[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 271
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 271


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
A Tíz (II.rész)
fényesi

A természetest megmagyarázni nem lehet.
A természetest érteni értelmetlen dolog.
A természetest befogadni, az élet adománya.



Ház
Elindulás és a megtérés.
Házat építünk. Mi mindent teszünk bele? Mi mindent hagyunk ki belőle?
A ház valamikor egyet jelentett a megállapodással, a jövőbe vetett hit erejével. A ház teret ad. A ház kiszakít egy darabot a Mindenből, hogy nekem jelentse a Mindent! A ház kötelez, a ház elüldöz és visszafogad. A ház magam vagyok. A ház a hely, ahol megpihenek testben és lélekben egyaránt. Megjegyzendő, hogy maga a ház szavunk már a 12. század közepén keletkezett halotti beszédben is előfordul „es odutta vola neki paradisumot hazoa”. Ami annyit jelent, hogy Ádám és Éva a paradicsomot kapta házként, otthonnak, hogy ott éljen! A bibliai paradicsomban az emberpárnak semmi gondja nem volt. Aztán meg kellett tanulnia házat építeni. Van, akinek sikerül. Ami változatlan az idők eredete óta, hogy a ház minden emberi érték örökkön fogva létező védelmezője, és azok szimbóluma is egyben.

Pont
Mert a kezdete
kiterjedéstelenül
vége mindennek.
Ami nélkül nincs kezdet és vég. Mennyire különös! Amikor pontot teszünk valami végére, másvalamit el is kezdünk. Olyan nincs, hogy pont, és vége. Még a halál után is van élet! Azoknak mindenképpen, akik életben maradnak (és ebben az esetben Hitről nem is esik még szó!)! Kinek könnyebb? Mi marad, mi lesz belőlünk, amikor valakink meghal? Jobbá leszünk? Megtérünk? Rosszabbak leszünk? Szeretni vagy gyűlölni fogunk erősebben? Pontot teszek a végére, vagy megteszek vele egy új lépést? Amikor valamit lezárok, valamit kinyitok. Amit te pontnak gondolsz, nekem kérdőjel is lehet! Be kell látnunk, hogy életünkben a Pont sokkal több, mint egy írásjel. Be kellene ismernünk, hogy a Pont nélkül –beszélni igen, de élni nem tudnánk, vagy csak csendben üldögélnénk!


Csend
A kisded szobája még üres. A ravatalozóban megfeszül a hideg. Amikor egyszerre keresi ívét két tenyér, s szemeikkel igazolják a másikban vetett hitüket az egymást szeretők, de szó nem esik, az is a csend! Mert a szónak is van ideje. Mielőtt megszólalok, a csend van, amikor elhallgatok, a csend van. A csendnek illata van. Amikor utcáról lépsz be, és anyánk fahéjas almás süteményét érzed, vagy apánk cigarettájának füstjét! Pedig már rég meghalt! A csend tesz minket hallókká. Amikor csend van, érezni kezdünk. Érzékeink megerősödnek, megszáradt burokként hullik le rólunk minden hétköznapi álarc-foszlányunk, süket közömbösségünk, és lelkünk mélyéig hatol a Csend! Előveszünk néhány fényképet, elolvasunk pár levelet, felhívunk egy régen hallott embert. Lekapcsoljuk a mindent elvakító fényt.


Sötét
A fénytelenséghez hajlamosak vagyunk olyan kifejezéseket társítani, mint az elmúlás, árulás, bánat (fájdalom). Félünk a sötéttől, pedig lent a földben nyitja házát a mag, amiből kenyér lesz. Csukott szemmel várjuk a meglepetést, és álmunkban néznek ránk mosolyogva a könnyezők. A sötét egyszerű, a sötét egyértelmű. Nincs cifraság, nincs (szín) képmutatás! Mindenkinek, aki tart a sötétségtől- vagy tágabb (eltérő) értelmezését szeretné hallani és látni- ajánlom Sívó Júlia Álom-kép című, 2004-ben készült filmjét. Szívem szerint minden gyermekkel megnézetném! Hiszem, hogy másképp látná a sötétséget, és mindent, ami ellentétes a belénk nevelt, megtapasztalt, vagy tanult dolgainkkal.


Ellentét
Amikor valamiből sok van, terhesnek érezzük. Amikor valamiből kevés van, terhesnek érezzük. Több pénzem van a megszokottnál? Gondom még nagyobb, mint a megszokott (kevés pénzes) időszakban. A rendszeres keveset elfogadtam, tudom mindnek a helyét. A hirtelen sok megzavar. Legyen szó pénzről, hitről, szeretetről. Kell valami ellentételezés, hogy ne boruljon fel a világ (om)! Iszonyú nehéz elfogadni, a többet és a kevesebbet is! Hajlok arra, hogy egy kapcsolat attól lesz teljes, ha az egyikből pont annyi hiányzik, amennyivel a másiknak több van. Amikor haragszom, a harag bennem a legkevesebb! Amiért haragszom, az a hiány, vagy a több elfogadhatatlan tudata. Annak láttatása.

……………………………………………………………………………………………
Meglehet az olvasó most nem ért sok mindent. Meglehet valami keveset ért csak.
Még én is gondolkodom.



Ideje: Január 15, csütörtök, 14:32:47 - mango

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"A Tíz (II.rész)" | Belépés/Regisztráció | 12 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A Tíz (II.rész) (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Január 17, szombat, 12:48:25
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én azt hiszem értelek...És tovább gondolom... És meg kellene néznem azt a filmet a sötétségről, mert félek tőle... Megint sokat adtál nekem az írásoddal, köszönöm!



Re: A Tíz (II.rész) (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Január 18, vasárnap, 08:56:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Megint sok bölcs és elgondolkodtató dolgot olvastam nálad...köszi János



Re: A Tíz (II.rész) (Pontok: 1)
- winner Ideje: Január 18, vasárnap, 10:45:20
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Amíg olvastam, azon gondolkodtam nem értem ezt így. Erre a végén nem felvilágosítottál, hogy ha nem értem az nem baj. Elég, ha el kezdek gondolkodni.



Re: A Tíz (II.rész) (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Január 18, vasárnap, 20:28:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Valóban gondolatébresztő, minden sorod...Olvaslak. Szeretettel Anna



Re: A Tíz (II.rész) (Pontok: 1)
- alamina Ideje: Január 19, hétfő, 07:48:58
(Adatok | Üzenet küldése)
János, úgy érzem hasonlóképpen gondolkodom én is.Nagyon érdekes, hogy egy _egy szó mindenkinek mást jelent,/ saját tapasztalaihoz mérten/ és mennyi szimbólum van minden szó mögött. Bennem nagyon sok a kérdőjel /főleg önmagammal kapcsolatban, hiszen ettől függ az is, ahogy a világot látjuk/ Nehezen teszek pontot a dolgok végére. Pedig hát...)) A csendet és a sötétséget viszont szertem.Nagyon jó volt mindezt végig gondolni, átérezni. Ildikó



Re: A Tíz (II.rész) (Pontok: 1)
- csitesz Ideje: Január 23, péntek, 04:43:51
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves János! Értem, érzem, amit írsz. Az írásodból nyugalom, bölcsesség, nagy-nagy lelki béke jön át számomra.Te már meg tudod fogalmazni, le tudod írni, amit én még csak érzek. És ez nagyon jó dolog. Jözsi



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds