[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 269
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 269


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Hullámtörők
Rien25

Ezek vagyunk mi, írók és költők. Hullámlovasok. A deszka segítségével magunk alá hajthatjuk a legvadabb hullámokat – azaz érzelmeket - is...


Mielőtt valaki a nem olyan rég bemutatott vízimentős filmre gondol, hát most nem arról lesz szó.
Régen motoszkált már a fejemben a gondolat, hogy mik is vagyunk, mi költők, írók, művészlelkek. A minap olvastam egyik kollegina vallomását: nem ír már, mert megtalálta a boldogságát. Neki az írás fájdalmai enyhítésére szolgált, hogy kiírhassa magából a rossz érzéseket. Most hogy boldog, már nem menne az írás? Nem hiszem el. Hiszen aki jól tud írni a fájdalomról, az jól tud írni az örömről is, ha mindkét érzés őszinte benne. És az írni tudás egyfajta adottság, egyfajta ajándék, nem? Miért ne használnánk ki?
Sokszor éreztem ezt ajándéknak, de sokszor átoknak is. A művészi lét. A művészlélek. Milyen is az? Sokkal sérülékenyebb, érzékenyebb. Szélsőségesebb. Nem mondom azt, hogy jobban szeret, vagy jobban gyűlöl másoknál, talán csak intenzívebben éli meg ezeket az érzéseket. Hiszen a legtöbbször ezekből építkezünk, amikor alkotunk. Érzelmekből. Szomorúság, öröm, mélabú, düh, zavarodottság.
Együtt úszunk a többi emberrel a sors nagy óceánjában. Mi mégis mások vagyunk. Kaptunk még valamit magunk alá. Ami nem más, mint egy ingatag, vékony szörfdeszka: tehetségünk az íráshoz. Ezek vagyunk mi, írók és költők. Hullámlovasok. A deszka segítségével magunk alá hajthatjuk a legvadabb hullámokat – azaz érzelmeket - is, ha elég ügyesek vagyunk hozzá. A mi érzékenységünk a szél. Ami a mások számára talán csak apró víz-redőket hatalmas hullámokká borzolja, duzzasztja. Ezek a hullámok néha átcsapnak rajtunk, felborítanak minket, de fel is emelhetnek, röpíthetnek magukkal. Néha azt érezzük, túl sok a hullám, túl ingatag a deszka. Néha azt, hogy sosem fogunk megtanulni szörfözni. Mennyivel könnyebb lenne ott a szelíd vízben a többi úszóval…
De aztán jön egy újabb vihar, és a vízben pancsikolók ámulva nézik azt a mutatványt, amit a szörfös bemutat. Rápattan a hullámra, megszelídíti azt. Hogy aztán a partra érve részletesen leírja milyen volt megbirkózni vele. És ha a többiek arca ekkor felderül és összenéznek: igen, ők is találkoztak már azzal a hullámmal, akkor már megérte. Mert ekkor érezhetjük azt: történjen bármi is, nem vagyunk egyedül ezen a nagy, harcos nyílt vízen.

Ideje: December 04, kedd, 05:09:21 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Hullámtörők" | Belépés/Regisztráció | 15 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Hullámtörők (Pontok: 1)
- soman (soman@mailbox.hu) Ideje: December 04, kedd, 07:14:38
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Láttató a hasonlatod kedves hullámlovas!
Mellesleg valahol megértem azt a kolleginát is, aki kiegyensúlyozott, szélcsendes öbölbe érve már csak csendesen - de valószínűleg boldogan - úszik a napfényes partközelben.

Neki a cápáktól sem kell félnie, akik a hullámlovasokra vadásznak.
Nálam úgy működik ez a dolog, hogy az íráshoz szükségem van valamilyen szintű ekzaltáltságra, legyen az boldogságosan felemelő, vagy a legsötétebb hullám mélyére taszító. Csak valahogy telítse az érzelmeket, hogy ki tudjon csordulni. Mert szörfözni sivatagban ugye nem lehet, még ha az oázis közepén vagyunk is.

Hajrá hullámlovasok, szárnyaljatok szelek és hullámok hátán! Inkább, mint hogy feldobódjon a víztetőre a hullám... lovasok seregével érkezzen a sátán, ki elfojta a múzsa csókját, hiába követeled újra, s újra a bókját! :-))))



Re: Hullámtörők (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: December 04, kedd, 07:42:33
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Rien, remek képbe öltöztettél minket, igazán beszédes :) Ügyesen vitted végig a gondolatot.



Re: Hullámtörők (Pontok: 1)
- Rien25 Ideje: December 04, kedd, 08:06:13
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönöm. Már csapkodott egy ideje a fejemben a gondolat, csak most lett időm leírni. :)
Pusz nektek.



Re: Hullámtörők (Pontok: 1)
- piroman Ideje: December 04, kedd, 12:46:48
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Sok okosságot olvasok most is tőled, dejó! Illetve: Dejó! Az Élet nagybetűs tengerével ismét áthidaltad az idő vasfogát! Öhhm... Én is imádok szörfözni! Ritkán jutok hozzá, mert felénk nincs nagyon tenger, és ha bele is kezdek, mindig elrendelik a cápariadót. Akkor ki kell mennem a partra. Hja, féltik a nyamvadt cápáikat... Pedig a nagy hullámok... Hüm-hüm. Annyira szeretem őket, hogy a végrendeletembe is belevettem, hogyha meghalok, kenjenek be tetőtől-talpig Old Spice-vel. Mert érezni akarom a hullám frissességét...



Re: Hullámtörők (Pontok: 1)
- Rien25 Ideje: December 04, kedd, 13:56:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Piro, te tűzmanus, mi a francot keresnél te a vízben? Maradj csak távol tőle :)
Mert hiába szép ama csábító azúr,
A tűz felett még mindig a víz az úr!
:D



Re: Hullámtörők (Pontok: 1)
- mickey48 Ideje: December 04, kedd, 15:49:47
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Adrien - írásod nagyon érdekes - szerintem Soman megállapítása nagyon tuti - röviden : csordulnia kell, ha nincsen csordulás, nincsen írás...



Re: Hullámtörők (Pontok: 1)
- kisssp Ideje: December 04, kedd, 19:45:02
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Allegórikus írásod igazán szemléletes! Mint máskor, most is jó az írásod.
Nekem nincs ennyi önbizalmam, különösen, ha bele- belegázolnak... Talán sosem tanulok meg szörfözni, de az írást még sokáig kóstolgatom...
Üdv.: Péter



Re: Hullámtörők (Pontok: 1)
- Netelka (sarhelyi@invitel.hu) Ideje: December 05, szerda, 12:17:30
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Engedelmetekkel ideillesztem Ági köszönetnyilvánítását:

"HÁLÁS KÖSZÖNET!!!

Végtelen szeretettel köszönöm a hatalmas összefogást érettem!

Nagyon boldoggá tett a sokak szeretete, ami felém sugárzott a könyvem kiadásából!
Míg élek, sem tudom viszonozni!
Szép adventet, Mikulás bácsit, áldott Karácsonyt, és nagyon boldog új esztendőket kívánok mindenkinek!! Megtiszteltetés számomra itt lenni közöttetek! Nagy szeretettel: Ági"



Re: Hullámtörők (Pontok: 1)
- kiralylany Ideje: December 05, szerda, 14:36:13
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nahát, Te rólam (is) írtál! :-))))) L



Re: Hullámtörők (Pontok: 1)
- maridecember Ideje: December 05, szerda, 17:19:26
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tudod Rein, nagyon igazad van. Én mindig is szélsőséges voltam, mióta az eszemet tudom. Szélsőségesebb és érzékenyebb, mint a környezetem. És legtöbbször felülről nézem a dolgokat. És már én is megfogalmaztam, amit Te, hogy a kilógás a sorból átok is. Néha úgy érzem, de most, hogy túl vagyok már sok mindenen, tudomásul veszek dolgokat. Az írákészségem számomra még hihetelen, ha van egyáltalán. És ez nem álszerénység és bizonytalanság. Csak a káosz jele, amely bennem van.



Re: Hullámtörők (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: December 06, csütörtök, 07:17:48
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igazad van, én is azt mondom! Az íráshoz azonban (legalább is nekem) valamiféle eufórikus állapot kell, - talán ez a múzsa csókja? Mindegy, hogy öröm vagy fájdalom, de valami megkapó, mellbevágó! Ha enélkül írok-olyan is!: )))



Re: Hullámtörők (Pontok: 1)
- greenapple Ideje: December 22, szombat, 18:58:33
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hullámtörők - hát ez valóban találó! greenapple



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds