[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 336
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 336


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Délutáni séta Pécsett, a Labor2 Kísérleti Kultúrtérben
stando

Érdekesnek ígérkező programra invitálták szombat délután a pécsieket. A beharangozó szerint: 2008. május 17. 14 óra, Labor bejárás, Labor2 Kísérleti Kultúrtér Pécs Zsolnay Vilmos út 36.


Bár tüke pécsi vagyok, bevallom, fogalmam sem volt arról, mit is takar valójában a meghívás. Annyit tudtam, hogy a Zsolnay Porcelángyár valamikori főbejáratánál várják az érdeklődőket. Talán az EKF – Zsolnay Kulturális Negyed beruházás héten történt pályázati eredményhirdetése miatt asszociáltam a jövendő helyszínek bejárására. Így aztán valóban nagy meglepetéssel, és egy gyermek nyitottságával csodálkoztam rá arra a varázslatos világra, ahová becsöppentem. Néhány lelkes fiatal önszerveződve kezdte meg néhány éve a harcot az elhagyott üzemcsarnok megszerzéséért és reinkarnálásáért, hogy a gyár területén található egykori Nagyfeszültségű Kísérleti Laboratórium funkció nélkül maradt épületében a Mediátor Egyesület, valamint sok aktív és közreműködő ember segítségével kísérleti kultúrtér jöhessen létre. No, de nem szaladok annyira előre. Kukkantsuk csak be együtt ebbe az elhagyatott épületbe!
Most is bebizonyosodott, egy művész másként látja környezetét, megérzi az élettelenben is az élőt, manifesztálja belső képernyőjén a más számára láthatatlant. A vaskapu ma is ugyanúgy határolja el a kintet a benttől, de sétáljunk csak be rajta!






A régi biztonsági medence megmaradt, az épület falai sem kerültek közelebb, vagy távolabb egymástól és mégis, érezni, hogy a korábban rideg, sivár csarnok élővé, barátságosan meleggé vált. Lázasan folynak az utolsó simítások, hogy az esti koncertre érkezők valóban otthon érezzék magukat a hangulatos belső terekben, a Zsolnay-kertben, és a koncerttel debütáló, Varázskert nevet viselő kerthelységben. Álljunk csak meg egy pillanatra, és forduljunk körbe-körbe!





A bejárattal szembeni főhelyre került a színpad.




A falakat fiatal művészek festményei, grafikái, plakátjai borítják. A Tüke Tőke – Pécs 2010 Sikeréért Közalapítvány 4 millió forintos támogatásával felújították a Laborban a kiszolgáló egységet, és kétszintes galériát is építettek.




A galéria alatti sarokban bárt rendeztek be.



Hangulatos zárt rész, meghitt beszélgetések, kisebb létszámú felolvasó-estek színhelye. Felette a második szinten újabb kiállítótér.




A hatalmas szőnyeg elhasználódott textilek másodlagos hasznosítását példázza.
A látottakból már sejthetjük, hogy itt egy olyan közösségről van szó, ahol a tagok nem csak lelkesedésükkel, de szaktudásukkal és alkotókedvükkel vesznek részt a tér formálásában. Az országban egyedülálló módon, Kulturális Szolgáltató Szociális Szövetkezetként végzik ezt a munkát. Grafikai, fotós, mozgóképes, installációs, recycling, kézműves, képzőművészeti, testkultúra, művészetterápiás és rendezvényszervező műhelyek kezdték meg működésüket. Külső megrendeléseket is fogadnak, de nyitott műhelyprogramokat is szerveznek minden korosztálynak. Az elmúlt egy évben zajlottak már itt konferenciák, irodalmi estek, koncertek, performansz előadások, kísérleti színházi bemutatók. Az emeleti térben közösségi helyiségek, irodák, vizesblokkok találhatóak, illetve a fellépő művészek elszállásolására is gondolva berendeztek két hálótermet.







A hatalmas tetőterasz hasznosításáról sem feledkeztek meg. Langyos esteken szívesen huppan le az ember a hívogató párnákra, kanapékra.







Nézzünk körül kicsit a kertben is!










Eljutottunk a hangulatos Varázs-kertbe. Ideális helyszíne szabadtéri vetítéseknek, kisebb színházi produkcióknak, akusztikát nem igénylő zenés vagy irodalmi rendezvényeknek.




Az itt bemutatott terek 2008. októberéig várják a művészeket és vendégeiket. A tervezőasztalon már e művészvilág helyét a Zsolnay Kulturális Negyedben felépül Csodák palotája 2. foglalja el.

*
(A fotókat Kóródi Barbara készítette)
Ideje: Május 20, kedd, 14:42:55 - mango

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Kultura

"Délutáni séta Pécsett, a Labor2 Kísérleti Kultúrtérben" | Belépés/Regisztráció | 9 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Délutáni séta Pécsett, a Labor2 Kísérleti Kultúrtérben (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Május 20, kedd, 15:00:33
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hajrá Ági! Legalább lett társam lett tárlatvezetésben. Ahogyan elnézem, van még tennivaló itt bőven. Örülhettek, hogy Pécs az otthonotok, rengeteg a látnivaló. Örülök, hogy hála annak, hogy az EU. Kulturális Központja , nagyon fejlesztik. Köszönöm a jó híreket, a fotózást, a munkát.Eddig is örömmel mentem oda, most majd még inkább.



Re: Délutáni séta Pécsett, a Labor2 Kísérleti Kultúrtérben (Pontok: 1)
- stando (stando.agi@gmail.com) Ideje: Május 20, kedd, 20:42:47
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönöm Erikám a biztatást. A történelmi hűséghez az is hozzátartozik, hogy a fotókat Laura "Szőke" barátnője, Kóródi Barbara készítette. Ez valahogy lemaradt a közzétételnél, pedig kértem a mélben. :) Hatan kukkanthattunk be a "színfalak mögé" szombaton, Laura, Balázs, Barbara, Gábor, Ági barátnőm és én. Nagy köszönet innen is a fiúknak, hogy körbevezettek és annyit meséltek nekünk.



Re: Délutáni séta Pécsett, a Labor2 Kísérleti Kultúrtérben (Pontok: 1)
- blue Ideje: Május 21, szerda, 09:02:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó volna, ha Szeged is beállna a fejlődés rendjébe...))))))



Re: Délutáni séta Pécsett, a Labor2 Kísérleti Kultúrtérben (Pontok: 1)
- csitesz Ideje: Május 21, szerda, 21:29:39
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hangulatos táréatvezetés volt. Személyesen is megnézném. puszi Józsi



Re: Délutáni séta Pécsett, a Labor2 Kísérleti Kultúrtérben (Pontok: 1)
- siklosi Ideje: Május 22, csütörtök, 08:22:23
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó,hogy megmutattad,így én is láttam:))



Re: Délutáni séta Pécsett, a Labor2 Kísérleti Kultúrtérben (Pontok: 1)
- greenapple Ideje: Május 26, hétfő, 10:27:53
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Annyira tetszik, hogy beköltözöm...greenapple :))



Re: Délutáni séta Pécsett, a Labor2 Kísérleti Kultúrtérben (Pontok: 1)
- agnes Ideje: Május 30, péntek, 09:08:15
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Élvezet volt olvasni,...és csodálatosak a képek. Irigykedhetem egy kicsit?! Ölellek agnes



Re: Délutáni séta Pécsett, a Labor2 Kísérleti Kultúrtérben (Pontok: 1)
- Zsigaiklara Ideje: Június 02, hétfő, 06:34:12
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jó kis tárlatvezetés volt. Kár, hogy nem Pécs messze van Győrtől, nem ott élek.Ötletem lenne, és miközben nézegettem a tárlatvezetést nagyon sok jó kis ötlet is beindult az agyamba.
Vannak lehetőségek, és nagyon szép város Pécs! Köszönöm, hogy megosztottad velünk!
Klára



Re: Délutáni séta Pécsett, a Labor2 Kísérleti Kultúrtérben (Pontok: 1)
- zsuka49 Ideje: Június 03, kedd, 18:02:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszi, hogy végig vezettél Pécsen, legalább egy kicsit közelebb kerültem ehhez a városunkhoz is!!:)
Puszizsuzsi



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds