg fél órán keresztül kötötte le az ember figyelmét - mert ez valóban lekötötte - egész más hangulatban zajlott. A színpadon felállított két dobszerkót elkezdték vadul püfölni, a szintik is becsatlakoztak a hangorkánhoz, hogy aztán ezt a katartikus végkifejletig fokozzák. Ezt nagyon élveztem, és a vége is teljesen rendben volt, mert a csúcsponton vége lett és elsötétült minden. Meg is jegyeztem, ezt így kellett abbahagyni, tökéletes lezárás volt.

Ezekkel az élményeimmel elégedetten tértem haza, megérte elmenni, főképp, hogy a jegy nem került számomra semmibe.

Másnap több ismerősömmel is megtárgyaltam a koncertélményünket, már akivel nem találkoztam kint, és kiderült, hogy a tüdőtépő basszust valószínű csak abban a keskeny sávban lehetett érzékelni, ahol volt szerencsém a koncerten töltött időt végigélni. Hiába a hanghullámok furcsa szerzetek, de azért azt is megállapítottam, hogy Massive-ot én mégiscsak jobbszeretek otthon hallgatni.
Ideje: Június 16, péntek, 09:51:10 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Massive Attack - egy koncert látomása" | Belépés/Regisztráció | 5 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Massive Attack - egy koncert látomása (Pontok: 1)
- LunaPiena Ideje: Június 16, péntek, 13:13:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Masszívan és halkan :D (Én most Tankcsapdát üvöltetek, NEM KELL SEMMI :))



Re: Massive Attack - egy koncert látomása (Pontok: 1)
- csizi Ideje: Június 17, szombat, 06:17:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Úgy nagyjából fogalmam sincs miről szól ez az írásod, úgy látszik vidéki vagyok. Na a söröspoharat megismertem, és a DJ, amint nem tudok micsoda, az nőnemű. -- Ennek ellnére is tetszett cikked, mert jól írsz, jók az életképek. Üdv. Csíz. :))



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds