[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 250
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 250


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Kenya, ahogy én láttam... 3. rész.
Anna1955

Akik megálmodták, hogy visszaadják ezt a földet is a természetnek, sok évi munkával telepítettek csodálatos erdőket.


A szafari hihetetlen élményei után nem is gondoltam volna, hogy tartogat még az utazás rendkívülit.
Azt hiszem, az élményeket még így utólag sem igen tudnám rangsorolni, mint például ez volt a legjobb, aztán meg amaz. Minden kirándulás felért egy-egy csodával.

Ellátogattunk egy krokodil farmra, ahol krokodilokat tenyésztenek, hasonló módon, mint nálunk a csirkéket. A tojásokat gépben keltetik, és a kiskrokodilokat külön terráriumokban tartják a nagyságuknak megfelelően.
Érdekesség, hogy a vadállatok védelme érdekében hozott szigorú törvények értelmében még a tenyésztett krokodilokat sem engedik az országban feldolgozni. Kenyát minden vadállat csak élve hagyhatja el.
Reméljük, a nagy erőfeszítések eredményesek lesznek, és a páratlan növény-, és állatvilág nem zsugorodik tovább.
A tulajdonos kedvence egy százéves teknőc, kinek rendkívül jólesett, amikor a tokáját vakarásztuk. Milyen gyarló is az ember. Azon gondolkodtam, hogy mi már régen nem élünk majd, mikor ez az állat még mindig itt sétálgat és várja a simogatásokat. Páncélját és méreteit csak bámultuk...
Nem kevésbé csodáltuk a farmon megtekinthető kígyókat sem. Az óriás pitonokat, a zöld mambát, vagy a rettegett fekete mambát. Idegmérge annyira félelmetes, hogy marás esetén csak pár perc áll rendelkezésre az ellenanyag beadására. Ez gyakorlatilag lehetetlen. Ha valaki valamilyen csoda folytán mégis túléli a marást, akkor is súlyos károsodást szenved.
Ez a kígyó akár négy méterre is megnő. A fűből másfél méterre kimagasodva támad megzavarójára, erős sziszegő hang kíséretében, akit akár üldözni is képes. A fekete mamba a leggyorsabb mozgású kígyó. Az egyébként szürkeszínű állat, nevét a meglepően nagyra tátható szája belsejéről kapta, mely koromfekete.
Örülök, hogy csak a terráriumban találkoztam vele, és nem a szabadban.
Bátorságomat igazolandó, azért közelebbi ismeretséget kötöttem egy zsenge korú bájos pitonnal. Olyan három méter lehetett, és kar vastagságú. Mikor a nyakamba tettem, bőre selymes puhasága, száraz hűvös tapintása nagyon meglepett. Egyáltalán nem volt undorító - inkább különleges.

A következő érdekesség egy rezervátum volt, amely a gyarmatosítók által tönkretett, szinte elsivatagosodott féldrágakő bánya helyén, nagy erőfeszítésekkel lett létrehozva. Akik megálmodták, hogy visszaadják ezt a földet is a természetnek, sok évi munkával telepítettek csodálatos erdőket. Az erdőkben a kenyai népcsoportok életét bemutató rezervátumot alakítottak ki, elkülönítve egymástól a kis mikroközösségeket. Itt az ősi kultúra szerint élnek a kikuju, luhja, nilota, kamba, kelendzsi, maszáj családok, bemutatva a látogatóknak mindennapi tevékenységeiket.
Kipróbálhattam, hogyan zúznám lisztté a kölest. Azonnal rájöttem, hogy lényegesen egyszerűbb a szupermarketben megvásárolni a kívánt mennyiséget.
Életem Fényének javasoltam, hogy adjon hálát az égieknek azért, hogy nem oda születtünk, mert nem sok köleskenyeret enne, ha nekem kellene ezt a tevékenységet végeznem.
Ezekben a törzsekben a munkamegosztás nő és férfi között roppant igazságos. Férjem szerint tökéletes. A nők gyűjtögetnek, feldolgoznak, főznek, takarítanak, gyereket nevelnek. De természetesen a nehéz munkát a férfiak végzik, mivel reggel felkelnek, kiülnek egy árnyas fa alá és beszélgetnek az élet hatalmas igazságairól. Ebéd után kis alvást követően, - mindezt megismétlik. Este pedig megoldják az utódlás felmerülő kérdését is.
Talán hozzájuk is elér majd valamikor az emancipáció, de addig azt hiszem, még sok-sok kölest kell a kövekkel összetörni, ezeknek a nagyon nehéz körülmények között élő nőknek.

Látogatást tettem egy varázsló barlangjában. Együtt énekeltünk és zenéltünk a felhalmozott ősök koponyái mellett. Az elhunyt varázsló ereje és szelleme átszáll az új varázslóba, erősítve tudását, abban az esetben, ha a koponyáját ott őrzi maga mellett. Ebben nagyon hisznek. Az én varázslóm is büszkén mutatta, a nagypapája, dédnagypapája, üknagypapája…stb fejét. Szerencse, hogy nem vette észre, hogy a szőr felállt a hátamon, mikor közelebbi megtekintésre az orrom alá nyomta az egyik delikvenst.
A szertartással - állítása szerint - a nyaralás hátralévő idejére tökéletes védelemmel látott el. Mint elárulta, többé nem kell tartanom a maláriától, mert a nyakamba akasztott talizmán biztos gyógyszer. Persze csak külsőleg alkalmazva. Még szerencse…..
Este a szobában gondolkodtam a dolgon, de végül úgy döntöttem, mégis csak beveszem az itthonról vitt melorant is. Biztos, ami tuti…

Folyt. köv..

Képek az utazás fórumban..
Ideje: Március 03, szombat, 12:02:16 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Kenya, ahogy én láttam... 3. rész." | Belépés/Regisztráció | 21 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Kenya, ahogy én láttam... 3. rész. (Pontok: 1)
- prayer Ideje: Március 03, szombat, 13:49:56
(Adatok | Üzenet küldése)
Utazásod olvasva bátortalanul fogalmazódott meg bennem, hogy idegen honos állatok miatt gyáván osonnék csak a helyiek között, de amikor rávilágítottál férfiúi szerepemről... "Na, ide nekem az oroszlánt is!"



Re: Kenya, ahogy én láttam... 3. rész. (Pontok: 1)
- Captnemo Ideje: Március 03, szombat, 14:11:40
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Már vártam, hogy folytasd elbeszélésed. Örömmel olvastam. Ami a talizmánba vetett hitedet illeti, már amikor először mondtad is jót vigyorogtam, és elképzeltem, ha megtudná a varázsló, szögre akasztaná a koponyáit, és bezárná a barlangot, rajta táblát hagyva: elmentem a francba:)))(bocsá!:)



Re: Kenya, ahogy én láttam... 3. rész. (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: Március 03, szombat, 18:26:32
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon bátor vagy. Nem tudom, mertem volna egy piton nyakamra tenni... Érdekes volt ismét a kalandos beszámolód.



Re: Kenya, ahogy én láttam... 3. rész. (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: Március 03, szombat, 20:33:44
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én is vártam már a folytatást! Helyes, nagyon helyesen tetted Anna, hogy amit csak lehetett, mindent kipróbáltál! Így tesz egy belevaló magyar nő! Grarulálok!



Re: Kenya, ahogy én láttam... 3. rész. (Pontok: 1)
- mango Ideje: Március 04, vasárnap, 09:46:04
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Azt az időjárást nekem találták ki :))
Az a 40 fokos meleg de jól jönne nekem ;)

Nekem volt (jobban mondva a férjemnek) egy 4 méteres házikedvence a nagyszoba sarkában, dísznek (?) a terráriumban, egy szép nagy piton, - de mikor először megláttam, hogyan öli meg a kis fehér egereket, rá sem bírtam többé nézni...Aztán rövid úton eladattam a férjemmel...Ő is örökké a nyakába tette, de én irtóztam tőle...

Szóval a pitonokat meg a kígyókat kihagynám, - de a kánikula jöhet Afrikából :))

Nagyon jó az útleírásod, Annám :)



Re: Kenya, ahogy én láttam... 3. rész. (Pontok: 1)
- blue Ideje: Március 04, vasárnap, 11:48:36
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A hűllők nemigen keltik fel érdeklődésem annál inkább a nagymacskák, tigrisek, oroszlánok őket imádom. A kígyótól meg nemcsak félek, de olyan undorítónak tartom. Becsülöm bátorságod!

puszi: gaby



Re: Kenya, ahogy én láttam... 3. rész. (Pontok: 1)
- zsuzsuzsu Ideje: Március 08, csütörtök, 20:07:47
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Sajnálom, hogy csak most tudok bekapcsolódni, ugyanis nagyon érdekes, amit irsz, s ahogy irod, Drága Anna!!! Hol is van az a varázsló???? Kellene... egy kicsit...
" Férjem szerint tökéletes" - mármint a munkamegosztás... Nos, akkor lehet dolgozni FIUK, igen tiszteltek - ezt csak ugy mondom a Nök napján, bár nem vagyok feminista...

TEtszett, nagyon is...

Várom a folytatást!
Puszik
Zsuzsi :-))))



Re: Kenya, ahogy én láttam... 3. rész. (Pontok: 1)
- mango Ideje: Március 08, csütörtök, 21:06:11
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
...egy kis meleget nem hoztál nekem Annám...?! :)))



Re: Kenya, ahogy én láttam... 3. rész. (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Március 09, péntek, 06:50:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Annám ,,,nagy kedvet csináltál írásoddal, hogy elutazzak ide eme szépséges helyre, úgyhogy az első lépést meg is tettem és vettem lottót:))))öröm olvasni téged



Re: Kenya, ahogy én láttam... 3. rész. (Pontok: 1)
- soman (soman1@citromail.hu) Ideje: Március 10, szombat, 07:06:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ezzel a kenyai élménybeszámolóval teljesen lenyűgöztél. Olvaslak folyamatosan, nézem a képeket, és repesve várom a folytatást.
Valljuk be őszintén, nem biztos, hogy mindegyikünk el fog jutni arra a csodás helyre, de így legalább virtuálisan ott lehettünk egy kicsit.
Köszönet ezért.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds