[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 135
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 136

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Egy kis tárlatvezetés
Eroica

Annyi bizonyos, hogy az 50 év körüli, autodidakta alkotó nem szokványos műveket készít.


Az enyészet metamorfózisa

Egy kiállítás az én szememmel nézve

Érdekes kiállításnak lehettünk szemtanúi az elmúlt napokban. holó Hobel László a Pogármesteri Hivatal udvarán, a régi barokk istállóban, az u.n. Mokos-teremben állította ki munkáit.
Annyi bizonyos, hogy az 50 év körüli, autodidakta alkotó nem szokványos műveket készít.
Bevallom őszintén, eddig csak csoportos tárlaton találkoztam egy-egy művével, s gondolatban egyetértettem a látogatókkal, akik furcsán vizsgálgatták az ócska fadarabokból, pl. régi vécéajtóból, vasroncsokból, rozsdás drótokból, szeméttelepre illő, vagy szeméttelepen talált természetes anyagokból kreált műveket.




Ez a kiállítás nem sznoboknak, és nem a hagyományos művészetek kedvelőinek való. Mi tagadás, többen már az ajtóból visszafordultak. A modern művészet kedvelőit viszont levette a lábáról a látvány.
A kiállítás hű a címéhez. Az enyészetnek indult „kacatok” művészi alkotássá alakultak át holó Hobel László kreativitása által, megdöbbentve, rádöbbentve a közönséget arra, hogy az idő múlása milyen károkat okoz a természetben, s ideje volna újra hasznosítani, megmenteni ezeket a valaha volt értékeket. Talán a Geo Arthoz, a földközeli, természetközeli művészetekhez állnak legközelebb ezek az alkotások, de valójában egyetlen stílusba sem skatulyázhatók be. Látszik, hogy az alkotó érzésből dolgozik, belső indíttatásból, ami veszélyes terület, ám legtöbb munkájára kifejezetten pozitív hatással van.




A vendégkönyv bejegyzései főként a kifejező színeket, a különleges térformákat dicsérik. Egy elismert rajztanár véleménye szerint: döbbenetes alkotások, melyek a világ bármely kiállítótermében megállnák a helyüket.
Egy másik bejegyzés: Végre egy tárlat a sorsművészetekről!
Furcsa talán, de a kiállítás összhatásában engem is lenyűgözött, legtöbb darabja bennem is furcsa érzelmeket keltett és nagyon elgondolkodtatott.
holó Hóbel László több művének címet adott. Ezt ki szereti, ki nem. Engem segített az alkotások megértésében, bár a fantáziámra nagy szükségem volt így is.
Ízelítő a címekből: A Paraszt Golgota, a Kereszt, az Asszírok, A biciklista apoteózisa, A versenyló halála, A fej, mint csendélet (fej nélküli korpusz egy keresztfán, ami számomra a vallás, a vallásosság metamorfózisát is jelenti), A szabadság szültése (amely akár péniszként, akár egy pisztolyként stb. fogható fel ), s talán a kedvencem, A Forrásnál című alkotás(mely számomra a vizek, a tiszta források átalakulását szimbolizálja. A művet holó Hóbel László szennyezett gézdarabbal bugyolálta be, ezzel is érzékeltetve számomra azt, hogy még sebeinket, a Föld sérüléseit sem tudjuk sterilen begyógyítani.
Ideje: Február 16, péntek, 19:24:01 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Kultura

"Egy kis tárlatvezetés" | Belépés/Regisztráció | 8 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Egy kis tárlatvezetés (Pontok: 1)
- prayer Ideje: Február 17, szombat, 06:19:44
(Adatok | Üzenet küldése)
Tőlem kicsit távol áll az efajta művészet. Én jobban szeretem látni azt ami. Talán a kreatívitást részesíteném előnyben, ha felismerném az eredeti darabot. Nem vitatom, hogy ez is művészet, de akkor hol van az a látásmód, ami a szemet kápráztatja el.Ha fából farag, lemezből kalapál, kőből pattint, fest, rajzol, agyagot, gipszet gyúr, stb, mind-mind kiválósága lehet az adott darabnak. Amiről Te beszélsz, az egy más szemlélet.



Re: Egy kis tárlatvezetés (Pontok: 1)
- mango Ideje: Február 17, szombat, 16:43:30
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
...mennyire beszédes cím... Az enyészet szép lassan mindent bekebelez, - és ha nem vigyázunk, (sajnos nem mindig tudunk!) beszippant, és nincs tovább semmi...Semmi!

Megmaradok Gauguin-nél...



Re: Egy kis tárlatvezetés (Pontok: 1)
- meva Ideje: Február 18, vasárnap, 19:53:25
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Érdekes lehet a kiállítás. Én idegenkedem a nagyon különleges művészi megjelenítésektől, de el kell ismernem, hogy ez adott esetben nagyon hatásos eszköz lehet. Ügyes volt a tárlatvezetésed. Szeretettel üdvözöllek: Éva



Re: Egy kis tárlatvezetés (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: Február 18, vasárnap, 20:34:48
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönöm szépen kedves visszajelzésed Vevocska! Jövök máskor is!



Re: Egy kis tárlatvezetés (Pontok: 1)
- zsuzsuzsu Ideje: Február 20, kedd, 19:46:53
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szerintem minél több mindent ismer az ember, annál nyitotabb, annál inkább képes Saját Magát is adni!

Érdekes volt ismét tárlatvezetésed, Kedves Erika - szivesen elmentem volna Veled...

Puszillak!
Zsuzsi



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds