[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 109
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 109


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Sziporkák
pacal2

A nevem Kemény Kálmán! - és nyomatékul a kezében lévő barna, nagyalakú könyvet lecsapta az asztalra, majd egy fa mutatópálcát is odatett mellé.




Az ember 14 évesen nem tud semmit arról, hogy mi is akar lenni. Így volt ezzel a srác is. Először mechanikai műszerész iskolába lett beíratva, majd jött a vasútgépész suli. Majd a gimi..
Az apja „dinasztiát” akart alapítani a vasútnál. Tehát minden ismeretséget igénybevett, hogy a srácból vasutas legyen. Így is lett. Sikeres felvételi vizsga után elkezdődhetett a tanulás.
A szorongós, félszeg, kicsit–nagyon kövér gyerek minden volt, csak magabiztos nem. Akkoriban az 1. c-ben így volt ezzel mindenki. Egy „zabszemet” sem lehetett egyikük fenekébe sem dugni, annyira tartottak mindentől! Közeledett az első óra, az osztályfőnöki. Mivel senki nem ismert senkit, így csend volt a tanteremben.....Várakozás…
Kinyílt az ajtó, (mindenki, felállt, mert akkor így köszöntötték a tanárt) s bejött rajta egy köpcös, kövérkés, pirospozsgás arcú ember.
- Nna, kérem, le lehet ülni! - mondta. Mostantól úgy tekintsenek, mint a maguk osztályfőnökét! A nevem Kemény Kálmán! - és nyomatékul a kezében lévő barna, nagyalakú könyvet lecsapta az asztalra, majd egy fa mutatópálcát is odatett mellé.
- Nem kell tőlem megijedni, olyan leszek magukhoz, mint a nevem! Ezt a pálcát is azért hordom magamnál.
Persze mindenki megdöbbent arccal konstatálta, hogy „ez egy állat”!
Ám ahogy múltak a tanulóévek, kiderült erről a látszólag morc emberről, hogy nagyon ért a diákok nyelvén. Műszaki tárgyakat tanított, mint gépelemek, vasútijárművek, technológia, és lehetne sorolni….Mindig a diákjai javát tartotta szem előtt, sokat járt kirándulni az osztállyal. Megtanította, hogy tiszteljék a tudást, és a másik sikerének is örüljenek.
A srác, úgy 2. osztályban hagyta el a félszegségét, kezdett kinyílni, s érdekelték egyre jobban a tanult műszaki tárgyak. Olyannyira lekötötte mindez, hogy „szorgalmi feladatként” előadásokat tartott az osztálytársaknak, a tanár által kijelölt műszaki témákból. Kedvenc tárgya a vasúti járművek lett. Egyszerűen belekerült az új ismeretek bűvkörébe, és falta-falta azokat. Mikor egy-egy lényeges témakört végigvettek, akár órákon keresztül is beszélgetett az osztályfőnökkel, a „Kami”-val.
Egyik alkalommal a vasúti járművek egy speciális, addig kevéssé használt erőátviteli egységét, a hidrostatikus tengelykapcsolót tanulták. Ebből a témából kellett előadást tartania. A srác „nagyon rákészült", és gondos felkészülés után „kisujjából kirázta” a nehezen érthető témát. Az előadás remekül sikerült, minden résztvevő élvezte, mert a gördülékeny előadásmód lekötötte a figyelmüket. A diavetítés, az írásvetítős bemutatóábrák színessé tették az amúgy elég száraz témát. Meg is kapta érte az osztályfőnök dicséretét!
A későbbiekben az osztály hasonló érdeklődéssel indult neki az érettséginek, amit le is tett. Az utolsó osztályfőnöki órán már felszabadult hangulatban fogadták „Kamit”, aki a régi naplóval, a régi pálcával jelent meg a katedrán.
- Na fiúk! - csapta le a naplót - olyan voltam az elmúlt négy évben, mint a nevem...?
Természetesen mormogó „nem” volt a válasz.
Meleg szavak kíséretében kapta meg mindenki az érettségi bizonyítványt, ami egyben a szakmunkás-bizonyítvány is volt. Számunkra akkor kezdődött a „felnőtt” élet...
A srác elkezdett dolgozni a MÁV-Nyugati pályaudvaron: mozdonyszerelő lett, diesel-mozdonyokat javított. Szerette, élvezte a munkáját;a mozdonyok minden részét javította.
A motorokat, az alvázat, az erőátvitelt, mindent, amit az iskolában tanult. Szerette a problémákat megoldani, mert sikerélménye volt... Ilyenkor eszébe jutottak Kami-szavai: mikor problémák akadnak, nem kell átsiklani felettük, hanem szívós munkával megoldást keresni a dolgokra! Eljött az idő, hogy - mivel kiváló munkát végzett, - megkapja az elismerését, a „Kiváló dolgozó" kitüntetést. Ekkor is eszébe jutott kiváló tanára...
A fejlesztések beindultak, új mozdonytípusok kerültek forgalomba, többek között az M-41-es középkategóriás mozdony is. A srác is bekerült azok közé a dolgozók közé, akik ezt a típust szerelni fogják.. Ezért úgynevezett típusvizsgát kellett tenni minden ott dolgozónak. A srác is részt vett az ezt megelőző tanfolyamon, ami egy három hetes intenzív tanfolyam volt.
A tanfolyam végén természetesen vizsgázni kellett a tanultakból.
Kihúzta az első kérdést:
- Ismertesse a hidrosztatikus erőátvitelt, előnyeit, hátrányait!
Most egy nagy kő esett le, a srác szívéről, mert eszébe jutott az a régi előadás, - és annak szinte minden szava...
- A hidrosztatikus tegelykapcsoló a folyadék, (olaj) statikai ellenállását kihasználva, fokozatmentesen…
- Elég, köszönöm! - mondta a vizsgabiztos.
- Milyen iskolába járt? – kérdezte a tanár.
- Ki volt a tanára? – folytatta.
- Kemény Kálmán – felelte a srác
- Az, aki három éve meghalt? - kérdezte a vizsgáztató tanár.
- Igen, sajnos... – válaszolta a srác.
- Igen, ő kiváló tanár volt! - folytatta a tanár.
- Jó, köszönöm, leülhet!
Ez volt az a pillanat, mikor a srác büszke volt magára, - no meg arra, hogy egy ilyen emberrel hozta össze jósorsa...




pacal


Ideje: November 16, csütörtök, 11:35:45 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Sziporkák" | Belépés/Regisztráció | 8 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Sziporkák (Pontok: 1)
- vica2 Ideje: November 16, csütörtök, 13:46:18
(Adatok | Üzenet küldése)
Érdekes egybeesés, én most javítom, írom át egyik novellámat, egy tanító néniről.

Szép gondolat!

Éva :))



Re: Sziporkák (Pontok: 1)
- bogumil Ideje: November 16, csütörtök, 13:58:00
(Adatok | Üzenet küldése)
Lacikám!
Mindent meghatároz az ember életében,hogy milyen pedagógus adta át neki a tudást,és mit kapott tőle a tudás hátizsákjába. Jó kis írás és már a végére oda is tetted a csattanót. Gratula:bogi.



Re: Sziporkák (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: November 17, péntek, 08:17:56
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Gondolom Lacikám, hogya saját emlékeidből született az írás. Kösz, hogy megosztottad velünk! Szeretettel: Erika



Re: Sziporkák (Pontok: 1)
- tokio170 Ideje: November 17, péntek, 15:25:15
(Adatok | Üzenet küldése)
Sajnos az én oszt. főnökömre nem tudok így emlékezni, bár ő is műszaki tárgyakat tanított /mechanikát, anyag és gyártásismeretet/. Neki az is komoly fejtörést okozott, hogy azt megértse, amit épp magyaráz.Hát akkor egy hidrodinamikus nyomatékváltó? Ennek ellenére már évek óta polgármester...



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.41 Seconds