[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 350
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 350


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Segítségnyújtás
kritta

Segítünk az idős néniknek? Segítünk, ha valaki rosszul lesz? Segítünk a vakoknak, mozgássérülteknek? Segítünk egyáltalán?


Vagy nem segítünk? Mert a többség nem segít. De vajon miért nem segít? Hiszen mi baja származhat abból, ha segít? Sokan úgy vannak vele, hogy majd biztosan segít más, akkor ő miért segítsen? Na és ha mindenki ezt gondolja? Vagy, másik eset, ha úgy látja, hogy senki sem segít, akkor úgy gondolja, biztosan nincs nagy baj. Ez a konformitás, vagyik mások viselkedéséhez való idomulás. Persze lehet speciális eset, hogy az illető, aki összeesik az utcán, részegnek tűnik, és nem akarjuk magunkat kellemetlen helyzetbe hozni, ezért inkább nem segítünk. Igaz, a kísérletek azt mutatták ki, hogy zárt térben (metró, villamos, valami épület), illetve kevésbé forgalmas helyeken nagyobb a segítőkészség. Hogy miért? Mert az emberek nem menekülhetnek el a probléma elől. Igaz, sokszor csak egy "első ember" kell, aki elsőként mer odamenni megkérdezni, nincs-e valami baj. Ő tudatosítja ezzel a cselekedettel a problémát és ösztönzi az embereket a segítségnyújtásra. Pedig ha nem megyünk oda segíteni - még ha elnyomjuk is - bűntudatunk lesz utána, mert feszültség keletkezik bennünk. Aki segít, az maga a tettel levezeti ezt a feszültséget. Aki viszont nem, az ilyenkjor megpróbálja bagatellizálni a problémát, és felnagyítani az okokat a nemsegítésre (sietnem kell, majd más úgyis segít, nincs is annyira rosszul, én úgysem tudnék tenni semmit...). Persze vannak, akik hasznot húznak a segítségnyújtásból. Például leállnak egy autóval az autópálya mellett, kiteszik a villogót. Azután, mikor megáll mellettük valaki, amíg az illető a kocsijukat vizsgálja, ők lelépnek a segítségnyújtó autójával. Természetesen azért rengeteg segítőkész ember sétál a világban. Szerintem mindenkinek vannak ezzel kapcsolatban történetei: pozitívak, negatívak is.
Ideje: December 15, péntek, 15:33:22 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Segítségnyújtás" | Belépés/Regisztráció | 2 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Segítségnyújtás (Pontok: 1)
- Tithonos Ideje: December 16, szombat, 10:46:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Attól a magyar (már csak nevében, hiszen a régi magyarság eszményei alig találhatók meg) nemzettől nehéz elvárni egyfajta morális magasrendűséget, melyet 1949-től napjainkig az a beteg és irigy, és ezekkel együtt a legpusztítóbb ateista világnézet fertőz, mely ma már a teljes morális leépüléssel és létbizonytalansággal fenyegeti az ország 90 %-át. Tudomásul kell vennünk, hogy morális válság van, s mindaddig az is marad, míg a nemzet vissza nem tér azokhoz a szellemi és lelki tradíciókhoz, melyek ezer ( esetleg sok ezer ) esztendeig megtartották és egységessé tették a magyarságot.



Re: Segítségnyújtás (Pontok: 1)
- veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: December 18, hétfő, 23:05:01
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Segíteni, vagy nem segíteni? Nagy kérdés. Pszichológiai kisérleteket folytattak ebben a témában... - az a baj, hogy akit még valamikor úgy tanítottak a szülei, lassan az is leszokik róla. :(
Ebből a szempontból (segítés) nagy különbségeket fedezhetünk fel egy városi és falusi ugyanolyan történet kimeneteli között. A városban ott élnek egymás mellett az emberek, mágis igen nagy távolságokat tartanak. Egy faluban még mindig sokkal könnyebben odamegy az egyik ember a másikhoz segíteni... - eddig még!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds