[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 288
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 288


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Káli Vígasságok 2007 Szentbékkálla
soman

Van valaki, aki nem hallott Szentbékkálláról?
A Káli-medencében található, a Balaton-felvidéken, a Balatontól alig 10 km-re.


Szentbékkálla számomra a világ közepe.


A kis számú itt élő állandó lakosok (256 fő) ellenére él a falu, ami annyit jelent, hogy pezseg a közösségi élet.
Persze több tucat olyan ház is van, amelyet nyaralónak használnak, a településnek mégsincs skanzen jellege, nagyon sok régi értékét megőrzött, szép parasztházat láthatunk.

Zsákfaluról van szó, ami annyit jelent, hogy nincsen átmenő forgalom.



A Káli-medence a Balaton-felvidék természeti és néprajzi értékekben leggazdagabb tájegysége.
Gyönyörű ez a környezet, a falu alatt a völgyben a Kornyi-tóval, oldalról a Kopasz-hegy és a Fekete-hegy határolja, aminek tetején vulkánikus tavak találhatók. No meg egy kilátó.
Az Öreghegy oldalát borospincék szabdalják a hozzá tartozó szőlőkkel és nagyon finom borocskákkal.

A falu talán leghíresebb látnivalója a Kőtenger, a háznagyságú, monumentális kőszikláival, a billenő kővel, és az energiát adó vöröskővel.



Ízelítőül nagyon röviden ennyit e környékről. Az alábbiakban pedig ismertetem az elmúlt hétvége programját. Elnézést a tárgyilagos hangért, de mivel szervezőként részt vettem e programsorozat előkészítésében és lebonyolításában, ezért úgy érzem, hogy e szenvtelen beszámoló formájában tudom csak híven tükrözni az eseményeket:

A hagyomány szerinti időpontban – július utolsó hétvégéjén – idén is megrendezésre került immár 16. alkalommal a Káli Vígasságok Szentbékkállán. A kétnapos rendezvényen rengeteg program várta az érdeklődőket. Az Önkormányzat igyekezett minden korosztály igényét kielégíteni sokszínű és változatos előadások, rendezvények szervezésével.
A jól bevált, korábban megszokott hagyományok megtartása mellett, idén kicsit szerettük volna megújítani, felfrissíteni e kétnapos vígasságot.
Olyan nekünk - itt élőknek - ez a rendezvény, mint amilyen a falu is; vendégszerető és nyitott az idelátogató vendégek, turisták felé. Több ez, mint egy falunap, de megőrzi annak barátságos hangulatát, az egyszerűség közvetlen báját. Nem elsődleges szempont egy nagy fesztivál rendezése, akinek ilyen irányú érdeklődése van, megtalálja a szomszédos kapolcsi völgynapok nagyszabású rendezvényein. Mivel kicsi falu a miénk, az elsődleges szándékban domináns szerepet játszik a vendégszeretet és a közösségi élet erősítése az itt élők között.



Szombaton reggel nyolc órakor a falut végigjárva a Nagyvázsonyi Ifjúsági Fúvószenekar szolgáltatott reggeli ébresztő térzenét, majd a Főtéren Sárvári Attila polgármester megnyitója után 10 órától a Kinizsi táncegyüttes adta elő folklór műsorát.



Ezt követték a kiállítások megnyitói; a Könyvtárban Oltárczi Ferenc tanár úr „Szentbékkállai szőttesek”, a Tűzoltószertárban Molnár Endre fotókiállítása „Siklód anno… XX. századvégi képek egy székely faluról” címmel, majd a Kultúrházban Szentgyörgyi Miklós és Birkás Bálint festőművészek képeiben gyönyörködhettek az érdeklődők.





Délben a bográcsos ebéd közben Sajcz Gábor harmonikázott, majd 14 órától megkezdődött a tekeverseny és a főzőverseny. Oltárczi Ferenc pincéjében pedig a Fekete-hegy napsütötte oldalán érlelt szőlőkből készült nívós borok magas színvonalát tapasztalhatták meg a betérők, akik megkóstolhatták a finomabbnál finomabb nedűket, egy borkorcsolya kíséretében.
15 órától borivó verseny vette kezdetét, melyben nem a mennyiségnek, hanem az ügyességnek volt inkább szerepe. A versenyt Benkő László, az Omega együttes tagja nyitotta meg, majd a jelentkezők egymás után próbára tehették koncentrációkészségüket a borivás nemes feladatában a lelkes közönség buzdítása közepette. A bortábornagyi rangot a hibátlanul teljesítő Kórusz Vince nyerte el, melynek fődíjaként kapott két belépőt az esti keszthelyi Omega koncertre.
Eközben a Kőtenger Panzióban „Kőtenger” címmel Zolnay Pál és Nádasi László 1996-ban Szentbékkálláról készült dokumentumfilmjét vetítették le, telt ház előtt.
Fél ötkor pár percre keletien érzéki hangulatot varázsolt a főtéri színpadra, Bogdán Marianna felejthetetlen hastánc bemutatója.



Nagy érdeklődéssel várta a szép számú közönség Gárdonyi László romantikus dalestjét fél hatkor a Kultúrházban. A bemutatkozó énekes óriási sikert aratott a régi slágerekből összeállított dalokkal.
Ezt követően került sor az eredményhirdetésekre. Az idei tekeversenyen Horváth László (Róka) diadalmaskodott, míg a főzőversenyt Bányai Szabolcs nyerte meg ízletes csipetkés marhagulyásával.
Az igazi közönségcsalogató sztárvendég – Tóth Vera – fellépésére este hétkor került sor. Veronika Megasztárhoz méltó teljesítménnyel, fantasztikus hangjával igazi koncerthangulatot teremtett a Főtéri színpad környékén.



Ekkor még az égiek is kegyesek voltak, mert bár lógott az eső lába, de szerencsére nem eredt meg. A nyolc után kezdődő utcabált sem tudta elmosni a kisebb zápor. A Mokka együttes kitett magáért, hajnalig „húzták” a talpalávalót a remek hangulatú utcabálon.

Életre szóló komolyzenei élményben lehetett része annak, aki a vasárnap reggelt a templomban kezdte. Először a falu szülötte Németh Gergely, többszörös versenygyőztes növendék bemutatkozó előadását hallhatta zongorán, majd orgonán a templomot zsúfolásig megtöltő közönség, majd ezt követően került sor a Nemzeti Filharmonikusok 17 fős „Grazioso” kamarazenekarának hangversenyére J.S. Bach és W.A. Mozart műveiből. (Együttesvezető: Detvay Marcella, hangversenymester: Bangó Ferenc.) A műsorvezető Kovács Géza főigazgató volt, akinek köszönhető, hogy létrejött ez a nagyszerű előadás. A szentbékkállai templomban még sohasem lépett fel ilyen létszámú zenekar. A közönség szűnni nem akaró tapssal jutalmazta e páratlan és felejthetetlen élményt.





11 órától ünnepi szentmise kezdődött.
Ezzel egyidőben a faluban a kicsik aszfaltrajzoló versenyen vettek részt Lukács Tamás festőművész irányításával.
Délben a gyulafirátóti „A zene az élet” nevű harmonika zenekar szórakoztatta a presszóban a nagyérdeműt ebéd közben.
Délután kettőkor a focipályán elkezdődtek a labdarúgó mérkőzések hét meghívott csapat részvételével. Remek hír, hogy a koraestig tartó viadalt Szentbékkálla focicsapata nyerte.
A Kőtenger Panzióban Káli-medencével kapcsolatos játékfilmeket vetítettek.
A Főtéren a gyerekek nagy örömére négy órakor a MárkusZínház bábelőadását láthatták „Égig érő fa” címmel, majd Sebestyén István énekes és mesemondó „Tréfás székelyfonó” előadása következett.
Ezt követően adott elő bemutató műsort az Apte Táncegylet, amelyhez élőzenét a Tükrös zenekar szolgáltatott. A bemutató után a közönség bevonásával közös táncházon lehetett részt venni.
Közben rövid vetélkedőkön mérhették össze ügyességüket a bátor jelentkezők.
Este nyolctól kezdetét vette DJ Botos Zsoltival az éjszakába nyúló tánczene, míg a templomban Jeszenszky István fényhozó koncertjére került sor kiemelkedő sikerrel, amire nagy számban érkeztek vidékről is érdeklődők.
Az Öreghegy Fogadóban egész hétvégén a Buki Richard Duo szalonzenélt esténként.

A főtéri tánczenével zárult a Káli Vígasságok kétnapos rendezvénysorozata.
A faluközpontban tartott kirakodóvásáron lehetett kapni mindenféle csecse-becsét, de volt lópatkolás, kézírás-elemzés, a gyerekeknek kézműves foglalkozás, pónizás. Idén több helyi vállalkozó is részt vett a vendéglátásban, így a látványkonyhák bőséges választékot nyújtottak a megéhezett, megszomjazott vendégeknek. Volt házi lángos, tócsi, sült kolbász, flekken, bográcsos ételkülönlegességek.
Az idelátogatók számára információs sátor biztosította a programokról és a helyi nevezetességekről a tudnivalókat.
A rendezvény sikeréért nagy köszönet illeti meg a támogatókat, akik vagy anyagi hozzájárulással, vagy egyéb munkájukkal, tevékenységükkel segítették a Káli Vígasságokat, de külön meg kell említenünk a falu fiataljait, akik a lebonyolításban kiemelkedő szerepet vállaltak azzal, hogy ellátták az információs sátorban a feladatokat és biztosították a kiállítások helyszíneit.
Reméljük, nemcsak mi - szervezők - gondoljuk úgy, hogy sikeresen zárult az idei szentbékkállai Káli Vígasságok rendezvénysorozata. Bízunk benne, hogy minden helybeli és idelátogató vendég jól érezte magát e hétvégén.

Amennyiben valaki kedvet kapott e környéken pár napot kirándulással, vagy akár aktív pihenéssel eltölteni, nagyon szívesen látjuk az év bármely szakában vendégszerető falunkban!




További info:

www.szentbekkalla.hu

Somogyi Ottó
Ideje: Augusztus 08, szerda, 13:57:56 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Kultura

"Káli Vígasságok 2007 Szentbékkálla" | Belépés/Regisztráció | 22 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Káli Vígasságok 2007 Szentbékkálla (Pontok: 1)
- Eroica (ezüsttollacska@ t-online.hu) Ideje: Augusztus 08, szerda, 14:25:47
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ottó drága! Méghogy ez tárgyilagosbeszámoló? Hála Istennek Te nem tudsz személytelen lenni! Egyéni hangvétel, egyéni látásmód. Gratulálok, mert biztos nagy aktivista voltál a szervezésben is. Jövőre jó lenne ott találkozni a Fullosoknak!



Re: Káli Vígasságok 2007 Szentbékkálla (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Augusztus 08, szerda, 18:05:55
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Most sajnálom csak igazán, hogy nem tudtam elmenni... Az elmúlt év eseményeire a nappali falán sokszor megcsodált, itt vásárolt festmény is emlékeztet...No de jövőre biztos nem hagyjuk ki...Beszámolód igencsak kedvet teremtett és biztos sokakat kiváncsivá is tett, erre a kis ékszerdobozhoz hasonlítható falura... Fantasztikusak a képek, élén a szivárvánnyal....Gratulálok Ottó..:))))



Re: Káli Vígasságok 2007 Szentbékkálla (Pontok: 1)
- Lacoba Ideje: Augusztus 08, szerda, 20:59:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tartalmas Ottó! Csak gratulálni tudok!



Re: Káli Vígasságok 2007 Szentbékkálla (Pontok: 1)
- boblogan Ideje: Augusztus 08, szerda, 23:57:56
(Adatok | Üzenet küldése)
Hű, pont tegnap láttam a tv-ben a Káli-medencét bemutató "Főtér" című műsor ismétlését. Szentbékkálla is benne volt természetesen. Az is tetszett, de a te beszámolód és képeid jobbak!

http://video.hirado.hu/videok/musorok/foter/20060430/01_100.wmv



Re: Káli Vígasságok 2007 Szentbékkálla (Pontok: 1)
- Bogika Ideje: Augusztus 09, csütörtök, 03:07:21
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Aki ezt a cikket elovassa, annak rögtön kedve támad odaköltözni.



Re: Káli Vígasságok 2007 Szentbékkálla (Pontok: 1)
- prayer Ideje: Augusztus 09, csütörtök, 07:27:04
(Adatok | Üzenet küldése)
Én nagy kedvet kaptam hozzá! Ilyenkor sajnálom, hogy Pécsbányából csak a megszűnt külszíni bányagödröt tudnám megmutatni. Nagyszerű dolgot műveltek ott!



Re: Káli Vígasságok 2007 Szentbékkálla (Pontok: 1)
- AngyaliAndi Ideje: Augusztus 09, csütörtök, 09:06:51
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Előző évben fantasztikus volt, nagyon sajnálom, hogy idén kimaradtam belőle. nagyon jók a képek.
Puszi: Andi



Re: Káli Vígasságok 2007 Szentbékkálla (Pontok: 1)
- veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: Augusztus 09, csütörtök, 11:43:31
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nem csodálom, hogy ez a világ közepe számodra! Mióta bekerült a magazinba, idejárok rácsodálni a fotókra... - és azt hiszem az lenne a természetes, ha mindenkinek szívügye lenne (mint neked) a saját környezetének lélekkel való feltöltése!
Köszönet!



Re: Káli Vígasságok 2007 Szentbékkálla (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Augusztus 10, péntek, 19:21:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ottó, színvonalas volt a vigasságotok, és gyönyörű ez a vidék! Jövőre besegítek a tali szervezésbe, ha gondolod!:))))



Re: Káli Vígasságok 2007 Szentbékkálla (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Augusztus 10, péntek, 20:49:43
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nem voltam ott, de már sajnálom!:) Az írásodat olvasva jutotttam erre a következtetésre!:) A tájat ismerem, nemrég kirándultunk a Hegyestűnél...:)



Re: Káli Vígasságok 2007 Szentbékkálla (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Augusztus 15, szerda, 18:12:15
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon szép környék jó volt újra látni. 2004-ben mi is voltunk a barátainknak étterme van Vigántpetenden és onnan jártuk be a környéket.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds