[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 149
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 149


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Thassos 2006. III. rész
Lacoba

A kompon jéghideg a sör, légkondicionált az utastér.


Thessaloniki nem a turizmusból él. Nagyon kevés ilyen település található Görögországban. Gyárakat, kéményeket, hatalmas munkát rejtő gyárfalakat visz a távolba a forró szél, amikor áthaladunk a külvároson. Az ipar – talán az ide kapcsolódó kultúra – meglehetősen felhígította az itt élőket: Rendezetlen a környezet; félig kész házak; néhány megműveletlen parcella; szemetes parkolók; levágatlan gaz; rohanó autók (nem éppen környezetkímélő kondenzcsíkkal); nem igazán skatulyából kihúzott emberek az autóbusz várókban. Már-már kezdi otthon érezni magát az ember. Aztán mégsem teljesen. Hiszen nálunk – a megélhetési fémgyűjtés virágzása miatt – lehetetlen kép tárul elénk. Feltűnik egy vonatroncs temető. Ameddig a szemmel követhető vagyonok, személykocsik, mozdonyok pihenik a ledolgozott éveket, évtizedeket. Nyugodtan. Talán túlzottan is. Itt nincs fémgyűjtési megélhetés.

Vonattemetőre hullott tekintet

Pillanat töredéke csak az egész,
miként vonatablakon rohan a táj,
de itt most megfordult a suhanó kép,
s mi rohanunk, míg az öreg csühös áll.

Nem zakatolja már, hogy: ha-za me-gyek,
illatos füstje lejárt éveken hál,
kitört ablaka sem rejt már szerelmet,
hisz' csendje körül a rozsda hada jár.

Vajh' rajtuk menekültek elűzöttek,
mikor a rossz idő görög földön járt,
s a pilisi falvak benépesültek?

Közöttük – tán' - az a bogárszemű lány,
ki szépségét e tájtól örökölte,
hogy csókja ízét - emlékként - hagyja rám.


A nagyváros után egyre közelebb kerül utunk a tengerhez, és a környezet is úgy szépül, ahogy a turizmus költözik a helyiek megélhetésébe. Szépülnek a házak, alig látni megműveletlen területet, valóságos szőlő-völgyeket takar be a madarak és az erős sugárzás elleni védelemként a tőkék fölé húzott háló. Amikor aztán már szinte megművelhetetlen a kőrengeteg, kecske labirintusok veszik át a munkához való kötődés szerepét. Nem igazán szépséges ez a látvány, de mindenesetre biztos, hogy egyszerű embereknek biztosítja a túlélést. Néhány száz kilométer a tengerparti út-pálya váltakozása, mégis korok szaladnak el mellettünk: a modern ipari termeléstől, a gyűjtögetés-legeltetés koráig.

Aztán feltűnnek az első fehérmárványhegyek, a híres márványbányákkal. Óriási – embermagasságú - tömböket fűrészelnek ki a hegyekből, melynek hossza-szélesség általában a vagonokhoz, nyergesvontatókhoz igazodik. Tehát baromi nagy. Ez azt is jelenti, hogy közeledik Kavala, illetve Keramoti, a kikötő.



Távolból már szépen látható a célpontunk Thassos is, a maga fehérlő márványbányájával. Most nem megyünk át a városon, hanem a pályán elkerüljük. Azonban az arra utazó ne hagyja ki ezt a szépséges várost. Kavala már nem iparáról, hanem üdülésről, gyönyörűségéről, az ókori vízvezeték-rendszeréről, múzeumairól híres. Egy átutazós órácska, vagy egy külön, visszakirándulás hatalmas élményeket jelent.

Véletlenül éppen kompindulásra érkezünk a kikötőbe, így nincs idő egy kis hűsítőre a karamotii kikötő körívét ölelő vendéglők kávézóinak valamelyikében enyhíteni koffein éhségünket. Szinte azonnal indulunk. Most nem kell többet fizetni az egyik személykocsiért, mert elfogadják, hogy a KIA nem csak mikrobuszban, de személykocsiban is létezik. Már a tenger ringatja a távolodó partot, és a sirályokkal együtt megjelennek az ember kezének, munkájának újabb – a hatalmas bölcsőhöz – köthető nyomait, a kagylótelepek. Ez már a más irányú megélhetés a természet és az ember között. Évezredek óta.



A kompon jéghideg a sör, légkondicionált az utastér. Jól esik egy kis pihenő.

/Folytatása következik/
Ideje: Augusztus 22, kedd, 18:04:39 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Thassos 2006. III. rész" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Thassos 2006. III. rész (Pontok: 1)
- csizi Ideje: Augusztus 24, csütörtök, 04:59:16
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Imádom az ilyen kompot, bár mégnem volt benne részem, és imádom az ilyen útleírást. Versed különleges, megfogott barátom. Talán a csühös szó kivételével, az egész viszont negyon ott van, köszönöm leírásod. Üdv. :)



Re: Thassos 2006. III. rész (Pontok: 1)
- Lacoba Ideje: Augusztus 24, csütörtök, 07:06:20
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Értem csizi! Köszi, hogy együtt suhantál velem ismét. A csühöst pedig kedveskedésként szántam.



Re: Thassos 2006. III. rész (Pontok: 1)
- Angeli Ideje: Augusztus 24, csütörtök, 16:31:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia Lacobá! Hatalmas élvezettel olvastam el mindhárom részt egyhuzamban! Nagyon várom a következőt, remek Veled az utazás!



Re: Thassos 2006. III. rész (Pontok: 1)
- Bogika Ideje: Augusztus 27, vasárnap, 14:14:31
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Mi '90-ben jártunk arra. Thessaloniki akkor nagyon is rendezett városnak tűnt, igaz, busszal vágtattunk végig rajta. A Meteorák viszont gyönyörűek voltak. Ami még tetszett, a kisvárosban, ahol üdültünk, a boltban ott voltak a gyermekek is. Miközben a nagyszülők dolgoztak, vigyáztak rájuk. Igazi, családias volt így a hangulat. És a szívélyesség a boltosok részéről, nem a "minek-jött-ide-miért-zavar-engem" hozzáállás.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds