[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 208
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 208


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Vincent Van Gogh művészete egy laikus számára
winner

Ajánlom ezt a kiállítást minden nem műértőnek. Páratlan élményben lesz részük




Kedves olvasó, ha most műelemzést vársz a neves holland festőről, rossz helyen jársz. De talán engedtessék meg, hogy egy laikus is elmondja véleményét.
A képzőművészethez csupán annyit értek, hogy egy alkotás tetszik-e - avagy sem.
Pedig volt alkalmam jónéhány világhírű képtárban járni és sok híres festő művét eredetiben is látni.
Ilyen előzmények után mentem el feleségemmel a Szépművészeti Múzeumba, megnézni a Vincent Van Gogh kiállítást.

Mit tudtam előtte a festőről? Annyit, amit egy átlagos műveltségű ember tud. Azt, hogy előszeretettel festett egyszerű holland parasztembereket. Azt, hogy ezek a festmények dominánsan igen sötétek, és azt is, hogy megőrült, és levágta saját fülét. Vagy éppen azt, hogy életében összesen egyetlen képet adott el.
A bejáratnál ezt részletesen is elolvashattam, majd kronológiai sorrendben következtek a kiállított festmények.
És itt vált izgalmassá számomra érdekessé a kiállítás. A közel 150 festmény, rajz és sokszorosított grafika várta az ide látogatókat, és még valami.

A jól áttekinthető és sejtelmesen de mégis nagyon jól megvilágított képek mellett egy olyan pluszt kaptam amivel eddig nem találkoztam.
Minden festmény mellett egy laikus számára, azaz számomra is közérthető magyarázó leírást találtam. A festmény keletkezésének története mellett minden esetben található volt egyszerű megfogalmazásban pár mondat, hogy mit kell nézni a képen, és hogyan kell nézni.
Lehet mosolyogni!
De ha nem hívják fel a figyelmemet arra, hogyan nézzem a kontrasztot a rövid és hosszú ecsetvonások között, és hogy ez milyen hatást eredményez, - akkor valószínűleg tényleg nem látom meg. Vagy azt, hogy az egyenes, szinte vonalzószerű részek és a pajkos összevisszaságban sorakozó kerek formák együttes hatása emeli a képet az átlag fölé.



Krumplievők (1885)


Azt, hogy a bennem is tudatosult sötét tónusú képek Párizsba költözése után tarkává, világossá válnak, - majd visszatérve Hollandiába ismét a sötét kerül előtérbe…



Éjjeli kávézó (1888)

Elmagyarázták, hogy egy ócska, kitaposott cipő megfestése mitől teszi világhírűvé a képet.




Egy pár bőrcipő (1889)


Megvallom Van Gogh képzeletbeli múzeuma rám nem gyakorolt nagy hatást. A művész által nagyrabecsült festők művei valóban szépek, de számomra nem több.
Ugyanakkor meglepett a festő vonzódása a japán fametszetek iránt és bár szeretem és tisztelem a japán kultúrát (szintén csak mint laikus) idegen testnek éreztem a kiállításon.

Egy ugrás! Meglepett (jól mutatja hozzá nem értésemet), de be kell látnom hogy Munkácsy Köpülő asszony című festményén valóban kísérteties Van Gogh hatása, ahogy Derkovits Halas csendéletén és Czóbel Párizsi utca festményén is.

Mint mondhatnék végezetül? Talán azt, hogy ajánlom ezt a kiállítást minden nem műértőnek is. Páratlan élményben lesz részük. A műértőknek nem ajánlom, mert gondolom, már jóval előttem megnézték.

Ideje: Március 08, csütörtök, 20:01:33 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Kultura

"Vincent Van Gogh művészete egy laikus számára" | Belépés/Regisztráció | 13 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Vincent Van Gogh művészete egy laikus számára (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Március 08, csütörtök, 20:51:27
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Sajnos, én még nem jutottam el a kiállításra, de készülök. Picit megtorpant azonban a "lendületem", mert olyan véleményt is hallottam, hogy a tömeg, az egy terembe zsúfolt képek már-már élvezhetetlenné teszik a kiállítást. Én pedig csak azért nem mennék, hogy kipipálhassam, "Na, a Van Gogh-on is voltam." Úgyhogy hezitálok.



Re: Vincent Van Gogh művészete egy laikus számára (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Március 08, csütörtök, 22:06:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Neti, menj el bátran... én kivártam a soromat, és élveztem a zseniális festő művészetét! Tényleg jók a képek melletti ismertetők a kép születésének körülményeiről, és a festés technikájáról.Van gogh igaz művész volt, mindig tanulni akart, jobbat, szebbet, és ezért tett is,Nagyon tetszett még az ember alak ábrázolásnál a pátoszmentesség. ... meg mé sok minden.... na de nem vagyok én etalon....:) én ezt láttam, így éreztem, sikerült van Goghal találkoznom:)

Köszönöm winni, hogy te is megosztottad velünk ezt a kis tárlatvezetéstt! Szerintem aki teheti nézze megy. Lenyűgőző!




Re: Vincent Van Gogh művészete egy laikus számára (Pontok: 1)
- Lacoba Ideje: Március 09, péntek, 07:23:10
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A bőrcipő. Gondolj bele, a háta mögé Laci. A fapapucsok földjén egy bőrcipő. Hatalmas előkelőséget jelenthetett. Akkor miért is kellett az megörökíteni? Nagyon fontos apró mozzanatok ezek, a művészet megértésének ki nem cserélhető mozzanatai. Nem lehet helyettesíteni készakarva odaerőltetni. Azok ott vannak, és éppen ezek mozgatják meg a művészt. Miért ne mozgatnának meg ezek a belső, rejtett értékek a műértő gondolatait, s amikor már a hozzánk hasonló hétköznapi csodáló is elkezd gondolkodni (a tátott száj mellé) az már igen, ott már valami nagy műről van szó. Köszi, hogy olvashattam jegyzeted.



Re: Vincent Van Gogh művészete egy laikus számára (Pontok: 1)
- mickey48 Ideje: Március 09, péntek, 09:52:44
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Valóban én is úgy döntök egy művészeti alkotásról elsőre, hogy tetszik e , vagy nem !
Ámde - aláírom, ez nem minden - egy alkotás , az egy mese, és a meséket a környezetük szüli! Környezetük nélkül pedig a mesék esetleg elveszítik aktualitásukat, és talán értelmüket is. Ezért aztán egy festmény keletkezésének környezetét nyilván nem helyes figyelmen kívül hagynom, mert maga a festmény csak egy részlet! Ezt is tudom, és igyekszem majd úgy helyezkedni az életben, hogy figyelembe is vegyem! Talán megnézem a kiállítást is mostmár ezek után!



Re: Vincent Van Gogh művészete egy laikus számára (Pontok: 1)
- mickey48 Ideje: Március 09, péntek, 09:53:48
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Netinek pedig küldök egy szép sorozatot - előzetes kedvcsinálónak - nekem nagyon tetszett!



Re: Vincent Van Gogh művészete egy laikus számára (Pontok: 1)
- kisssp Ideje: Március 09, péntek, 20:55:28
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Van Gogh képeit csak fényképen, vagy reprodukciókban láttam. Illetve néhányat, ami korábban is a Szépművészetiben volt. Nagy kedvet adtál a kiállítás megnézéséhez.
Üdv.: Péter



Re: Vincent Van Gogh művészete egy laikus számára (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: Március 11, vasárnap, 20:26:31
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Laci! Nem műértőként - láttam a kiállítást. Nagyon tetszett, csak az idő volt szoros, így nem merülhettem el a képek valódi szemlélésében, igaz, én megszoktam, hogy napokig, hetekig nézek egy kiállítást és mindig mond valami újat számomra. Szívesen töltöttem volna ott legaláb egy hetet. Köszönjük a beszámolódat!



Re: Vincent Van Gogh művészete egy laikus számára (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: Március 18, vasárnap, 14:40:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Van Goghról régebben sokat olvastam és nagy várakozással indultam a kiállításra. Szerettem volna néhány kép előtt elidőzni.Sajnos, a nagy tömeg miatt ez nem sikerült. Azonban sikerült még eljutnunk egy gyönyörűséges orchidea kiállításra is. Végeredményben jó hangulatban tértünk haza.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds