[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 136
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 136


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Életünk Indiában - II. A monszun előhírnöke
zanzaa

...fél órán belül háromszor volt 2-3 perces áramszünet. Fél hét után mindig becsukjuk az ablakokat, mert sötétedik, és villanyt kapcsolunk.
Aznap is így volt.


Április 29.-én, délután négy óra körül felhős lett az ég, halványszürkés - de ez minden nap így van, csak öt után. A hőség persze maradt a felhők árnyékában is.

Hatkor még matutkát sütöttem, aztán fél órán belül háromszor volt 2-3 perces áramszünet.
Fél hét után mindig becsukjuk az ablakokat, mert sötétedik, és villanyt kapcsolunk.
Aznap is így volt. A bejárati ajtót szoktuk nyitva hagyni, mert ha itt kint vagyunk, legalább látjuk, ha bejön a fényre valami bogár. Még nem sejtettünk semmit...

Nyolc előtt be is repült valami, Zoli kihajtotta, akkor mintha messze mennydörgést hallottunk volna, de halk volt, messze volt, nem is sokat törődtünk vele - pedig ez itt egyáltalán nem jellemző. Kb negyedóra múlva áramszünet lett. Zoli akkor hallotta meg, hogy kint esik az eső. Kinyitottuk az ajtót, esett bizony, és fújt a szél. Egyre jobban esett, a szél nem volt nagyon durva, de állandóan villámlott.
Teljesen sötét volt a környék, de a 2-3 másodpercenkénti villámok mindent kéken-sárgán bevilágítottak. Még ki sem tudtam élvezni, hogy esik az eső és kicsit hűvösebb van, annyira villámlott, dörgött az ég, hogy egy jó fél óra ide-oda járkálás után (2 méteren belül) el is bőgtem magam...
Akkor pláne nagyon féltem, amikor itt nagyon közel becsapott valahová, még láttunk is valami szikrázást az ajtóból, és sistergést hallottunk. Ijesztő egy ilyen vihar...

Azt hittem, a monszun úgy jön majd, hogy 2-3 napig szeles lesz az idő, lehűl a levegő, elkezd esni... Hát nem. Egyik pillanatról a másikra itt volt. Azt hittem, majd patakokban folyik a víz mindenhol, de itt olyan szárazság van hónapok óta, hogy a föld rögtön beitta az egész esőt.
Fél 10-kor, jó egy óra alatt vége lett a viharnak. Legalábbis csak messze villámlott, itt elállt az eső.
Az áramot fél 11-től próbálták visszakapcsolni, több, mint tízszer kísérleteztek ezzel, 1-5 másodpercre, - később már 5 percre is sikerült visszakapcsolni, aztán hajnali 1 után valamikor már stabilan volt.
Csak ekkor mertem már elaludni...
Fura volt, hogy itt még csak éppen elállt az eső, de villámlott még nagyon, ennek ellenére az utcabeliek zseblámpákkal kijöttek az utcára, beszélgettek, örömködtek. Én is szívesen kimentem volna, ha mertem volna...
Később tüzijáték is volt, bár nem láttunk semmit belőle, de hallottuk. Most nem egyszerre lőttek többet, mint szokták, hanem egyesével durrant, mint a petárda. És hallottunk valami hajókürt-szerű hangot, többször egymás után. Arra gondoltunk, talán így köszöntik a monszunt. Meg hogy talán valami halász bajban van a tengeren.
Akiktől a lakást béreljük, a nagy villámlások közepette átsétáltak ide, hogy megnézzék, a tető rendben van-e.

Másnap reggel megint sütött a nap, a viharnak semmi nyoma nem maradt.
Elvileg június első napjaiban kezdődik az igazi monszun. Egy hétig tart majd az eső, viharok, aztán már nem lesz vihar, csak eső.
Hiába, ez itt a hamisítatlan India...


Ideje: Május 22, kedd, 08:47:34 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Életünk Indiában - II. A monszun előhírnöke" | Belépés/Regisztráció | 5 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A monszun előhírnöke (Pontok: 1)
- Móka Ideje: Május 22, kedd, 15:29:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Zaznzaa kedves, azért örvendek, hogy jól vagytok és ha lehet, néha egy-két képen is szívesen vennék.Bátrak avygtok, hogy neki vágtatok egy ilyen küldetésnek.A legjobbakat.



Re: A monszun előhírnöke (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Május 23, szerda, 16:06:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Minden jót kívánok, és örülök, hogy jól vagytok...
Csodálatos lehet, imádom az egzotikus világot.... Bár nem veszélytelen...Pár képet én is szívesen látnék, jó lenne ha raknál fel..:)))))



Re: A monszun előhírnöke (Pontok: 1)
- mango (mango@mango.hu) Ideje: Május 23, szerda, 23:36:17
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
zanzaa-Anikó, jöhet az újabb indiai beszámoló :)



Re: Életünk Indiában - II. A monszun előhírnöke (Pontok: 1)
- blue Ideje: Május 28, hétfő, 23:26:44
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Mi az a matutka? Tetszik az írások,igaz elsőnek a harmadikat olvastam el. A vihartól én is félek, pedig itthon nincs is monszun, tudtommal.

szeretettel:gaby



Re: Életünk Indiában - II. A monszun előhírnöke (Pontok: 1)
- zanzaa (angyal.zanzaa@gmail.com) Ideje: Május 29, kedd, 13:27:25
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
itt is köszönöm az olvasásokat :-) remélem, valamennyire sikerül megmutatni nektek azt, ami itt van... Gabi, a matutka (van, ahol lepcsánka vagy még más neve is van): reszelt nyers krumpli + 1 tojás + liszt, kicsi só, összekutyul, kanállal kiszaggatva forró olajban megsüt... van, ahol ezt kenyér helyett eszik, nálunk inkább csak kis rágcsálnivaló :-)



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.47 Seconds