[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 360
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 360


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Lebukhatnak a diákok
Bettus

A különbség csupán annyi, hogy nem mindegy, milyen formában történik az anyagok átvétele.


2006 óta már Magyarországon is kapható és elérhető az a plágium-kereső program, melyet 2004-ben, Németországban fejlesztettek ki. Ennek segítségével az egyetemi oktatók és professzorok könnyen kiszűrhetik, ki az, aki nem a saját ötleteit használta fel a dolgozatírás folyamán.

Úgy tűnik, lassan már nem lesz lehetőségük a diákoknak arra, hogy más gondolataiból merítsenek ötletet a diplomamunkájukhoz. Megjelent ugyanis a SZTAKI internetes szótár üzemeltetőjének új programja KOPI néven, melynek segítségével könnyen kiszűrhető ki plagizált.
A tanárok nagy része feltehetően igénybe is veszi ezt a fajta szolgáltatást, mert sokan úgy vélik, a tanulók egyre kevesebb időt fordítanak arra, hogy saját kreativitásuknak megfelelően adják be házi dolgozataikat. Az internet megjelenésével és terjedésével ugyanis rengeteg könyv, és egyéb dokumentáció áll a rendelkezésünkre elektronikus formában. A nebulók pedig kihasználván ezt, például a kötelező olvasmányok rövidített változatáért már nem a könyvtárat keresik fel, hanem böngésznek. Ráadásul már kész dolgozatokat találhatunk a világhálón, amelyeket kinyomtatva, saját munkájukként feltüntetve adnak le az iskolákban.
Ez nemcsak azért helytelen, mert eltulajdonítják mások munkáit, hanem azért is, mert sokkal kevesebb idő fordítanak olvasásra, amely által a szókincsük is kopárabb lesz. Márpedig a plágium-kereső program egyre népszerűbb, így lassan már nem lesz lehetőségük arra, hogy másoljanak az internetről.
Azonban a nyomtatott újságok még megmaradnak információforrásként. Abból is ugyanígy kivehetnek szó szerint gondolatokat, mondatokat, ám a kérdés az, veszik-e majd a fáradtságot a mai fiatalok, hogy egyszerre esetleg több újságot is fellapozzanak a témakörben? Valljuk be, mindenképpen hasznukra válna az olvasás. A szókincsük bővülése, a szélesebb látókör talán rábírná őket arra, hogy érdeklődést mutassanak a tanárok, professzorok által feladott témakörökben, és saját maguk fogalmazzák meg a gondolataikat. Vagy ha ez sem megy, az is elég lenne, ha átfogalmaznák a mások által leírtakat. Bár így sem egy teljesen önálló munkát kapnának, azonban ma már szinte mindenki anyagot gyűjt egy-egy cikk, dolgozat, vizsga-diplomamunka elkészítéséhez. A különbség csupán annyi, hogy nem mindegy, milyen formában történik az anyagok átvétele.
Remélhetőleg sikerrel jár a KOPI használata, és egyre nagyobb körben fogják alkalmazni a tanárok, előadók munkájuk során. Állítólag a beillesztett szövegekben pár perc elteltével megállapítja a program, hogy melyek azok a mondatok, melyek nem saját kútfőből származnak. Ráadásul arra is lehetőségünk van, hogy saját munkáinkat feltöltsük az oldalra, így még kevesebb az esélye annak, hogy meglopnak minket.
Használata tehát könnyebbé teszi a középiskolák, egyetemek és főiskolák munkáját, a diákokét azonban megnehezíti. Mármint azokét, akik nem szeretnek tanulni, olvasni, és házi dolgozatot írni. Abban azonban sokan egyetértünk, hogy létrehozása már szükségszerű volt az oktatásban.
Vessük hát bele magunkat az írásba, ám csak óvatosan, ne feledjük, most már egyszerű módon leellenőrizhető mindenki.
Ideje: Január 24, szombat, 16:34:42 - mango

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Lebukhatnak a diákok" | Belépés/Regisztráció | 0 hozzászólás
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds