[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 231
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 231


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Hapsi-bácsi sikere a színpadon
zafir

Fekete tea, Beatles, sit down - Élménybeszámoló


2007. november 17-én elérkezett Hapsi-bácsi színre lépésének várva várt napja Marcali Város Kulturális Központja előadótermében.
A kiváló, minden apró részletre kiterjedő gondos szervezés Zsirai Tibor (Kuvik) két hónapos, alapos munkáját dicséri, mely tevékenységében számos segítőkész barátja is támogatta.

Szombat délután 13.30 órakor a színházteremben már lázas készülődés folyt: a nézőtér hangulatos lokállá varázslása, a kellékek felsorakoztatása, majd ízléses elrendezése.
Az amatőr Színjátszó Kör (Hamm-Lett Színjátszó Kör) 6 fős csapata -, öt lány és vezetőjük, házi szerzőjük, szervezőjük, Zsirai Tibor; valamint Wendler Zoltán (artur, bruno), a Hapsi-bácsi történetek szülőatyja, 14.30-kor megkezdte a zártkörű főpróbát.

Az este 18 órai előadásra várakozva elgondolkodtam, milyen merész vállalkozás e bájos, fiatal lányok részéről egy idősödő, sokat megélt, bár kicsit naiv férfi szerepét magukra ölteni. Igaz, ez nem új keletű megszemélyesítési forma, hiszen az ókori görög színházakban minden karaktert - a nőit is -, férfiak játszottak el, hatásosan. Jelen esetben ez fordítva történt, nők játszották a férfi szerepét is, nem kevésbé hatásosan.

17.30-tól már szállingóztak a kíváncsi nézők, hiszen három éven át nélkülözték e kis színjátszó csapat művészetét. A körülbelül 100 fő befogadására berendezett nézőteret fokozatosan bővíteni kellett több asztal és szék elhelyezésével, mert egyre csak érkeztek az érdeklődők. 17.50-re zsúfolásig megtelt a terem.
Meghitt hangulat várta az érkezőket: az asztalokon terítők, táncoló lángú mécsesek, kistányéron teafilterek, kockacukrok, kanalak, kis poharakban citromlé kellette magát. A frissen érkezők alig foglaltak helyet egy-egy asztalnál, a pincér szerepébe bújt Kovács Krisztián máris megjelent egy tálcával, melyen színes bögrékben gőzölgött a forró víz. A gyors és figyelmes kiszolgálást Székely Eszter segítette.
A terem zsongott az összegyűltek tömegétől, rég nem látott ismerősöket, barátokat hozott össze ez a rendezvény vidám, oldott, körülbelül 90 percnyi szórakozás keretében.

Pontosan 18 órakor megjelent a színpadon a sokak által ismert és szeretett Zsirai Tibor mint narrátor. Bevezetőjét a rá jellemző közvetlen, laza modora helyett - egy kis játékos csavarral - az „amatőr” fogalom pejoratív jelentésére utaló stílusban kezdte. Feltételezem, tette ezt azon meggondolásból, hogy kicsit segítse a nézőt az est tervezett légkörére való hangolódásban. Elképzelésének ilyetén megvalósítását siker koronázta.
E kis előjátékot - hangulatfokozást – az első epizód természetes hangvételű bekonferálása követte: Hapsi-bácsi a jósnőnél, ahol Hapsi-bácsi szarkasztikus jellemét Kovács Rita öltötte magára, meglepő ötletességgel. A hatalmas sörhasat fürgén cipelő kisöreg, mint elefánt a porcelán boltban, közlekedett a jósnő sátrában, s értetlenkedett, rácsodálkozott, megállapított, majd praktikus ötleteiért megérdemelten bekaszálta a díjat, s indult az eredetileg is keresett sörsátorhoz.
Rita határozott, jól adagolt humorú alakítása kellően felhangolta a nézőket.
Megvallom, annyira magával ragadott az előadás, hogy elmulasztottam az epizódok sorrendjét lejegyezni, így az előadók neve mellett említem meg a történetek címeit az alábbiakban.
Kovács Rita előadásában még a Hapsi-bácsi állásinterjún c. helyzetképen derülhettünk.
Kisdörnyei Nóra a Hapsi-bácsi a sportpályán és a Hapsi-bácsi vásárol c. jelenetekben tárta elénk tehetségének legjavát, saját ötleteivel, jelmezeivel gazdagítva a történeteket.
Kocsis Eszter a Hapsi-bácsi a csúcson és a Hapsi-bácsi az ambulancián című epizódokban mutatta meg színes egyéniségének merőben különböző árnyalatait.
Horváth Júlia a Hapsi-bácsi a multiban, illetve a Hapsi-bácsi és a gyereknevelés c. történetekben ültette át az érzékeny jellemével rezonáló epizódok kisöregét saját kreatív látásmódja öntőformájába.
Tornai Florina a Hapsi-bácsi a bankban és a Hapsi-bácsi a tárlaton c. jelenetek kisöregének kiváló megtestesítőjeként kényszerítette közönségét nevetésre.
Rendkívül nehéz feladatukat mind az öten nagyszerűen oldották meg, kiaknázva nem mindennapi adottságaikat és kreativitásukat. A minden díszletet nélkülöző színpad, a magányos találkozás a közönséggel, a felfogásbeli generációs eltérés a kisöreg és az előadó között, mind-mind színészt próbáló kihívások voltak, melyeknek a marcali színjátszó kör valamennyi tagja maximálisan megfelelt.

Kellemes kötelességemnek érzem Zsirai Tibor tehetségének méltatását, hiszen - mint a fentiekből is kitűnt - nem csupán mint szervező, színjátszókör-vezető, narrátor, hanem mint mesélő (Mese felnőtteknek) is részt vett e szórakoztató estén. Mindezt olyan könnyed természetességgel tette, mintha erre született volna. Spontaneitása, mozdulatai és gesztusai, arcjátéka és szavai olyan adottság-együttesre engednek következtetni, mellyel a „profik” körében is ritkán találkozik az ember. Már puszta megjelenése a színpadon nevetésre késztette a nézőket.

Az egész rendezvény szerkezeti felépítése is nagy hozzáértésre vall. Minden jelenetet egy a narrátor által elmondott bevezető szöveg előzött meg. Minden elhangzott epizód után kellemes, improvizatív popzene andalította a nézőket, időt engedve a látottak megbeszélésének, átgondolásának.
Az egyedi hangzásokat Zsombó Dániel (zongora) és Sárkány Bertalan (dob), a Tulajdonképpen zenekar oszlopos tagjainak, nem kevés zenei tudást mutató tolmácsolásában élvezhette a közönség.
Az est záróakkordja meglepetést tartogatott - a színjátszó körön kívül - mindenkinek. Tibor összegzésképpen néhány elismerő szóval illette az előadott művek szerzőjének munkásságát és valós jellemének néhány pozitívumát, majd egyenként, név szerint hívta színpadra a szereplőket, végül - s ez volt a meglepetés – Wendler Zoltánt, a szerzőt magát. Valamennyiüket hosszú, vastapssá rendeződött tetszésnyilvánítás üdvözölte a nézőközönség részéről.
Zoltán, miután komótosan fellépdelt a reflektorok fényében úszó színpadra, lassan meghajolt, s szemét végigpásztázta a tapsoló közönségen. A csönd beálltakor halk szavakkal, elgondolkodón kezdte el rövidre szabott mondandóját (Hapsi-bácsi hideg-meleg), a szerény, filozofikus, írásai sikerétől megilletődött író szerepében. Szavait taps, meghajlások, taps követték.
Az előadás ezzel véget ért.

A műsor ugyan befejeződött, a nézők - eddigi szokásuktól eltérően - nem hagyták el azonnal a termet, hanem még körülbelül fél óra hosszat teázgattak, beszélgettek egymással, illetve a rendezvény résztvevőivel.

A műsor teljes tartama alatt a helyi médiák közül a Marcali Tv és a Tavi Tv képviseltette magát. Video- és fényképfelvételek tömkelege készült a nevezetes 90 perc alatt.

Elismerésre méltó, hogy e produkció résztvevői (a szervező az íróval, az író a szereplőkkel) e jelentős összejövetel alkalmával találkoztak először egymással személyesen, mindaddig a világháló adta lehetőségeket kihasználva kommunikáltak, s ennek ellenére igen összehangolt, igényes előadás került a nyilvánosság elé.

Őszinte gratuláció illeti mindazokat, akik bármilyen formában, de részt vállaltak e rendhagyó, élvezetes, minden eddig beváltnak minősült szabályt nélkülöző rendezvény létrejöttében.

Sok hasonló élményben gazdag estét kívánok mindannyiuknak! A potenciális nézőknek nem különben!


Ideje: November 20, kedd, 10:45:42 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Kultura

"Hapsi-bácsi sikere a színpadon" | Belépés/Regisztráció | 16 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Hapsi-bácsi sikere a színpadon (Pontok: 1)
- blue Ideje: November 20, kedd, 11:03:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Zoli, csak gratulálni tudok, örülök, hogy jól sikerült az est. Képeket hol lehet megnézni.

Ria, neked pusszantás!

gaby)))))))



Re: Hapsi-bácsi sikere a színpadon (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: November 20, kedd, 20:15:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia! Gratulálok! Kösz. a beszámolóért.



Re: Hapsi-bácsi sikere a színpadon (Pontok: 1)
- soman (soman@mailbox.hu) Ideje: November 21, szerda, 02:31:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Részemről köszönöm a beszámolót!
Csak sajnálni tudom, hogy nem lehettem ott.
Érdekes volt olvasni a szerző ily fiatala lányokkal történő prezentációját. Az is, hogy akkor találkoztak először.
Gratulálok!



Re: Hapsi-bácsi sikere a színpadon (Pontok: 1)
- piroman Ideje: November 21, szerda, 09:10:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Gratulálok! :)



Re: Hapsi-bácsi sikere a színpadon (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: November 21, szerda, 09:34:09
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Először is, őszintén örülök Hapsi-bácsi sikerének :) Másodszor: nagyon tetszett a beszámoló, érzékletesen írtál róla. Ez a teázós dolog nagyon hangulatos, gratulálok az ötlethez is :)



Re: Hapsi-bácsi sikere a színpadon (Pontok: 1)
- Lyza1 Ideje: November 21, szerda, 13:39:56
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönöm, a részletes beszámlót, gratulálok a sikerhez, és sajnálom, hogy nem lehettem ott...



Re: Hapsi-bácsi sikere a színpadon (Pontok: 1)
- Artur-Brun (wendlerzoltán@citromail.hu) Ideje: November 22, csütörtök, 08:53:14
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Üdvözletem mindenkinek!
Az estről felkerült egy rövid összefoglaló a Tavi Kereskedelmi Televízió honlapjára, amit az érdeklődők online is megtekinthetnek.
Kattintsatok a www.balasport.hu oldalra, és a főoldalon válasszátok a Kultúra-Bala’Art 2007.11.20. feliratú videolejátszást, ami a főoldalon található a 24 perctől kezdődően. Hogy az oldal valós látogatottsága mérhető legyen, a szerkesztők kérnek mindenkit, ha bele-belehúzogatnak is a műsorba, a végét hagyják végig futni, mert a rendszer csak ezt veszi tényleges látogatásnak.
Reméljük ezzel a kis anyaggal is sikerül meghoznunk mindenki kedvét a következő előadásra, amit január végére tervezünk, Budapestre.
Sziasztok!




Re: Hapsi-bácsi sikere a színpadon (Pontok: 1)
- Julianna (julianna41@citromail.hu) Ideje: November 23, péntek, 15:56:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönet az érdekes cikkért és Wendler Zoltánnak az infoért. Gratulálok a sikerhez!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds