[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 133
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 133


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Élni jó
fényesi

Valahogy itt minden más.
Nem.
Itt minden más.


Valahogy itt minden más. Nem. Itt minden más. Pista, ahányszor elmegy mellettem, nyújtja a kezét. „Jól vagy?” – kérdem tőle. „ Hát persze! „ - feleli és erőteljes lépésekkel tovább megy. Pista nagyon szépen farag. Gina észrevesz, köszön és nyújtja az arcát. Már sokszor értem, amit mond. Készített egy festményt. Csupa szín. Gina Down-kóros. Sokan vagyunk. A támogatókat is meghívták. Neveik a foglalkoztató főoldalán, hatalmas plakátokon olvashatók. Gyermeknapot tartunk. Egy évben egyszer, de ma is kevés a szülő. Van, akihez még egyszer sem láttam, hogy jöttek volna. Zsolt focizni hív. Megegyezünk, hogy egy kicsit később a pályán találkozunk, ha hűvösebb lesz. Öt perc múlva ismét jön, hogy hány játékos is kell? Kezdjük összeszámolni. Megnyugszik, majd pár perc múlva visszajön, megölel. „Szeretlek” – mondja, és elmegy. Kriszti megint szerzett egy üres műanyag palackot. Azt rázogatja. Két szív van az arcára festve. Mindig meghallgatja az órámat. A sütit egybe kapja be. Késő délután van. Az alkalmi sátor alatt megáll a levegő. Egyikük elaludt. A tolókocsiban lassan lecsúszva ül, szép arca rábukik a vállára. Amikor Enikő elmondja a délutáni programot, legnagyobb taps az együttes nevét követi. Lehetett finom az ebéd, nevethettek a fordított nemként beöltözött társaknak, gondozóknak, de észrevehetően mindenki Zoliékra vár. Közben János is megtalál, leül mellénk. Szál cigarettát vesz elő, pipát. A dohányt gondosan belemorzsolja és tüzet kér. Dohányzunk. Sokszor látom még aznap. Sokunknak megsimogatja a hátát. Az egyik sátor alatt kézműves munkáikat kínálják. Gyöngyökből, fából, kerámiából, akaratból. A gyermekszínházra alig figyelnek már. Végül megjelennek Ők is. Zoli már régóta a színpad mögött áll, örül, tapsol minden produkciónak. Ő a frontember. Ketten „csak” konferálnak. Sokszor nem értjük, de ez itt senkit nem zavar, és legkevésbé sem feltűnő. Géza csöndben van. Leült az egyik oszlop mellé, és gitározik. Egyikük már a tombola alatt is élénk volt. Nevetett, tapsolt, számot húzott. A dalok alatt táncol, remek ritmusérzéke van. Kriszti hangja ma is karcol. Az égiek biztosan hallják. Ricsi elnézést kér, hogy egy kicsit indiszponált, de három nap alatt ez a harmadik koncertje, Miskolcról jött meg előző este. Ő csak beugró ebben a csapatban. Képzett zenész. Billentyűzik, gitározik, furulyán játszik. A hangja pedig a tiszta, a magyar rockzene aranykorát idézi. A közeli templom falai mellett a hallgató megrendül, és nyeli a gombócot. Könnyezünk. Ricsi vak. András hihetetlen odafigyeléssel, tiszta magyarsággal formálja a hangokat. Gyönyörűen énekel. Finom terítő egy kápolna oltárán. Vidámak, boldogok. Értelmileg sérültek, mondjuk róluk. Élni jó! – énekli a fiú. A zenekari rész alatt táncol. Lábai fele annyira vastagok, mint karjai, de táncol! Meg akarja mutatni, hogy élni jó! Ők azt mondják, éneklik, ordítják – ami az együttes neve is -, hogy Nem adom fel! Zoli amellett, hogy énekel, dalszövegeket is ír. Idézet: „Rombolsz, vagy építesz, hogy mit választasz, azt te döntöd el.” Az együttesnek most jelent meg a második lemeze. Építenek. Építik a hidat. A gyermeknapon sok volt a nem sérült gyermek is. Az ott dolgozók gyermekei, testvérek, segítők. Láttam, hiszem, vallom, hogy lesznek, akik átmennek azon a hídon! Mert csak egy híd van. A lelkünkön keresztül vezet.
Ideje: Június 22, vasárnap, 20:13:27 - fullextra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"Élni jó" | Belépés/Regisztráció | 5 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Élni jó (Pontok: 1)
- mango Ideje: Június 22, vasárnap, 20:41:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Megindítóan szép írás, János!



Re: Élni jó (Pontok: 1)
- greenapple Ideje: Június 23, hétfő, 17:59:21
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igen. Egy híd van. Csak az emberek vannak a napokban egy kicsit elveszve. Remélem nem véglegessen...greenapple :))



Re: Élni jó (Pontok: 1)
- kritta Ideje: Június 25, szerda, 12:07:37
(Adatok | Üzenet küldése)
Anyukám értelmileg sérült icipici gyerekekkel foglalkozik, és a nagyobbaktól is rengetegszer megtapasztaltam azt a szeretetet, amit ép emberektől alig.
Egy tisztázó jellegű hozzáfűznivalóm lenne: Down-kór helyett ma már a Down-szindrómát használják, mivel a kór szó olyan betegséget jelent, amit el lehet kapni.



Re: Élni jó (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Június 26, csütörtök, 09:02:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örültem ennek az egyáltalán nem szomorú történetnek, Ez a valódi sikertörténet. Kösz, hogy elénk tetted. (Működik a híd: )Szeretettel: Erika



Re: Élni jó (Pontok: 1)
- hori Ideje: Június 28, szombat, 01:21:26
(Adatok | Üzenet küldése)
Minden embernek szembesülnie kellene legalább egyszer ezekkel a dolgokkal, hogy tudatosodjon, a létezésnek ilyen formái is vannak. Örülök ennek az írásnak!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds