[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 262
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 263

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Programban a múzsa


"Feltalálni annyit jelent, mint hullámot fogni be," mondta Ray Kurzweil, aki a feltalálóknak tartott előadást, múlt hétfőn Philadelphiában a Feltalálók Konferenciáján.


"Legtöbb újonnan feltalált dolog nem azért bukik el, mert a feltaláló, nem tudta elindítani, hanem mert rosszkor érkezett."
Csakis, Kurzweil úrnak tudnia kell. Egy mesterséges intelligencia terén dolgozó feltaláló, aki számos vállalatot indított el és adott el millió dollárokért.
November 11-én Kurzweil úr és John Keklak mérnök, egy No.6,647,395 Egyesült Államokbeli szabadalmat szerzett egy találmányra, amit Kurzweil úr kybernetikai költőnek* nevezett. Alapjában véve egy program amelyik a számítógépet veszi ígénybe, hogy élő költők szótárát és stílusát mímelve, de nem másolva, verseket ír.
Valahogy úgy dolgozik mint egy kyberkeverő. A költőileg elmaradottak (vagy akik épp költői blokkal küzdenek) létező versek rímeit, ritmusait és alliterációit táplálhatják be a gépbe. Ezek zúgnak-búgnak rövid ideig, s ime, egy új vers jön a gépből.
Itt egy vers amit ez a kyberpoéta írt miután Wendy Dennis költőtől, Kurzweil úr alkalmazottjától "olvasott" verseket:

"Ballagj a lap aljára
a lelkemhez bújó
anyaoroszlánon keresztül."

Bár létezik más vers-szerkesztő program is, nem ennyire előhaladott, Kurzweil úr szerint. "Azok mind ilyen töltsd ki a hiányzó részeket hozzáállások, amik a Mad Lib* nevű játékra hasonlítanak", mondta. "Nem is igazán próbálkoznak új minták előállításával egy sokkal lazább minta alapján. Néhány Kurzweil-féle találmány, a kybernetikai költőt beleértve, az alakfelismerésen alapszik. "Az emberi gondolkodás igazi ereje, az alakok felismerésének a lehetőségeiben rejlik." mondta. Minél jobbak a számítógépek ebben az alakfelismerésben annál "emberebbé" wálnak.
Azt mondta, hogy 5 éves korától tudta már, hogy feltaláló akart lenni. Mire betöltötte a 16 évet olyan számítógépet talált fel ami dallamokat komponált az alakfelismerést használva. Ez a gépje és ő megjelentek a televízió "Van egy titkom" nevű műsorában.
28 éves korára egy nyomtatásból olvasó gépet talált fel vakoknak, ami a kiváló előadóművész, Sivie Wonder figyelmét is megragadta.
Kurzweil úr előadása Philadelphiában, jelentős iramváltást eredményezett a múlt heti, kétnapos konferencia alatt, amit az Egyesült Államok Szabadalom és Patentiroda védnöksége alatt rendeztek. Amíg más előadók a szabadalomszerzés apróságait és nűanszait feszegették, addig Kurzweil úr a technológia csodás új világáról morfondírozott.
Ha nem lenne ilyen sikeres vállalkozó, sokan kissé hibbantnak könyvelnék el. "A szellemi gépek érája"* című könyvében elképzel egy olyan világot a közeljövőben, ahol gépek nyugdíjazzák az embereket, zenét szereznek, verset írnak, szeretkeznek egymással, és egy emberszerű tudatosságot szereznek.
"Túllépünk egy olyan küszöbön, amikor egy hybrid vagy nembiológiai ember fog létezni," mondta egy telefoninterjún a múlt héten Kurzweil úr. " A biológiai gondolkodásunk merev, de a nembiológiai" - ami alatt gépi gondolkodást ért - "exponenciálisan fog nőni."
Kurzweil úr a filozófikustól a praktikusig bolyong, és vissza. Az előadásán, Philadelphiában, ahhoz nyújtott tanácsokat a feltalálóknak, hogy hogyan szüreteljék ötleteiket. Hisz az általa értelmes álomnak nevezett állapotban - a tudatalattit fogva be, hogy megoldásokon dolgozzék, míg alszik az ember.
"Mielőtt aludni mennék kiosztok magamnak egy problémát, anélkül, hogy a megoldáson gondolkodnék," mondta. És azokban a pillanatokban amikor az alvás és ébrenlét között lebeg újralátogatja a problémát. "Kitűnő alaklom alkotói gondolkodásra, új összekötések, új hozzáállások merülnek fel amikre másképp nem gondolnnék."
Tehát, gondolja Kurzweil úr, hogy a kyberpoéta "hullámot fog befogni"?
"Hasznos segítsége lehetne igazi, élő költőknek akik ihlet után vagy segítségért kutatnak
egy-egy rímért vagy alliterációért," mondta "de nincs szándékomban nagy pénzeket keresni vele."
Egy változata a kybernetikai költőnek letölthető a : www.kurzweilcyberart.com -tól ingyenesen. A deluxe változat $29,95.




* cybernetic poet
* Mad Lib = Számítógép játék, ami a betáplált szavakból épít mondatokat, s történeteket, amikre csak a nyelvtani szabályok vonatkoznak, de logikailag nevetségesek
* "The Age of Spiritual Machines" - Penguin, 2000

Teresa Riordan cikke a Nov.24 2003 The New York Times-ból
Fordította Jánosi András
Ideje: Augusztus 11, szerda, 19:27:09 - Janó

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Programban a múzsa" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds