[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 210
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 210


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Beszélgetős: Niagara Falls 3. rész
Samway

A vizekre jellemző Kanadában, hogy mivel nem éri meg a roncsokat kiemelni, így otthagyják turista látványosságnak a tóban, folyóban.


III. rész Kirándulás Torontóba..


Először is elmaradhatatlan útitársunkat szeretném bemutatni, Macit. Ez a becsületes neve. A városban le kell hajtani az ablakot neki, hogy „leugassa” gyalogos társait, felhívva magára a figyelmet.


A "főnökkel” nagyon megszerettük egymást. Hazautazásunk napján reggel odakéredzkedett az ölembe, és tudtomra adta, tudja, hogy elutazunk. Végtelen értelmes és intelligens kis jószág volt.
Kanadának a tóparti részei, vagyis az Egyesült Államok felőli része egy sávban sűrűn lakott, vagyis a lakosság több mint kilencven százaléka itt él. A műutak két- és négysávosan keresztül kasul szelik át ezt a részt. A nagy távolságok miatt állandó a zsúfolt forgalom. A települések, városok egymást érik, szinte már összeépültek, csak a tájékoztató táblákról lehet tudni, hogy most itt és itt kezdődik, ennyi a lakosa városnak, és egyértelműen tájékoztat jó előre, hol lehet és milyen útra lehajtani a városban.

Útközben először az Ontario partján álltunk meg egy kis településen, melynek Jordan a neve. Egy négyszáz lakosú valamikor forgalmas kikötő, ma Ontario borászati iparának egyik központja.



A vizekre jellemző Kanadában, hogy mivel nem éri meg a roncsokat kiemelni, így otthagyják turista látványosságnak a tóban, folyóban. Itt a képen is egy kiégett vitorlást fotózhattunk le.
Ezután folytattuk utunkat Torontó felé, ahová megérkezve először a magyarházat tekintettük meg, ahol a nagy várakozásunkkal ellentétben az első csalódást könyvelhettük el.
Ime:



A képen látható ház, egy falusi lerobbant kultúrház benyomását kelti kívülről, ami nem változik meg a belépés után sem, csak siralmasabb. Jobb oldalon a hármas lépcsősor a bálterem kijárata, onnan jobbra lenn a Mátyás pince étterem, amely tönkrement. Nem akarok mélyebben belemenni, hogy miért! Ez a rész a város belvárosának számít, mert a lakosság túlnyomó többsége erre lakik, a luxus környék csak kis hányada Torontónak.
Látogatásunkat a város olasz és kínai negyedén keresztül folytattuk, mindkettő az ott lakók saját kultúráját tükrözi, de nem ajánlatos alkonyat után gyanútlan magányos turistaként arra kíváncsiskodni. Nem is nagyon fotóztunk, mert nem igen díjazzák az arra lakók.

Cosa Loma…
Innen tovább hajtottunk a belváros nyugati része, a Bloor Street felé, itt még ma is található magyar étterem, üzletek, ún. „magyar negyed”.
Innen továbbhaladva látható a középkori várkastélyjellegű épület, amelyet 1911-14 között Henry Pellatt kanadai bankár, Angliából és Skóciából hozattot kőből, 3,5 millió dollár és 300 ember munkájával építtettet. Díszes helyiségek, földalatti folyosók, titkos átjárók 244 m hosszban. Mire kész lett a bankár tönkrement, és a tartomány birtokába került. Most eladó évek óta 1 dollárért, csak a rárakódott adó az évek folyamán megfizethetetlenné tette.


COSA LOMA .. teljes szépségében.

A városon áthaladva itt már az igazi metropolist láthattuk, a múzeumokkal és középületeivel. Ez az ún. üzleti negyed, ahol a film-szemle miatt a megállás és parkolás szinte lehetetlen volt , így lassú autózással szemléltünk meg mindent és jutottunk el következő látványosságunkhoz a világon egyedülállónak számító szabadálló szerkezetéhez, a CN Tower-hez (Canadian National Tower ), mely 553.33 m magas, és 1976-ban nyílt meg. A kilátóhelyekről egész Torontó, és tiszta időben Baffalo és Niagara Falls városa is látható.


CN TOWER…

Felejthetetlen élményt nyújtott a kilátó teraszairól letekinteni, és amennyire lehetett a kikötőt és a várost fotózni.


A kikötő a luxushajókkal



A felhőkarcolók eltörpülnek a toronyból nézve.

Ide jöttek vissza vendéglátóink értünk, és mivel éppen a hatvanadik szülinapom volt, meghívtak egy magyar étterembe, és egy kellemes vacsora mellett szolidan megünnepeltük.
Az étteremből így nézett ki a sétálóutca…



asztaltársaim az étlappal vannak elfoglalva, az üzletvezető és tulaj, jobbra a bejárati üvegen át látható. Később odaült hozzánk beszélgetni. Már jócskán sötétedett, mikor elindultunk innen... egy kis ízelítő az autópályáról és éjszakai fényeiről.




a fények a négy-négy sávban haladó gépkocsik lámpáié.
Késő éjjel értünk haza. Ezt követte egy kiadós hétfői pihenő, majd folytattuk a környék felfedezését, de azt a következő részben...


Ideje: Október 23, kedd, 16:00:00 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Niagara Falls 3. rész" | Belépés/Regisztráció | 7 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Niagara Falls 3. rész (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Október 23, kedd, 17:16:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Bár nagyon jó fotókat készítettél, a legszebb mégis közöttük Maci a kutyus, és Cosa Loma.
Jó, hogy megláttattad Toronto fonákabb oldalát is. Nagyon várom a folytatást.



Re: Niagara Falls 3. rész (Pontok: 1)
- agnes Ideje: Október 24, szerda, 09:24:20
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Azért leírom, én csak gyönyörködöm, a képeken,,,,,jó olvasni is.... Tényleg szuper!



Re: Niagara Falls 3. rész (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: Október 24, szerda, 21:53:30
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tök jó tippet adtál, Sam, a hatvandikra én is mondjuk egy ilyen utat kérek ajándékba :DD Azt a pár évet már féllábon is kibírom addig :) De ez csak valami vicc, ez a hatvan, gondolom, na jó, elnézem, mert vicces fiú vagy :) A fotóid viszont nagyon jók megint, az éjszakai különösen tetszett - azt, hogy a frászban kell csinálni??



Re: Niagara Falls 3. rész (Pontok: 1)
- hori Ideje: Október 28, vasárnap, 14:25:50
(Adatok | Üzenet küldése)
Néhány dolgot meg kell nézni az életben. Amiket bemutattál, például. De úgy gondolom, ezeket az élményeket elmondani nem lehet igazán. Át kell élni. Életre szólnak. A fénykép... jó,jó... de ugye mennyivel más, mint ott volt? Én így érzem. Pedig a felhőkarcolók tényleg az eget verik, és tényleg olyan gyorsak a liftek, és tényleg annyi az autó... folytathatnám. Más világ.
Örültem beszámolódnak! :)




PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds