[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 187
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 188

Jelen:
Tagi infók winner Küldhetsz neki privát üzenetet winner winner


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Jó estét nyár, jó estét szerelem
Eroica

A regényt olvastam, de színházi összehasonlítási alapom nincs, csak az ősrégi, két részes tévéfilmet láttam Harsányi Gáborral és Torday Terivel.



Fejes Endre: Jó estét nyár, jó estét szerelem

Zenés dráma két részben-Békéscsabán


Alig akad irodalmat kedvelő ember, aki ne hallott volna Fejes Endre „Jó estét nyár, jó estét szerelem” című kisregényéről. A mű 1969-ben jelent meg. Akkoriban óriási sikert aratott. Fejes Endre ma is él, csak méltatlanul nem foglalkozik vele senki, ill. a magyar közvélemény mintha elfeledkezett volna róla. Bár prózai műről van szó, szövege mély költészetet rejt. Olyan alapmű , mint egy jó Csehov, Moliére vagy Shakespeare darab. Örök értékeket hordoz, hiszen a műben felsorakoztatott emberi érzelmek, konfliktusok ma is érvényesek.

A regényt olvastam, de színházi összehasonlítási alapom nincs, csak az ősrégi, két részes tévéfilmet láttam Harsányi Gáborral és Torday Terivel. Ők jutnak eszembe most is, mielőtt beülnék a nézőtérre.
A darabból Presser Gábor nagyszerű zenéjével készült a későbbi, ma is látott zenés színpadi változat.




Néhányan aggályoskodtak: –Ki iszik ma Cinzánót? – Ma nem ez számít "jó" italnak! – Ma már nyitottak a határok, mindenki odamegy, ahova akar.
"Nem mehetünk oda, ahova akarunk - mondja Király Attila, a koreográfus-rendező.Elvileg talán igen, de gyakorlatilag nem, erre sok embernek ma sincs pénze. Az alaphelyzet változatlanul élő: a politikai elithez való tartozás vonzereje egy jottányit sem csökkent."



A darab a nehéz egzisztenciális körülmények között élő fiatalok helyzetéről, sokszor kétségbeesett és reménytelen kitörési vágyáról szól. A történet alapját megtörtént eset, egy szörnyű bűntett szolgáltatta.
Egy fiatal segédmunkás fizetéséből havonta egyszer úrként él, magát görög diplomatának adja ki. Az alacsony termetű, jelentéktelen külsejű, ám furcsa, végzetes módon "görögös fejű" fiatal lakatost különös szenvedély, megszállottság keríti hatalmába. Kitűnően dolgozik, ám fizetését egy-két nap alatt elkölti, a hétköznapokon szilván él, mindenről lemond, csakhogy azon az egy-két napon azonban ő lehessen Edman Viktor úr, a görög nagykövetség diplomatája.



Viktor szórja a pénzt, bolondulnak érte a nők, pontosabban a „külföldiért”, a vagyonért, a pozíciójáért, ám a kapcsolatok alapja mindig csak a pénz, a nők számára is minduntalan a remélt jobb élet, az egzisztenciális, a morális, a lelki csődből való rémült menekülés. A fiú minduntalan csalódik, de még időben lelép az eljegyzés, a házasság előtt. Egyszer aztán meglátogatja a végzet egy különlegesen céltudatos, még nálánál is jobb szerepjátékos lány személyében. A hazugságból már nincs menekvés, a megalázottság, a tehetetlenség, a kiúttalanság tragédiát eredményez.



A színpadi változatot, a fordulatos cselekményt, a sok érdekes személyiséget Presser Gábor dalai teszik élvezetesebbé.
Az előadásban nem váltakozik, hanem egymásba fonódik a próza és a zene .
A színház igazgatójának, Fekete Péternek szimpatikus szándéka, hogy a zenés darabokat élő zene kísérje, s ehhez a hosszú évek óta befedett zenekari árkot is kinyittatta.
A négytagú zenekar a színpadon foglal helyet, de nem a játszókkal egy szinten, hanem egy magas emelvényen. A Jókai Színházban –végre-10-15 év elteltével ismét élőzene szól!
Már az évad kezdetén (ld. Ibsen: A vadkacsa) említettem azt a nagyszerű kezdeményezést, hogy „Van Önnek 20 perce?” címmel minden előadás után két főszereplő találkozik a közönséggel és egy kis zongorajáték és egy kis poharazgatás közben beszélgethetünk egymással.
A mi színházi élményünk után Tarsoly Krisztina –aki az egyik elcsábított áldozatot játszotta – és Csomós Lajos – aki bárénekesként ugyanazt a slágert hihetetlen, hogy hányféleképp tudja előadni – voltak a házigazdáink.



Az éjszakába nyúló beszélgetés során a kis csapat a főszereplő Vadász Gáborról megállapította, hogy szerepe nehéz, nagyon összetett, de kívül-belül abszolút átélte a darabot.
A kifinomult mozgáskultúrájú, gyönyörű hangú Lapis Erika- Zsuzsanna szerepében– reprezentatív és céltudatos nagymacska, Csomós Lajos pedig bárénekesként bármely fővárosi színpadon megállná helyét.
Kitűnő díszletek és jelmezek tarkították az előadást. A színpadképben szerencsére nyoma sincs a divatos retró-hangulatnak.
Színházban voltam, feltöltődtem. Ismét arra gondoltam, hogy hány ember költi el a pénzét könnyen feledhető dolgokra. Bár valóban színház a világ, a színházi előadásokat nem pótolja semmi. Sem televízió, sem videó, sem mozi, sem DVD…

(Péter Erika)



Ideje: április 04, péntek, 20:45:46 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Jó estét nyár, jó estét szerelem" | Belépés/Regisztráció | 8 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Jó estét nyár, jó estét szerelem (Pontok: 1)
- zsuka49 Ideje: április 05, szombat, 11:54:32
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tényleg nem pótolja a színházi előadásokat semmi, ebben nagyon igazad van, és én is emlékszem még arra, amikor TV-ben adták Tordai Teri és Harsányi Gábor főszereplésével.
Nagyon jó kis film volt - de szívesen megnézném élő adásban most is!!!
Biztos feledhetetlen este lenne!:))
Jó volt olvasni ezt a kis ismertetődet, köszi: Puszizsuzsi



Re: Jó estét nyár, jó estét szerelem (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: április 09, szerda, 18:31:04
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Elgondolkodtatok- már rajta, hogy hogyan válhat egy átlagos emberből gyilkos a körülmények hatására?? Ez a darab újra feltette bennem a kérdést.



Re: Jó estét nyár, jó estét szerelem (Pontok: 1)
- kisspe2 Ideje: április 17, csütörtök, 18:32:47
(Adatok | Üzenet küldése)
Üdv!
Én tegnap este néztem meg a színdarabot a Békéscsabai Jókai színházban és be kell valljam le vagyok nyűgözve! A rendkívül jól megrendezett mű egyben követi az alapművet ugyanakkor a mai modern valóság is megjelenik benne. Ezalatt elsősorban Csomós Lajost értem: Hihetetlen, hogy mennyire jól énekelte az adott dalokat, sokoldalúan egyben rockosan, ugyanakkor drámai hangulatban is. Csupán az "éneklése" különböző érzelmeket váltott ki a nézőből. Fantasztikus volt!



Re: Jó estét nyár, jó estét szerelem (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: április 17, csütörtök, 18:47:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia kisspe2! Nahát! Örülök, hogy láttad a darabot, és egyezik a véleményünk, Csabai vagy?



Re: Jó estét nyár, jó estét szerelem (Pontok: 1)
- kisspe2 Ideje: április 17, csütörtök, 18:56:21
(Adatok | Üzenet küldése)
Odajárt Vadász Gabi ahova jelenleg én is járok (Péter András Gimn. és Szigeti Endre Szakképző iskola) Jól állt neki amikor azt mondta, hogy ő géplakatos (amikor bevallotta ki is ő valójában), hiszen épp géplakatosi szakon végzett a szakképző iskolában.:) Én a Gimnáziumba járok.



Re: Jó estét nyár, jó estét szerelem (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: április 17, csütörtök, 19:15:11
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Vadász Gabit azóta ismerem, amióta idejött a Színiiskolába. Nem gondoltam volna, hogy ilyen hamar főszerepet kap! Nagy lehetőség ez neki!
Vésztőn voltam már. Akkor ismered Sinka István költeményeit, akiről a Műv. Házat elnevezték. Egyszer jártam ott. Én is voltam egyszer gimis a múlt században.. de inkább priviben tovább.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds