[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 124
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 124


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Thassos 2006. I. rész
Lacoba

Szerbiában szinte konstans benzinárak vannak, az állami felügyelet miatt. Azonban nem szabad eurós fizetésre hagyatkozni...


Minden kezdet nehéz. Hosszú előkészítő-munka, internetes szálláskeresés, levelezés, engedélyek, különcségek, 80%-os kezelési költség az 50 eurós előlegre (ha újra kezdeném bankár lennék), borzasztó mennyiségű cucc... Látszólag minden megoldódik. Röszkére tekerünk. A novemberi túrából kiindulva sokalljuk az 1200 kilcsit, így még idehaza faragunk belőle pár órányit. Majdnem eljutok 100 km-ig, amikor néhány méter alatt lenullázódik a benzin. Megjelöltük a hazafelé utat, hiszen éppen most volt kedve elérni – a remek bukkanóknak köszönhetően – a benzincsőnek. Krisztián – segédoperátor – ügyesen végez vele, és mire a segítséget hozom, már csak az elfolyt – aranyárú – benzint kell pótolni. (Még jó, hogy Szegeden terveztem teletankolni.)

Már a fogadó nagyon kellemes vizében áztatjuk elő a hőségben izzó önmagunkat. Nagyon kellemes hely ez a fogadó, és néhány száz méterre van a Szerb határtól (http://invitel.hu/forrofogado/). A bungalóban elviselhető az ár is, a kaja pedig fenséges. Az árak sem fővárosiak. Nem is annyira mellesleg: Üdülési csekkel is lehet fizetni, persze a visszajárót nem kapnánk, meg. Azért megoldjuk, hiszen rántott szeletben kérjük a különbözetet. Ez sem jelent problémát, és van kis csócsálni való az útra. Ez egy nagyon praktikus pihenő, hiszen még idehaza le lehet faragni a távolságból, és a fennmaradó rész már könnyedébben megoldható. Minden a helyére kerül, és szunnyadunk egy erőset. Hajnal fél négykor pontosan indulunk. Így – az időeltolódást is figyelembe véve – este 6-ra számítjuk az érkezést, Keramotiba. Majdnem pontosan tartottuk a menetrendet, annak ellenére, hogy nagyon kemény volt a 900 km. Sokat segített, hogy dinárban már tudtuk a pályadíjakat, és kellemes meglepetésként kevesebbet fizettünk (lehet, hogy valahol lefelé is mozognak a begyűrűzött árak?). A benzin valamivel olcsóbb mindenütt, mint nálunk, de Görögországban – átszámolva - még 290 forint alatt is mérik. Viszont a kisebb falvakban figyelni kell, mert balra nem enged a záróvonal kanyarodni és három helyen is ott őrködött a strázsa. Szerbiában szinte konstans benzinárak vannak, az állami felügyelet miatt. Azonban nem szabad eurós fizetésre hagyatkozni, hiszen irtózatosan ráutaznak a turistákra. Ezért ajánlatos az autópályadíjakra és a tankolásra még a határon átváltani dinárra. Praktikusan ez egy személygépkocsira kiszámolva 200 euró, a megmaradó összeget – visszafelé – a határ előtt betankoltuk. Természetesen ez az össze fogyasztás és lábnehézség-függő. Macedóniában nem tankoltunk, hanem a határ előtt még Szerbiában. Így dénárt csak az autópályadíjra kell váltani. Itt 10 dollárt váltottunk egy autóra, amely oda-vissza elég volt a pályadíjra.

Ház a hegyen

Ringó, zöld tengert fogott a látóhatár,
megművelt földek – ameddig a szemünk ellát -,
hajlongó derékon szaporáz egy szerb nő,
mert így lesz meg csak a holnapi betevő.

Bár más formát rajzol erre a kapaél,
s a vers is más, kósza szavakon éldegél,
biztos fedél mosolyog a hegygerincen,
ahol háztetőn turbékol a gerlice.

Macedón faluban

Már órák óta rohanjuk a távolt,
villanásnyi képeket gyűjtünk glédán,
poros lapokat írunk át a múlton;
egy új híd, ház, út landol a palettán.
Bár szakadt ruhán a szegénység trónol,
a kérges tenyérben simul a szerszám,
és tündöklőre vált a szomorkás fény,
hisz' új iskolába költözhet a remény.

Viszonylag simán vettük az akadályt, és már a görög határ közeledik. Kicsit összegezve déli szomszédunknál és még egy országgal odébb, azért nagyon dolgoznak. Sokat. Ha nem is gazdagok, bár ott is vannak már új elit rétegek, de talán szolidabbak.

/Folytatása következik/
Ideje: Augusztus 13, vasárnap, 11:05:14 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Thassos 2006. I. rész" | Belépés/Regisztráció | 7 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Thassos 2006. I. rész (Pontok: 1)
- Bogika Ideje: Augusztus 14, hétfő, 15:42:47
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó, hogy hasznos infirmációkkal is szolgáltál az utazást illetően. Mi '90-ben jártunk arra, sátoros, vándor embereket is láttunk. Vannak még ilyenek?



Re: Thassos 2006. I. rész (Pontok: 1)
- zsuka49 Ideje: Augusztus 14, hétfő, 21:35:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönöm, hogy olvashattam az uti beszámolódat Laci!
Élvezetes volt nagyon!:)))
Zsuzsi



Re: Thassos 2006. I. rész (Pontok: 1)
- csizi Ideje: Augusztus 16, szerda, 20:09:55
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia főnök, már olvastam élvezetes leírásod, nagyon jó! Apropó, jössz Ladányba valamikor? 0KO



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds