[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 335
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 335


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Beszélgetős: Londonban, sej...! (1. rész)


Bármikor bárki megkérdezte tőlem, hová utaznék el bármikor, London biztos benne volt a felsorolásban. Méghozzá dobogós helyen.


Régi-régi álmom válhatott valóra most, 2008 januárjának közepén – ha csak négy napra is, de ellátogathattam a szigetország fővárosába.
Napokkal korábban alig aludtam már az izgalomtól, aztán végül egy tíz fős baráti társasággal egy ködös szombat reggelen felszállt velünk a gép. Aztán a ködnek egyszercsak vége szakadt. Mert a felhők fölött ugyebár...


Utoljára tíz éve repültem – akkor nem féltem, most igencsak. Mivel nem tudtam mire fogni, azt mondtam magamnak: öregszem, ez van. Persze, a világon semmi gond nem volt, kis késéssel ugyan, de simán landoltunk Luton repülőterén. Innen aztán másfél órás transzferrel jutottunk el London belvárosába, azon belül is Belgráviába.
Szállásunk szerény volt, viszont remek helyen ahhoz, hogy csillagtúraszerűen bármit elérjünk, amit szeretnénk megnézni. Több szempontból szerencsés választás volt a hotel, ugyanis az utcában ez volt az egyetlen, amelyet felállványoztak – éppen az aktuális felújítás zajlott. Így viszont minden este gond nélkül megtaláltuk - pedig néhány pub útba esett közben. (A kép nem a szállást, hanem a pubot ábrázolja :))


Tízfős társasággal utazni remek toleranciagyakorlat. Hiszen valaki mindig éhes vagy éppen pisilnie kell - főleg, hogy a fiúk többnyire mindig szomjasak voltak, ergo ittak - hiszen mindig útba esett egy-egy pub. Aztán aki hatodszorra járt a városban, az már nem akart mindent újra megnézni, senkit nem érdekelt Madam Tusseaud, volt, aki jobban bírta a gyaloglást, és volt, aki kevésbé – ilyen szervezésben meg kell tanulni alkalmazkodni. Nekem mondjuk nem esett nehezemre - úgy a második nap végén már nagyjából megnyugodtam, hogy nem nagyon maradok le semmiről. Addig folyamatosan azon aggódtam, hogy semmire sem lesz elég ez a négy nap.

No, de visszatérve megérkezésünkre: kicuccoltunk a hotelben, aztán nyakunkba vettük a várost. Pontosabban a lábunkba, ugyanis attól kezdve szinte megállás nélkül gyalogoltunk – egyrészt szerettük volna megspórolni az útiköltséget, ami köztudottan drága Londonban, másrészt tény, ami tény: gyalog lehet leginkább megismerni egy várost.
Nem volt konkrét terv, hogy mit milyen sorrendben nézünk meg, elsőként mégis a Westminster Apátságra esett a választásunk. Szombat lévén vagy az ügyetlenségünk folytán, de nem jutottunk be, így aznap csak kívülről tudtuk megcsodálni – azzal, hogy visszatérünk még.






Az apátság jobbján húzódik az úgynevezett The Sanctuary, amely a középkorban menedékhelyül szolgált a törvény által üldözötteknek. Ezt útikönyvből tudom, hiszen nem volt hivatásos kalauzunk, bár tény, hogy nagyon sokat jelentett, hogy voltak köztünk rutinos "versenyzők".


A Westminstertől továbbindulva nagyon hamar a Big Ben lábánál találtuk magunkat. Itt szorult el másodszor a torkom. Hogy ott lehetek, hogy „élőben” láthatom, hogy a Londoni Parlament kézzel fogható közelségbe került. Tény, hogy megrendültem. A rutinosak jó fejek voltak: hagytak "sírni".





Visszasétáltunk a Parlament Square-re, ahol neves államférfiak, így köztük Winston Churchill szobrát is láthattuk. Az a legenda járja, hogy ebbe az egy szoborba áramot vezettek, hogy a madarak ne tiszteljék meg az urat. Nem tudom, igaz-e, én ennek nem néztem utána, de tény, hogy makulátlan volt Churchill kabátja. Na, meg hát a híres angol elegancia, ugyebár...


Utunkat a Parlament Streeten folytattuk, így jutottunk el a Downing Streetre. Itt meglepődtem, mert csak annyit tudtam, hogy a Downing Street 10 kapuján rács van, és rendőrök őrzik éjjel-nappal, de nem tudtam, hogy konkrétan az egész utcát lezárták. Pár perce, hogy ott álltunk, nyílt a kapu, a tömeg felhördült, hogy húúúú, jön valami nagy ember... Aztán kijött egy tök átlagos autó, és elhajtott. Nem lettem része a történelemnek aznap se. Mindenesetre én elkészítettem a „Rendőrök a rács mögött” című felvételemet.


Sokáig nem időztünk itt, szépen csorogtunk lefelé a White Hallon. Én meg nem győztem fotózni. Merthogy szeretek fotózni, ezt talán még nem említettem.





Folyt. köv.
Ideje: Január 25, péntek, 21:06:49 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Londonban, sej...! (1. rész)" | Belépés/Regisztráció | 36 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Londonban, sej...! (1. rész) (Pontok: 1)
- mickey48 Ideje: Január 25, péntek, 21:25:32
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Erika !

A felvételek gyönyörűek, és csoda szép élmény lehetett ez az út - gratulálok hozzá...



Re: Londonban, sej...! (1. rész) (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Január 25, péntek, 21:33:40
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Látod Druszám, én még itt nem voltam! Élvezettel olvasom, nézem a beszámolót, a fotókat!



Re: Londonban, sej...! (1. rész) (Pontok: 1)
- veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: Január 25, péntek, 22:56:53
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szépeket láttál és fotóztál, köszönet érte! Örülök, hogy ott jártál, ahová nagyon húzott a szíved! :)



Re: Londonban, sej...! (1. rész) (Pontok: 1)
- soman (soman@mailbox.hu) Ideje: Január 26, szombat, 05:09:51
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Remek fotók, élvezetes, személyes hangú beszámoló; mi kell még?
Hát a folytatás! De, erre gondolom, nem nagyon kell biztatni Neti!



Re: Londonban, sej...! (1. rész) (Pontok: 1)
- zsuzsuzsu Ideje: Január 26, szombat, 09:27:20
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Épp tegnap este néztem meg az említett filmet, azaz a Bob herceget... Még nem voltam Londonban, s már régóta szeretnék eljutni, de most méginkább kedvet kaptam hozzá, Neti! Nagyon szépek a képek és élveztem a beszámolódat!
Zsuzsi



Re: Londonban, sej...! (1. rész) (Pontok: 1)
- Lacoba Ideje: Január 26, szombat, 10:41:38
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon gyönyörű, de jó lenne újra ott sétálni. Persze nagy öröm az is, hogy ott jártál. Köszi!



Re: Londonban, sej...! (1. rész) (Pontok: 1)
- boblogan Ideje: Január 26, szombat, 13:46:52
(Adatok | Üzenet küldése)
Örülök, hogy sikerült, és, hogy jól érezted magad. :) Jók a képek, szerencsénk, hogy szeretsz fotózni. :) Jöhet a folyt. köv.!



Re: Londonban, sej...! (1. rész) (Pontok: 1)
- prayer Ideje: Január 26, szombat, 15:00:33
(Adatok | Üzenet küldése)
Örülök a szerencsédnek, és a fotózási szokásodnak. Tetszenek az épületek. A beszámolód közelebb hozza azt a földrészt.



Re: Londonban, sej...! (1. rész) (Pontok: 1)
- Angeli Ideje: Január 26, szombat, 15:13:12
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Húúúú! De irigyellek Neti! Ez aztán szuper lehetett. Nagyon jó a beszámoló, várom a következőt.



Re: Londonban, sej...! (1. rész) (Pontok: 1)
- stelltesor Ideje: Január 26, szombat, 16:15:56
(Adatok | Üzenet küldése)
22 éves leányom már jó egy ideje foglalkozik a Londonba utazás gondolatával, s a tavaszi-nyári vizsgák letétele után barátnőjével tervezi is a megvalósítását, aki előzetesként most húsvétkor a nagynénje családjával tesz egy kis kiruccanást ugyanide. Kimondottan kapóra jött a képes beszámolód, amelynek köszönhetően még csalogatóbb számára London. Köszönet, hogy megosztottad szép élményeid. Melinda



Re: Londonban, sej...! (1. rész) (Pontok: 1)
- zsuka49 Ideje: Január 26, szombat, 18:08:51
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Júj Netikém!!
Nagyon szuper lehetett neked! Nem baj, ha egy picit irigykedem???:))
Szép képeket hoztál, remek a beszámolód.
Ha sok pénzem lenne, én bizony bejárnám a fél világot - az már biztos!:)))
Imádok nézelődni, utazni. Minden vágyam az, hogy egy nagy tengerjáró hajón utazzam!:)))
Zsuzsi



Re: Londonban, sej...! (1. rész) (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Január 27, vasárnap, 09:06:03
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Öszíntén örülök, hogy eljutottál Neti...és részesei lehetünk az élményednek...csoda jók a képeid...samy

várom a folytatást



Re: Londonban, sej...! (1. rész) (Pontok: 1)
- winner Ideje: Január 27, vasárnap, 19:18:19
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jók a felvételek Erika. Szép emlékeket idéznek fel bennem is. Várom a folytatást.



Re: Londonban, sej...! (1. rész) (Pontok: 1)
- lena1 Ideje: Január 27, vasárnap, 22:46:33
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Gyönyörű helyen voltál Neti és sok élménnyel gazdagodtál. Megérdemelted ezt az utat.
Kicsit irigykedem rád, de csak szeretetből. Puszi.Lena



Re: Londonban, sej...! (1. rész) (Pontok: 1)
- csizi Ideje: Január 28, hétfő, 10:30:05
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
London nagyon szép, még visszamennék. :)) Jók a fotók is. Üdv: cs



Re: Londonban, sej...! (1. rész) (Pontok: 1)
- blue Ideje: Január 29, kedd, 12:38:40
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Neti, örülök az örömödnek. Köszönet a beszámolóért és a képekért.

pussz:gaby))))



Re: Londonban, sej...! (1. rész) (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Január 31, csütörtök, 20:36:38
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Csodálatos képeket hoztál...:)))) veled utaztam most...:))))



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds