[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 214
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 214


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A hosszú sárga fémhernyó
Emerick

Kicsit hosszabb, kicsit sárgább, sokat betegeskedik, - de a miénk!


Szabotázs vagy tervezési hiba? Ki tudja? Talán mindkettő. Vagy ez már egyre biztosabb? Eleinte tervezési hibáról lehetett hallani a Kombinó villamosok ajtónyitó szerkezeténél. Kívülről csodás ez a fémteremtmény, csak kicsit hosszú, alacsony padlója van, de hát cserébe az út, a vezetékek és a peron átépíthető. Meg is történt. Aztán új pályán járt a régi szerelvény, ami persze a hullámosabb, durvább sínpályákra volt kitalálva, a vezeték meg feszes volt, mint a cövek. Így nem is csoda, hogy a jól bevált, relatíve igénytelen magyar konstrukció letépte többször is. Persze az oszlopok sem bírták a feszességet, így egy-kettő innen is megadta magát.
Volt valami panasza a népnek a szellőzésre is, de hát a régiekben sem volt. Itt cserébe legalább ki lehetett látni a nagyobb ablakokon. A szellőzés meg "megoldott" az időnként kiakadó ajtókkal.
Aztán jön még valami. Az igazi magyar, káromkodós, butára nevelt "agytröszt" falfirkások, akik a sok IQ-nak köszönhetően ("...dik mán, nagy sárga felület...") megtalálták az immáron egyre több pénzbe kerülő és ezáltal méginkább megóvandó új hernyókat. De hát buták is, meg amatőrök is, így simán elfogták őket. Igaz, nem az vár rájuk, aminek jönnie kellene, mármint a komplett "nyócker", vagy bárhol (két kézzel) a kutyagumitól és szeméttől hemzsegő járdák felsöprése. Talán, ha ebbe eltörne a drága kezecskéjük, nem jutna eszükbe firkálgatni a közhasználatú tárgyakat. Ocsmány mázolmányaiktól így is hemzseg a város sok háza és persze a szintén közhasznú vasúti kocsik zöme. Szégyen.
Node "háziállatunkra", immáron tényleg szeretetre méltó, szeretni való büszkeségünkre, e hat fémhernyóra, ha már ennyi viszontagságot kibírtak, valóban megérdemlik, hogy mindenki szeretettel gondoljon. Annó azért szerették volna megkedveltetni a nagyközönséggel, mert a kis hazánk rendelkezik majd a legnagyobb egyterű villamossal a világon, ráadásul egy EU-s találmány, kostrukció az EU-n belül is maradhatott, de cserébe én azt mondom: aki szereti, nem ezekért szereti, hanem mert környezetébe immáron teljesen belesimulva, mindenhez hasonlóan működik. Az, hogy szegénykék közül háromnak a szivecskéje, akarom mondani motorja nem bírta a strapát, nem lep meg. Majd átesnek a szívműtéten, aztán gyengélkednek még néhány hétig, hónapig.
Létezhet ennyire hibásan tervezett eszköz? Nem hiszem. Különben nem lett volna népszerű egy nemzetközi kiállításon a nagy német honban.Ők tudnak ilyeneket építeni, bármilyen gépről, eszközről is beszélünk. Ha ott működött, itt miért nem teszi? Talán tudja, hogy magyar földön jár? Ezek szerint nem csak szép, hanem okos is. Szabotázs? Valahol már biztosan. Megjavítják, átépítik a környezetét és ezzel együtt is, - betegeskedik. Furi. De akkor ki szabotál? Soha sem fogjuk megtudni. Talán jobb is ez így.
Szeressük a hernyókat, ez a lényeg! Sárga is, és magyar is (hogy savanyú-e, azt nem tudom, nem kóstoltam, de még csak élőben sem láttam.), és ha utálnánk, akkor is maradni fog a hat sárga Kombinó villamos. (Kiírhatnának arra is tendert, hogy mi legyen a hat vili neve, mert hát illik becézni az ilyen eszközöket.) Legyünk büszkék rájuk, hisz magyarok. Úgy léteznek, "működnek", amolyan magyarosan. Hát miért bántsuk őket? Szeressük őket, hiszen így is, úgy is még hosszú évekig fogják koptatni a régi Ganz síneket, a mi kis országunk fővárosának zötyögős útjain.
Hallgassa meg Mindenki Oláh Ibolya: Magyarország című dalát ennek kapcsán és énekeljük: "Allegria!". (Aki nem tudná: Geszti Péter írt egy nagyából elfogatható szöveget egy rég létező portugál dalra, Oláh Ibolya felénekelte a maga rekedtes hangján, meg hát eldanonászta az Európai Parlamentben is, mint piár esemény. Ugyanaz a zeneiség, még a kórus is ugyanott lép be az énekbe, csak az eredetiben értelem szerűen a "Magyarország" szöveg helyett "Allegria" szerepel. Mit jelent? Gőzöm sincs, de nem is számít. Mert már ez is egy magyar dal.)

Ideje: Szeptember 08, péntek, 15:52:18 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All FullextraÉletünk napjaink

"A hosszú sárga fémhernyó" | Belépés/Regisztráció | 5 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A hosszú sárga fémhernyó (Pontok: 1)
- Emerick Ideje: Szeptember 12, kedd, 16:30:38
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Valamit pontosítanom kell: az új hír az, hogy amint meghibásodik még egy a Combinokból, mennek vissza a gyárba és a pénzt visszakérjük. Kár, mert másutt tényleg működnek. Amúgy az is stimmel, hogy magyarosan már e téma mögött is csak a politikát látjuk. Ezért is kár.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.54 Seconds