[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 242
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 242


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló
Netelka

"...Sümegre indultunk egy hétre, kényelmes, kifogástalan körülmények közé – bár azzal az elszánással, hogy nem a jakuzziban (más néven: brűgölő) és a szaunában fogjuk tölteni a nap huszonnégy óráját ..."



Mint minden évben, eljött a várva várt, a nagybetűs szabadság, az a fajta, amikor nem csupán otthon tesped az ember, hanem végre kimozdul – eltávolodik megszokott környezetétől. Sümegre indultunk egy hétre, kényelmes, kifogástalan körülmények közé – bár azzal az elszánással, hogy nem a jakuzziban (más néven: brűgölő) és a szaunában fogjuk tölteni a nap huszonnégy óráját (pedig ezt a kisfiam pont így szerette volna, és ennek minduntalan hangot is adott - "Anyaaaa, mikor megyünk fürdeniiiiiii?").

A szálloda csodás környezetben, a sümegi vár lábánál igazán impozáns látványt nyújt.




Belülről is igen takaros...




De mint jelezni szerettem volna, nem a szálláson töltöttük időnk nagy részét - helyette inkább látni szerettünk volna. Látni és befogadni.
Nem kívánok lexikonszerű városismertetőt tartani, hiszen elég felütni mondjuk a Magyarország című útikönyvet (amit persze elfelejtettem magammal vinni), és máris megtudhatunk néhány fontos dolgot az aktuális helyről. Inkább személyes benyomásokat, hangulatokat szeretnék közvetíteni sok-sok fotóval, hátha kedvet csinálok nektek is, hogy ellátogassatok egyszer erre a vidékre.

Sümeg.
Nos, picit többet vártam ettől a városkától. Valamiféle romantikus elképzeléseim voltak helyes, rendben tartott kis utcácskákról, amik fölé szépségesen emelkedik a sümegi vár. Utóbbi így is volt – a vár elképesztően szép. A fekvése, az, amilyen állapotban megmaradt, illetve amivé az utókor varázsolta. Mondhatnám, hogy csak a várkisasszony hiányzik onnan, mert minden más mesébe illő.










Nem elhanyagolható szempont, hogy bűneink megbánásaként kalodába is zárathatjuk magunkat – esetleg családtagjainkat, ha sok vaj van a fülük mögött. Életem párja szerette volna hazahozni ezt a célszerszámot, de sikerült lebeszélnem. Nem túl kényelmes ugyanis – gyakorlatilag képtelen az ember úgy tartani a fejét, hogy a nyaka pillanatok alatt el ne fáradna, úgyhogy ez a látszólag nem túl „kemény” büntetőeszköz a gyakorlatban valószínűleg igen hatásos lehetett.




Nyilván sokan turistacsalogató, pénzcsináló alkalomnak tartják az úgynevezett várjátékokat, de meg kell valljam, nekem nagyon tetszett. Ezek a fiúk-lányok nem veszik túl komolyan magukat - humorral, szellemesen, mégis korhűen adnak ízelítőt a lovagkor leginkább könyvekből ismert eseményeiből. Itt még a várkisasszony is előkerült - neki és a pacinak is akadtak rajongói.




Visszatérve a vár alatt húzódó városra: azon a három-négy látnivalón kívül – amit kétségkívül meg kell nézni – maga a helység meglehetősen semmitmondó. Nincs „bukéja”, hogy így fejezzem ki magam, semmi, amitől igazán otthonosan tudnám ott érezni magam. Persze, ezen minden sümegi megsértődne, így rögtön elnézést is kérek, ha bárki érzéseit megsértettem volna, de tény ami tény, ez a város nem varázsolt el. Persze fontos megemlíteni a Püspöki palotát, mely tartogatott számunkra is meglepetést.




Önkéntes és lelkes kalauzunk, örülve a látogatóknak, sok mindent elmesélt arról, hogy miért csak a tetőt tudták eddig felújítani, és miért áll a rendbehozatal – reménykedik persze, hogy egy napon majd ismét lesz erre is pénz -, aztán, látva az érdeklődést, megnyitotta előttünk a palota kulcsra zárt, már renovált részét is, amely jelenleg az úgynevezett „nyolcak” művészcsoport alkotásaiból összeállt kiállítást rejti. Különleges élmény volt Czóbel Béla, Pór Bertalan és a többiek festményeit, grafikáit ilyen szép környezetben látni.

A közelben érdemes még megnézni a római katolikus plébániatemplomot is – melyet a magyar rokokó Sixtus-kápolnájának is nevezik –, valamint a ferences templomot, melynek ékessége a faragott, 1743-ból származó főoltár.




Sümeg látnivalói után elindultunk fölfedezni a környéket, persze csak szép sorban, minden napra hagyva valamit.

Az idő épp nem volt túl kegyes hozzánk, úgyhogy Tapolcán épp csak megfordultunk – aznap a fél világ barlangi csónakázásra vágyott, így mi azt kihagytuk. Eljutottunk viszont Szigligetre, ami ismét nagy élmény volt számomra. Eszembe is jutott, hogy anno hány és hány hasonló helyen járhattam osztálykirándulás címén, de persze akkor minden más jobban érdekelt. Pedig ez a vár-érzékenység biztos akkor is megvolt már bennem, csak ifjonti szívem inkább a lovagokkal foglalkozott, mintsem váraikkal.

Szigliget nyilván nem csupán a várból áll, nekünk most mégis kitöltötte a napunk egy részét. Igazi csemege gyereknek-felnőttnek egyaránt, ahogy az ezernyi lépcsőn, kisebb és nagyobb toronyban lehet tekeregni, majd gyönyörködni a fentről elénk táruló panorámában. Szemergő eső lévén kissé ködösek a felvételek, de talán visszaadnak valamit a látványból.













Persze, út közben is nyitott szemmel jártunk, így például kénytelenek voltunk megállni az egyik kis faluban ennél a szemet gyönyörködtető házikónál. Sóhajtottunk egyet, aztán mentünk tovább.




Következő állomásunk Veszprém volt. Itt egészen kivételesen nem a várat vettük be, csupán az állatkertet. Évekkel ezelőtt jártam itt utoljára, és nagy örömmel tapasztaltam, hogy az egyébként is csodálatos környezetben lévő park hatalmasat fejlődött, az állatok a korábbiakhoz képest sokkal méltóbb körülmények között élnek. Rengeteg állatot fotóztam, de ma madarat lehet velem fogatni, úgyhogy flamingókat kaptok (a furafejű madárnak nem tudom, mi a becsületes neve).




Útunk során időnként ilyen felhők ijesztgettek, de szerencsére nem vagyunk ijedősek.




„Állati” kirándulásunk után Sümegtől Északra, Sárvárnak vettük az irányt. Naná, hogy meg kellett nézni a várat. Ami viszont kissé csalódás volt számunkra: kívülről sokkal csalogatóbb, mint ami aztán végül is belül fogad minket.




Így hamar ki is jöttünk, és inkább sétálgattunk a város főutcáján. A vár környéke gyönyörű – hatalmas, csupazöld, ősfás park veszi körbe, az onnan kiinduló utcák pedig nagyon kedvemre valóak. Igazi kis ékszerdobozt varázsoltak Sárvár szívébe.










Utolsó városlátogatásunk színhelyéül Szombathelyet választottuk. Talán mert nem jártam arra, vagy ha igen, olyan régen, hogy már emlékét sem tudom. Itt szintén a belváros felé vettük az utunkat. Elsősorban a püspöki palotát szerettük volna megnézni, de csak kívülről sikerült – sajnos, nem jutottunk be. Mellette áll a barokk székesegyház, mely valódi éke a Templom térnek, Szombathely központjának.










Sok minden kimaradt az út során, hiszen ott a Balaton, a Kis-Balaton, Veszprémtől már csak egy ugrás Zirc, és Zalaegerszegen és Zalakaroson se jártam még – de talán egy heti nyaralásba nem is kell ennél többet belesűríteni. Hiszen a sok jövés-menés közben azért igazi pihenésre, semmittevős, sütkérezős órákra is szántunk elég időt.
Hazafelé az autóban megint elfogott az a szokásos szomorúság, ami a kikapcsolódásból hazafelé igyekvők szelíd bánata. Megint eltelt egy hét, amit már csak a fényképek és az emlékeink őriznek meg nekünk, hiszen nap mint nap alig virrad, máris ránk köszön az alkonyat.





*


Ideje: Július 17, kedd, 15:20:13 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló" | Belépés/Regisztráció | 39 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló (Pontok: 1)
- dionysia (dionysia@citromail.hu) Ideje: Július 17, kedd, 15:42:48
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jaj, de szép.
Remélem, pihentetek eleget. (Jövő héttől én is eltűnök, hogy majd hasonlóan szép képekkel térjek vissza :D)
Puszi neked, és a kaloda nagyon bejött, elképzeltem, mit kezdhetnek az ember lányával, ha így ki van szolgáltatva.... :D
Dio



Re: Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló (Pontok: 1)
- mickey48 Ideje: Július 17, kedd, 16:58:19
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Erika !

Nagyon szép ez a mesteri utibeszámoló - néhány helyen én is jártam - Sümegen - Veszprémben az állatkertben ( nagyon szép volt)
Érdekes módon a Kalodáról nekem is az jutott eszembe, mint Adriennek : )))))))))
Hogy méééé??? Talán, mert mindennek két oldala van , így nyilván a kalodának is!: )))))



Re: Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló (Pontok: 1)
- dionysia (dionysia@citromail.hu) Ideje: Július 17, kedd, 17:15:51
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ojjan csunyák vagyunk.... :D



Re: Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló (Pontok: 1)
- mango Ideje: Július 17, kedd, 18:10:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jól ismerem Sümeget és környékét, hiszen Anyukámék hosszú-hosszú évekig Keszthelyen laktak, így, amikor Őket látogattuk, (és ez gyakran, nagyon gyakran megtörtént, főleg nyáron...) - nos, akkor Sümeg és környéke soha sem maradhatott ki...
Szívesen olvastam a beszámolódat Neti, és a saját készítésű képek igazi élményt jelentettek...



Re: Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló (Pontok: 1)
- lena1 Ideje: Július 17, kedd, 23:29:05
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én is jártam már Sümegen, valamikor nagyon régen, de most újra ott éreztem magam gyönyörű képeid és a csodálatos útibeszámoló hatására. Örültem, hogy olvashattam Szeretettel. Lena



Re: Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló (Pontok: 1)
- blue Ideje: Július 18, szerda, 08:33:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Mind a cikk, mind a képek tökéletesek. Két évvel ezelőtt jártam Sümegen, jó volt újra megnézni a fotókat. Örülök, hogy itt vagy, és kellemesen pihentetek.

pusza: gaby)))))



Re: Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: Július 18, szerda, 11:07:09
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Véégre csak hogy eljutottam ide, hogy elolvashattam! Köszi! Gyönyörű felvételek, igazi ismeretterjesztő beszámoló. amiben benne vagy Te is, "netisen" Druszám! Biztos megismételnéd!



Re: Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló (Pontok: 1)
- boblogan Ideje: Július 18, szerda, 16:47:52
(Adatok | Üzenet küldése)
Kal ide, kal oda, nekem a többi kép is nagyon tetszett. :) Pl. a szigligeti panoráma, vagy a kis falusi házikó, de az épületek, templomok is, szóval mind. Szókincsem is bővült eggyel, ugyanis szemetelő és csepergő esőről már hallottam, de szemergőről eddig nem. Pedig milyen szép szó! Köszi.



Re: Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló (Pontok: 1)
- agnes Ideje: Július 18, szerda, 18:17:32
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Neti!
Élvezet volt olvasni ezt a Netis beszámolót.Úgy éreztem, mintha egy kicsit kirándultam volna én is. Reggel sokkal frissebben megyek majd dolgozni. Köszönöm az élményt. Szeretettel



Re: Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló (Pontok: 1)
- Captnemo Ideje: Július 18, szerda, 19:59:27
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szerintem nem okozok csalódást azzal, hogy már menet közben tudtam, hogy a kalodás képpel kezdem!:) (Persze, csak megjegyzés szinten, hogy talán bánja is már, aki kiengedett!:))) Tetszik a beszámoló, és nem igazán tudtam eldönteni, hogy a képek támogatják azt, vagy fordítva. Minden esetre nagyon jó, hogy nem "lexikális" az írás! Szóval: mtetszik ahogy van! (És hogy visszajöttél!:))))



Re: Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Július 18, szerda, 20:49:56
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Csodálatos képeket hoztál, és nagyon tetszik beszámolód hangvétele, stílusa is. meggyőztél arról, hogy van még mit felfedezni itthon is. Érdemes útnak indulni...
örülök, hogy jóléreztétek magatokat...:))))))



Re: Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló (Pontok: 1)
- szkallas Ideje: Július 19, csütörtök, 14:30:54
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ngy elmenyt jelentett szamomra - gyonyoru kepek, hangulatos -a kepek kozott kis "onhumoros, jo szovegu" csoprtvezetes, mintha professzionista lenne aki osszehozta ezt a remek "Sumegtol Szombathelyig - kepes nyari utimicsodat... koszonet erte



Re: Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Július 19, csütörtök, 16:48:16
(Adatok | Üzenet küldése)
Nagyszerű az uti beszámolód. A képek, amiket készítettél, akár egy utikalaúzban is lehetnének. Élmény volt olvasni a nevezetességekről, nézni a képeket. Azért pihenésre is futotta. Kellemes nyarat kívánok! Puszillak: Éva



Re: Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló (Pontok: 1)
- Jega (sibbe@freemail.hu) Ideje: Július 19, csütörtök, 17:41:32
(Adatok | Üzenet küldése)
Remek beszámoló, gondolatban veled utaztunk. Nekem nagyon tetszik mindegyik. Remek élmány volt.



Re: Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló (Pontok: 1)
- kisssp Ideje: Július 21, szombat, 11:28:58
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó volt olvasni élvezetes írásodat, nézni igazán jólsikerült fotóidat. Régi utazásunk néhány állomását idézted fel bennem. Örömmel tettem.
Üdv.: Péter



Re: Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló (Pontok: 1)
- csitesz Ideje: Július 22, vasárnap, 23:40:29
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jó beszámoló volt. Biztosan nagy élmény volt Nektek. Dió után, szabadon, a kalodával, és a várkisasszonnyal lenne elképzelésem. Köszi a jó írást, és a szép képeket. puszi Józsi



Re: Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Július 23, hétfő, 19:38:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia Neti! Számomra ismerős vidékről írtál nagyon élvezetes beszámolót!:) /Tapolcai vagyok!:)/A Tavasbarlangnál mindig hosszú sor áll, nehéz bejutni, de a csónakászás érdekes élmény, legközelebb ne hagyjátok ki!:) Szigliget... az egyik legkedvesebb helyem... gyerekkorom óta oda járunk strandolni, a várra minden alkalommal rácsodálkozom, a kilátás valóban lenyűgöző. Sümegről és Sárvárról nagyon jók a meglátásaid, az érzéseid: valóban ilyenek:) Én nagyon szeretem ezt a vidéket, szeretek itt élni, jó volt róla olvasni a Te szemszögedből. Kár, hogy nem tudtam, hogy erre jársz, találkozhattunk volna!:))



Re: Sümegtől Szombathelyig - képes nyári útibeszámoló (Pontok: 1)
- stelltesor Ideje: Július 23, hétfő, 23:22:54
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves Erika! Örömmel és élvezettel olvastam beszámolód és szemléltem felvételeidet. Kedves hazai emlékeket elevenítettél fel bennem otthoni éveimről. Házasságom elején is, férjemmel is bejártuk az általad bemutatott, számomra ismerős környékeket, hiszen 10 éves koromtól 30 évesig Veszprémben laktam és tanítottam, tehát többször is volt alkalmam eljutni akár tanulmányi kirándulások, akár tantestületi vagy magánkirándulások során ezekre a helyekre. Köszönöm még egyszer Neked ezeket az általad felevenített szép emlékeket.
Majd én is jelentkezem útinaplómmal. Három napja értem haza 13 napos szabadságomról. Most telepítettem át csak az általam kattintott több mint ezer fényképet és jó néhány menet közben autóból készített rövid videót - ehhez jönnek még a férjem és lányom 890 db fényképe is -, amiket olaszországi, második hazámban, Puglia - Basilicata-Marche tartományokban készítettem. Amint elkészülök a fényképes beszámolómmal, azonnal jelentkezem.
Addig is itt jelzem néhány évvel ezelőtt készült útinaplómat: Nyári útinapló - 2004 [www.osservatorioletterario.net].



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.40 Seconds