[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 232
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 232


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Álláskeresés
chokito

Kit így, kit úgy, de jónéhányunkat idővel utolér a kényszer....


Jelentkeztem egy álláshírdetésre. Egy porcelánboltba kerestek higiéniai practice-managert. Nem tudtam ugyan, mi az, de mert jól hangzott, és már amúgyis régóta pályázom egy operabáli meghívóra, gondoltam, itt a ragyogó kitörési lehetőség, vétek lenne kihagyni (mint utóbb a KSH Köchel-jegyzékéből megtudtam: takarítószemélyzetet kerestek).

Szerencsém volt. Korom és önéletrajzom ellenére behívtak "interwiev"-ra, ahol is közölték, hogy tekintettel a jelentkezők nagy számára, a cég hírnevére, na meg hogy mi is érezzük a helyzet komolyságát - egy tesztsorozatot kell kitöltenünk. Meg különben is! Be kell látnunk, mindannyiunk közös érdeke, hogy biztonsággal eldönthessék, melyikünk alkalmas leginkább a meghírdetett pozícióra. A tesztek célja, hogy felmérjék logikai, ügyességi és mentális képességeinket, és nem utolsó sorban képet kapjanak arról is, hogy emlékezőtehetségünk, memóriánk állapota alkalmassá tesz-e bennünket e rendkívül bizalmi állás betöltésére.

A tesztek a felkínált pozícióhoz méltóan igen kemények voltak. Kezdődött az egész egy adatlappal, olyan kérdésekkel, mint pl. hogy miért pont az ő porcelánboltjuk, meg miért akar munkahelyet váltani, meg milyen munkaidő beosztásban, mennyi fizetésért szeretne dolgozni (ez utóbbit üresen hagytam, mert tudom, számítógéppel dolgozzák fel az adatlapot, így az egyes helyiértékeknek pontosan a megadott helyeken kell szerepelniük. Ezért aztán a számokat én hátulról előrefelé szoktam leírni, az erre fenntartott hely viszont így csak a nulláknak lett volna elég. Abból sem mindnek). Mik a középtávú tervei a cégnél (ezt is üresen hagytam, mégsem írhattam be, hogy a lehető legrövidebb időn belül a vezérigazgatói WC pucolásának jogát is szeretném megszerezni! Kell az nekem, hogy már rögtön az elején karrieristának nézzenek???). Hosszú gondolkodás után, minden választ alaposan megfontolva, legjobb tudásom szerint végülis sikerült kitöltenem az adatlapot. Ezek után következett öt tesztsorozat, logikai készség, megfigyelőkészség, számolókészség, kézügyesség és szitációs felmérés témakörökben. A tesztek, ahogy az már lenni szokott, meg ahogy kell is, folyamatosan nehezedő kérdésekből álltak, darabonként legalább 20 kérdéssel. Ezekre a 20 kérdéses tesztsorozatokra témakörönként 5-5 perc állt rendelkezésünre. A feléig sem jutottam egyiknek se, már nyomták kezünkbe a következő adagot.

A logikai tele volt olyanokkal, hogy pl melyik lóg ki a sorból: ABCA ADEA XYVW AMNA. Vagy hogy folytassam a következő sorozatot: abbcccdddd. Na meg ugyanilyenek számokkal. A megfigyelőképességes ábrahegyekből állt: a jobb oldalon négy ábra, ezekben kellett megkeresni és bejelölni azokat az alakzatokat, amelyeknek a szétrobbantott képét látod a bal oldalon. A számolósdinál már az ötödik feladattól kétjegyű számok szorzatából kellett kétjegyű számokat kivonni, vagy hozzáadni, esetleg két kétszámjegyű szám hányadosát szorozni egy vagy kétjegyű számmal, és bejelölni az előre megadott válaszok közül a helyeset.

A kézügyesség teszt jópofa volt. Nagyon tetszett. Eleve azzal indult, hogy szemben a többi tesztsorozattal, ezeknél csak 1 perc volt adva egy-egy feladat teljesítésre. Volt pl. egy jó zsúfolt labirintus, amin végig kellett menni tollal, vagy ceruzával úgy, hogy a falhoz egyszer sem érsz hozzá. Aztán volt egy olyan, amit érdemes kipróbálni, mert szintén nagyon jópofa. Van egy A4-es papír, rajta soronként 15 db. négyzet, és mindez 20 sorban. Akárhogy is számolom, ez legalább 300 db. négyzet. A feladat az, hogy mindegyik négyzetbe rajzoljunk 2-2 pipajelet, úgy, hogy a pipák nem érinthetik a határoló négyzeteket. Érdemes kipróbálni! A 20-30-ik négyzetnél már azt se tudod, hogy kell pipát rajzolni!
A szituációsnál ilyen kérdések voltak, mint pl. valaki megbíz egy fontos, azonnal elvégzendő, nagy figyelmet követelő feladattal. 5 perc múlva megkérdezi, hol a tűzőgép? Mit válaszolsz, hogyan reagálsz? Vagy: bonyolult számoszlopot adsz össze, sokadik nekifutásra, amikor ötödször is benéz valaki a szobába és megkérdezi, hány az óra? Mire gondolsz?

Szerintem nincs az az istenember, aki a feléig eljutott egy-egy tesztlapnak. Így aztán némileg reményt vesztve adtam be a tesztlapjaimat. Nekem kevés volt a rendelkezésre álló idő. Na meg elmúltam már ... Szóval, nem igazán az én reszkető, öreg kezeimnek valóak az ilyen kézügyességi feladatok. A szituációs feladatok voltak még az aránylag legkönnyebbek. Mivel tudtam, hogy állásinterjú, egy percig sem volt kétséges, hogy nem az igaz, őszinte, hanem a jó válaszokat kell beírnom.

Természetesen egy héten belül mindenkit értesítenek, és aki megfelelt, az mehet a következő lépcsőre, az ELSŐ személyes beszélgetésre. Aztán ha ott is megfelelt, akkor jön majd még egy második, egy nagyobb főnökkel, és ha neadjisten ott is megfelelt, akkor már az Isten sem menti meg attól, hogy Karácsony után kirugják. Ezt nem mondták ugyan, de általános tapasztalat, hogy Magyarországon így működnek ezek a dolgok.

A beigért egy hét helyett kb. három hét múlva megkaptam a várva várt levelet. Ebben abbéli örömüknek adtak hangot, hogy őket tiszteltem meg érdeklődésemmel. Egyben sajnálattal közölték, hogy ámde, és hogy sajnos. Meg hogy sok sikert és kitartást a további álláskereséshez.

Bánatos voltam. Hát hogy a fenébe ne? Mert hát értem én kérem, meg valahol meg is értem, hogy mégiscsak egy fiatalabb, biztosabb kezű, fejszámolásban sem utolsó személyben látják a személyzeti WC jövőbeli tisztaságának zálogát, de velem, szegény munkanélküli diplomással mégis mi lesz?

Szomorúan róttam az utcákat, lehorgasztott fejjel, meg ne lássák rajtam, hogy íme az ember, aki nem kell sehova. Nem láttam, nem hallottam, azt sem tudtam merre járok. Csak azt vettem észre, hogy közvetlenül előttem, egy üzlet bejárati ajtajából valaki egy vödör koszos, mosószeres vizet zúdít ki az utcára. Csodálkozva kaptam fel a fejemet.

És ekkor kaptam meg a kegyelemdöfést.
Az üzlet portálján hatalmas, csillogó-villogó fényreklám hírdette: "Porcelánbolt". Az ajtóban - fején babos kendővel, egyik elülső végtagjában portörlő, a másikban a kiürült vödör - egy elefánt állt, negédesen a képembe dúdolgatva, hogy "riszálom úgyis, úgyis! Riszálom!" ...

---------------

A fenti történet igaz, megtörtént történet. A személyiségi jogok tiszteletben tartása érdekében azonban a szereplő személyek és cégek nevét megváltoztattuk.
Ám ettől ez még mai, magyar történet maradt.


Ideje: Szeptember 18, hétfő, 09:27:22 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Álláskeresés" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Álláskeresés (Pontok: 1)
- blue Ideje: Szeptember 18, hétfő, 21:19:55
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Sajnos nagyon is mai történet. Ha valakinek kisgyereke van az a gond, ha nagy az a gond, ha fiatal az, ha idős az, ha beteg az, ha nem akkor még lehet. Egy a lényeg, hogy főnökség legyen.

gaby



Re: Álláskeresés (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Szeptember 19, kedd, 07:59:40
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Magam is ismerem az ilyesfajta teszteket - halálosan röhejes az egész. Meg valahogy egyre inkább röhejes itt nekem minden. Vagy inkább sírnivaló...



Re: Álláskeresés (Pontok: 1)
- zsuka49 Ideje: Szeptember 19, kedd, 17:50:35
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igaza van Netelkának, én se tudom, hogy sírja, vagy nevessek az egészen!?
Szomorú, hogy idáig jutottunk!
Zsuzsi



Re: Álláskeresés (Pontok: 1)
- Fanta Ideje: Szeptember 20, szerda, 15:12:53
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Chokito! Ne keseredj el! Az ötvenedik teszt után már simán kirázod majd a kisujjadból a válaszokat. Állásod ugyan ettől még nem lesz, de hát a sikerélmény! :-) És ha még arra is gondolsz, hogy Karácsony után nem Téged rúgnak ki, szinte már egyenesen nyertesnek érezheted Magad. :-)

Ps: Vagy esetleg szerezz be sürgősen egy babos kendőt. :-)

Amúgy meg, sajnos, ha nem vagy valakinek a kutyája-macskája, akkor még egy tökéletesen kitöltött teszt sem segít. :-(





Re: Álláskeresés (Pontok: 1)
- Bogika Ideje: Szeptember 23, szombat, 09:35:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jó cikk! C típusú középfokú szuahéli nyelvvizsgabizonyítványt nem kértek?



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds