[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 231
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 231


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Madridot látni… 2. rész.
Lyza1

Folytatom fényképekkel illusztrált madridi beszámolómat - gyertek velem a színek, illatok és művészetek világába!


Álmélkodásom tárgya Madridban a Retiro parkban (Parque del Buen Retiro) lévő rózsák kertje. Kedvenceim ezek a szúrós, gyönyörű virágok, s mivel már többször jártam a városban, és nem sikerült teljes pompában látni őket, legnagyobb örömömre most azonban teljes színkollekciójukban élvezhettem a látványt és az… illatot. Kár, hogy ezt nem tudtam elhozni a képekkel együtt!


Itt láthatjátok a bejáratot - az előtérben nem rózsa, hanem csak nagy tisztelőjük áll.


Háttérben a bejárattal szembeni szökőkút, rózsággyal körbefogva.


Ez a kis édes rózsabimbó az unokám.


Szintén a kis unokám, háttérben a rózsákkal övezett szökőkúttal.


Továbbá is a szökőkút a rózsákkal.


A rózsaágyások.


A kis tó rózsákkal.



Rózsa, rózsa és illat mindenütt…


Egy kis pihenő a sok mászkálás után a park kijáratánál.


A spanyol nemzeti bank egyik bejárata.

Ami megfogott a sok szép látnivalón kívül még Madridban, az a spanyol férfiak udvariassága. Még a feleségükkel szemben is! Számtalanszor velem is megtörtént, hogy a vezető kiszállt a kocsiból, és először az idegen nőnek, majd a feleségének segített a kiszállásnál. Udvariasan kinyitotta az ajtót, elvette a nehéz csomagokat. A közlekedési eszközön átadják a helyet - egy szó mint száz, nagyon előzékenyek, és jól esett a figyelmességük.


Cibeles tér a postapalotával. Gyönyörű szobrával és szökőkútjaival Madrid védjegyének számít. A tér 1777-1782 között épült. Még egy érdekesség, ami összeforrt vele: ha a Reál Madrid valamilyen trófeát nyer, itt találkozik a szurkolóival.


Plaza Major (Nagy tér), egykori főtér. Ezt a teret korábban bikaviadalokra, fesztiválokra és nyilvános kivégzésekre használták. A ma emberének inkább kulturális rendezvények helyszíne.


Prado, a Madridi Nemzeti Múzeum, a világ művészi alkotásainak hatalmas gyűjteménye. Az ország egyik leglátogatottabb múzeuma. Olyan híres alkotók művei találhatók itt, mint Goya, El Greco, Velásquez, Murillo, Botticelli, Rembrandt, Tiziano és még sok más művész.


Las meninas - Velásques-festmény a Prádoban.


Maják - Goya-festmény szintén a Prádoban.


Estadio Santiago Bernabeu (San Bernabeu-stadion), a Reál Madrid csapatának stadionja. 1947-ben avatták fel. Mérete: 107x72 m, és több mint 80 000 ezer néző számára jut benne ülőhely. A teremben 7 magyar honfitársunk nevét fedeztem fel, Puskás Öcsivel együtt. Mivel nem vagyok olyan elkötelezett focirajongó, csak Puskás Öcsi nevét jegyeztem meg - elnézést kérek a többiektől. A játékosoknak fenntartott helyre is leültem, nosztalgiázva, hány híres focista ülhetett már ott. Az öltözőbe is bekukkantottam, de sajna, üres volt, nem leledzett ott egy fia lélek sem!


Puerta de Alcalá /Alcalá-kapu/. Ezt azért teszem be ide is, mert az előző részben lemaradt róla a szöveg: Madrid híres emlékműve, néhány méterre a Retiro parktól. 1778- ban kezdték el építeni, a város kapujának készült. Számtalan fontos eseményhez köthető.

A folytatása következik…
Ideje: November 01, csütörtök, 08:05:10 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Madridot látni… 2. rész." | Belépés/Regisztráció | 20 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Madridot látni… 2. rész. (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: November 01, csütörtök, 11:22:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönöm drága Lyza! Sok mindent mutattál amit én nem látta. A Meztelen Mayát és a Felöltözött Mayát különösen. Tudod-e, hogy a Mezlelen Maya csodálatos, gyöngyházfényű aktképnek a legendák szerint Alba hercegnője volt a modellje, akit kora egyik legszebb asszonyaként tartottak számon? A festmény felháborodást váltott ki a kortársakból, hiszen a XIX. század elején a hasonló ábrázolásokat pornográfiának tartották.
Sajnos én nem láthattam, mert nem tudtunk a Pradóba bemenni, viszont a Cibeles-tér szökőkútja mellett számtalanszor keringőzött a busz. Sajnos elfelejtettem a szobor nevét . Segíts légyszi! Talán Fortuna ??



Re: Madridot látni… 2. rész. (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: November 01, csütörtök, 11:50:58
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Lyza, örömmel sétáltam veled Madrid utcáin. Ez a Postapalota valami gyönyörű!! Na és igen, a Prado is terveim közt szerepel - azt hiszem, egy élet is kevés lenne, ha mindazt megnézhetném, amit szeretnék :)) Nem lottózom, pedig kéne, mert egyszerűen imádok utazni, ha rámszakadna az OTP, engem csak az utazás érdekelne...



Re: Madridot látni… 2. rész. (Pontok: 1)
- zsuka49 Ideje: November 02, péntek, 08:52:53
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jaj, Lyzám! Nem haragszol, ha azt mondom, hogy irigykedek egy picit??
Gyönyörű képeket hoztál, jól esett veled sétálni. De a legszebb rózsa az a kis picike, aki pózol a képeken!:))
Egyébként itthon én is voltam egyszer rózsakiállításon. Az is nagy élmény volt, mert tényleg nagyon szépek a rózsák, s az illat is felejthetetlen - azóta is.
Pusza: Zsuzsi



Re: Madridot látni… 2. rész. (Pontok: 1)
- soman (soman@mailbox.hu) Ideje: November 02, péntek, 17:37:09
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A szép képekből szinte árad a csodás rózsaillat!



Re: Madridot látni… 2. rész. (Pontok: 1)
- blue Ideje: November 03, szombat, 13:05:20
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Lyzám, élveztem mind a beszámolót, mind a fotókat. Kisunokád tündéri.

ölellek: gaby)))))



Re: Madridot látni? 2. rész. (Pontok: 1)
- zsuzsuzsu Ideje: November 03, szombat, 20:46:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Lyza! Gyönyörüek a képeid, egész kedvet kaptam, hogy ismét elmenjek Madridba...

Egyszer 18 évesen jártam ott- ez volt az érettségi ajándékom szüleimtöl -, de olyan meleg volt, hogy szinte semmit sem láttunk. Talán egyszer eljutunk? Örülök, hogy jól érezted magad...s köszönöm beszámolódat!
Zsuzsi



Re: Madridot látni… 2. rész. (Pontok: 1)
- prayer Ideje: November 04, vasárnap, 17:15:29
(Adatok | Üzenet küldése)
Nagyon tetszenek a rózsák, a város, és persze a beszámolód is.



Re: Madridot látni… 2. rész. (Pontok: 1)
- hori Ideje: November 04, vasárnap, 22:13:37
(Adatok | Üzenet küldése)
Arrafelé, mintha tudnának kertet építeni! Jók a képek. Látom, az unokád is jól bírta a klímát. Na és a paloták! A postapalota fantasztikus! :))



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds