[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 345
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 345


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Érdekességek az újkori olimpiákról 1896-tól napjainkig
naiva

Tekintsünk kicsit vissza a múltba, mikor is 1896-ban Athén kapta meg az első, újjáélesztett olimpia rendezési jogát. A lebonyolítás természetesen nem volt könnyű feladat,...


Érdekességek az újkori olimpiákról 1896-tól napjainkig

Javában zajlanak a 2008-as olimpiai játékok Pekingben.
Tekintsünk kicsit vissza a múltba, mikor is 1896-ban Athén kapta meg az első, újjáélesztett olimpia rendezési jogát. A lebonyolítás természetesen nem volt könnyű feladat, hosszas, évekig tartó készülődés előzte meg a világraszóló sporteseményt.
Első lépésként egy márvány stadiont emeltek, Giorgios Averoff , görög milliomos adományából. Az építmény az antik sportküzdelmek színhelyéül szolgált.

Az első újkori Athéni olimpián, a hosszú és fáradtságos utazás miatt csak 12 ország 81 sportolója szerepelt. A többi 230 szereplő mind görög volt.

A görögországi nagy nyári hőség miatt, az időpontot a húsvéti időszakra helyezték. Ám ebben az évben, hűvös szeles volt a kora tavasz az országban. Hideg szelek fújtak, és a tengervíz is csak 13 fokig melegedett, az úszók számára nem a legkedvezőbb hőmérsékletre…
A szervezők azonban boldogok voltak: 1600 év után újra kezdődtek az olimpiai játékok Görögországban.

Hogyan zajlottak, zajlanak azóta is az olimpiai játékok ceremóniái?
Az újkori olimpiák ősatyjának nevezett Pierre de Coubertin elképzeléseihez tartják magukat a mai napig is a szervezők.
1924 óta ábécé sorrendben vonulnak fel a nemzetek. Kivétel: elől vonul Görögország csapata, a végén, pedig a házigazdáké. Az olimpiai eskü szövegét a vendéglátó ország egyik sportolója mondja el, szent fogadalmat téve, hogy betartják a szabályokat. Ezek után a bírák esküje következik, majd meggyújtják az olimpiai lángot. Végül a rendező ország miniszterelnökének beszédében megnyitja a játékokat.
1936 óta az antik Olümpia városának egyik romtemplomától indul a láng, váltófutással viszik a versenyek színhelyére.
Az athéni olimpián ezüstérmet kapott a bajnok, a második bronzot. A többiek üres kézzel térhettek haza. Ma már, tudjuk, arany, ezüst, bronz érmet kap az első három helyezett, az első nyolc pedig oklevelet.
A győztesek nevét, antik hagyományként az olimpiai stadion falára vésik.

Meg kell említeni Hajós Alfréd nevét, aki az első aranyérmet szerezte meg saját maga és országa számára is, 1896-ban.
Százméteres és ezerkétszáz méteres szabad stílusú úszásban lett az első a „magyar delfin” – ahogy a helyi sajtó nevezte. Nevét ma a Margitsziget egyik uszodája viseli.

Néhány szó az idei olimpiai előkészületekről, Kínában:
- Az olimpiai falu 10000 sportolónak ad otthont a 42 épületből álló komplexumban.
- A mintegy hatezer edző, kísérő 66 hektáros létesítményben lakik, amely magában foglal egy hatezer férőhelyes éttermet, orvosi rendelőket, könyvtárat, bevásárlóközpontokat és kávézókat.
- A kínai szervezők nagyszabású angoltanítási kampányba kezdtek, annak érdekében, hogy az érkező turisták és sportolók könnyebben tájékozódhassanak. A buszsoförőknek, taxisoknak kötelező angol órára kellett járniuk
- Júniusi adatok szerint eddig 4100 újszülött kapta, a Kínában szokatlan nevet: Aoyün/Auyon. Ez kínaiul Olimpiát jelent.
- Félmillió iskola, mintegy 400 millió diákjának tartottak olimpiai ismereteket nyújtó órákat…
- A tesztlaborok 4500 doppingtesztet fognak elvégezni, ez a sidney-i játékokhoz képest 90 százalékkal több próbát jelent.

Végezetül álljon itt az olimpiák hivatalos jelszava. /Didon atya fogalmazta meg, aki Pierre de Couberin barátja és az Arcueli dominikánus rend igazgatója volt/ fogalmazott meg tömören és találóan:

Citius, Altius, Fortius : Gyorsabban, magasabbra, erősebben!

Ideje: Augusztus 14, csütörtök, 18:09:24 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Érdekességek az újkori olimpiákról 1896-tól napjainkig" | Belépés/Regisztráció | 12 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Érdekességek az újkori olimpiákról 1896-tól napjainkig (Pontok: 1)
- csitesz Ideje: Augusztus 15, péntek, 05:56:09
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönjük a tanítást tanítónéni!



Re: Érdekességek az újkori olimpiákról 1896-tól napjainkig (Pontok: 1)
- parakalo Ideje: Augusztus 15, péntek, 11:04:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örömmel olvastam.



Re: Érdekességek az újkori olimpiákról 1896-tól napjainkig (Pontok: 1)
- AngyaliAndi Ideje: Augusztus 15, péntek, 11:48:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszi, hogy leírtad ezeket, nem nagyon hallottam ezekről még. Jó volt olvasni.:))))))))))))))))



Re: Érdekességek az újkori olimpiákról 1896-tól napjainkig (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Augusztus 15, péntek, 19:12:14
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hihetetlen, hogy micsoda erő lakozik ebben a népben! Köszi a beszámolót, Zsuzsi!



Re: Érdekességek az újkori olimpiákról 1896-tól napjainkig (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Augusztus 15, péntek, 19:20:26
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon érdekes ismeretekkel lettem gazdagabb. Köszönöm naiva, jó volt olvasni...:)))))



Re: Érdekességek az újkori olimpiákról 1896-tól napjainkig (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Augusztus 15, péntek, 21:22:31
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Erika, én köszönöm, hogy olvastál!:) Szívesen osztottam meg veletek, mert én is érdekesnek találtam!:)



Re: Érdekességek az újkori olimpiákról 1896-tól napjainkig (Pontok: 1)
- winner Ideje: Augusztus 27, szerda, 21:57:12
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Na, ezt jól összeszedted és megírtad. Én is a véleményemet csak elpárolgott.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds