[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 280
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 280


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A Teremtés


Elsőként arra lennék kíváncsi, hogy élnek-e még a méhekről, meg a gólyáról alkotott szülői felvilágosító, azaz gondolatelterelő magyarázatok?


Ez egyben "segítség " is lenne számomra, mivel fiam esetében bizony lassan számolnom kell egy ilyen megkereséssel - az édesanyja részéről.
Ádám teremtését jól ismerjük a Bibliából. A múlt század végén még találkozhattunk olyan vidéken élő öregekkel, akik a bibliaihoz hasonló, de attól igen lényeges mozzanatokban eltérő elbeszélést hallottak. Ennek legmeglepőbb eleme, hogy két teremtőről beszélnek. Ádám testét ugyanis az ördög formázza meg, Isten a lélek alkotója. Mivel az ördög hatalma nem terjed túl az anyagon, életet nem tud adni. Vannak olyan feljegyzések, melyekben Szent Péter szerepel, aki részt kíván venni a teremtés munkájából.
Az ember teremtéséről szóló mondák egyik lényeges motívuma, hogy az emberi test agyagból készült. Elterjedt mondaként járja az agyagemberek készítésének, kiszárításának, ill. égetésének menetét elbeszélő történet, ezzel magyarázva is a különböző emberfajták kialakulását. Bukovinai székelyek beszélik, hogy az Isten az embert abból a homokból teremtette, amelyet az ördög hozott fel a tenger fenekéről, s amelyből előzőleg a világot teremtette. A moldvai csángók pedig úgy tudják, hogy miután az Isten és az ördög megteremtették a világot a tengerből felhozott homokból, az ördög egy gallyba rúgott, ebből béka lett.Isten is belerúgott egybe, s abból lett az ember.
A monda műfaján belül külön csoportot alkotnak ez redetmagyarázó mondák. Céljuk az volt, hogy az embert körülvevő világ jelenségeire hiteles választ adjanak. Mivel a vallások is szolgáltak hasonló célokat, az eredetmondák tekintélyes része is Bibliából vett ötleteken alapszik. A Bibliában elbeszélt Noé-történet nagyon sok eredetmondánknak a váza. Egyik szerint az ördög szeretné megtudni miben mesterkedik Noé. Az ördög ráveszi Noé feleségét, hogy ebben segítsen neki.
A nő elrejti Noé mosdóvizét, így az mosdatlanul lát munkához. Büntetésként az addig hangtalanul dolgozó fejsze megszólal, így a kopogásból az ördög rálel az épülő bárkára, és lerombolja azt. A lerombolt bárkát Noé az angyalokkal helyrehozza. A bárkára az ördög is szeretne feljutni, ami egér képében sikerül is neki, és kirágja a bárkát. Noé hozzávágja a kesztyűjét, abból macska lesz és felfalja az egeret.
Az elbeszélés szerint az első szőlők pedig azokból a vesszőkből lettek, amikkel Noé a víz apadását mérte.
Ideje: Augusztus 02, hétfő, 08:26:09 - fényesi

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"A Teremtés" | Belépés/Regisztráció | 2 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A Teremtés (Pontok: 1)
- csingi Ideje: Augusztus 03, kedd, 07:59:18
(Adatok | Üzenet küldése)
Nagyon érdekes. A sokféle eredetmonda között ismeretlenek számomra. Érdekes Szt Péter részvállalása az ember teremtésében. :)



Re: A Teremtés (Pontok: 1)
- ukume Ideje: Augusztus 03, kedd, 22:21:11
(Adatok | Üzenet küldése)
Az eredeti kérdés ugyebár az volt, hogy: "élnek-e még a méhekről, meg a gólyáról alkotott szülői felvilágosító, azaz gondolatelterelő magyarázatok?" Erről az a vicc jutott eszembe, mikor a papa megkéri a nagyobbik fiát, hogy magyarázza el az öccsének, hogy mi is az a sex. Mesélje el neki, hogy ahogy a méhek, meg a kutyák csinálják, úgy csinálja az ember is. A fiú odamegy az öccséhez és így szól: "Figyelj, öcsi! A fater azt mondta, mondjam meg neked, hogy amit a múltkor csináltunk a csajokkal a szénakazalban... na! Azt úgy csinálják a kutyák, meg a méhek is."



Ami a teremtést illeti. Ezt még nem hallottam, hogy az ördög teremtette Ádám testét, és Isten csak a lelkét... Érdekes gondolat. (Csapatmunka?) Nekem már az is meglepő információ volt, hogy a sátán sem más, mint egy bukott angyal...



Kész szerencse, hogy az én gyerekeim megértették azt a kézenfekvő magyarázatot, hogy ha anya, meg apa nagyon szereti egymást és szorosan összebújnak... Ez valahogy egyszerűbbnek tűnik nekem:)




PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds