[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 347
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 347


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Erőszak
naiva

Szíven szúrták... fejbe rúgták… vesén szúrták…

...döbbenten olvasom a kegyetlen szavakat.




2009. február 8. vasárnap délelőtt.
Veszprémben tartózkodó lányommal beszélgetek MSN-en. Ezt írja:
„Anya ne ijedj meg, csak olvasd el!” És küld egy linket. Persze én már ettől is megijedek, gyorsan rákattintok. Internetes sportoldal jelenik meg, óriás betűkkel a főcím: Ma hajnalban megölték egy veszprémi szórakozóhelyen Marian Cozmát, az MKB Veszprém KC beállósát.
Döbbenten olvasom a folytatást… A csapat két másik játékosát: Zarko Sesumot és Ivan Pesicet életveszélyesen megsebesítették… 30 fős társaság támadt az egyik játékos társuk gyermekének születését ünneplő csapattagokra… Szíven szúrták... fejbe rúgták… vesén szúrták…- olvasom a kegyetlen szavakat. A két méteres óriásnak esélye sem volt, Cozma szinte azonnal belehalt a sérülésébe, a két másik, tehetséges játékos talán soha nem léphet pályára…
A veszprémi férfi kézilabda csapat a város, a megye, az ország egyik büszkesége volt, remek eredményeikkel. Most a gyász és a döbbenet napjait élik, velünk együtt, akik érthetetlenül – ki könnyezve, ki indulatokkal telten - állunk az események előtt.
Megint az erőszak… Értelmetlenül, tehetséges fiatalok estek áldozatul a gyilkos indulatoknak…
Mindkét lányom Veszprémben tartózkodott azon az éjszakán. A kisebbik pont abban az időpontban rótta a város utcáit egy koncert után, amikor a tragédia történt…
Beleborzongok …
Hova tart ez az ország?
Hova tart ez a világ?
Félek… Féltem a Jövőt… Féltem az ifjúságot…. Féltem a gyermekeimet…
Vérző szívvel, könnyes szemmel nézem a három fiatal áldozat fényképét. Mosolyognak. Terveik voltak : játszani akartak, maradni szeretett csapatukban, Veszprémben, hiába hívták őket más, akár külföldi Klubok.
Marian Cozma szelíden mosolygós tekintete fogva tart, nem enged. Ő már nem tudja megvalósítani álmait.
Nyugodjon békében!

Ideje: Február 09, hétfő, 19:36:28 - mango

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Erőszak" | Belépés/Regisztráció | 14 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Erőszak (Pontok: 1)
- Baggio011 Ideje: Február 09, hétfő, 21:50:24
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A lehető legőszintébben kívánom, hogy a jelenleg még menekülésben lévő "roma" származású elkövetőket ne az osztrákok, és ne a rendőrség találja meg előbb, hanem - ha tovább is tart - inkább a szerbek... Szerintem ki lehet találni, miért lenne ez jobb nekünk, magyaroknak is. Itt a közbiztonság lófütty, a rendőrség néma, és akkor még semmit nem mondtam... Elég volt ebből, de talán talán végre megmozdul valami ebben az országban, ami ellen már a "rendőrök" sem tudnak mit tenni. "Talpra, Magyar!" Pusztuljon a férgese!!!!!



Re: Erőszak (Pontok: 1)
- reginababa19 Ideje: Február 10, kedd, 19:57:11
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igen, borzalmas, ami történt. És van benne valami, hogy sok minden múlik a családi körülményeken, a neveltetésen... De nem lehet mindent erre fogni! Ez egy brutális, kegyetlen gyilkosság volt, amit meg kell torolni! Mert, ha most nem lépnek fel ellene, azt hiszik majd, hogy bármikor újra megtehetik! Persze, nem feltétlenül díjazom az erőszakra erőszakkal válaszolást, de nem hinném, hogy az "ejnye-bejnye kisfiam ne csinálj ilyet többet"-ből értenének... Akármi is lesz a megoldás végül, olyan legyen, hogy megfékezze az indulatokat, ami megakadályozza, hogy ilyen történhessen újra. Reménykedek, hogy van ilyen megoldás.



Re: Erőszak (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Február 10, kedd, 21:18:36
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tudjátok ez az írásom első felindulásomban született, a döbbenet és valami megmagyarázhattalna félelem hatására... Én gyűlölöm az erőszak minden formáját, a testitől a lelki terrorig. Ami történt borzalmas, és rengeteg indulatot vált ki az emberekből.
Remélem a tettesek elnyerik méltó büntetésüket, de abban nem vagyok biztos, hogy az erőszak ezzel eltünne, pedig ha ez így folytatódik nem sok jót jósolok kis országunknak...Az erőszak mindig erőszakot szül, ez így igaz sajnos, és ez az, amitől tartok, amitől féltem a világunkat.



Re: Erőszak (Pontok: 1)
- winner Ideje: Február 10, kedd, 21:20:36
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Valami nagyon el van rontva ebben a világban. Amikor az értéktelent védik. A hazugnak, gyilkosnak van jóga, és a becsületese ember fogja be a száját, akkor ott valami nagyon nem stimmel. Lehet okosat mondani pro és kontra, a helyzeten nem változtat. A jognak az igaságot kell védeni, a többi csak rizsa.



Re: Erőszak (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Február 10, kedd, 21:36:46
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tajtékzik az ember, a tehetetlen kétségbeeséstől, az elkeserítő dühtől. Fiatal életek, szorgalmas becsületes védtelen emberek estek áldozatul, az állatok szintje alá sűllyedt, kegyetlen gyilkosoknak. Sorozatosan történnek az ilyen és ehhez hasonló brutális cselekmények, és mind e közben hallgatni kell, mintha nem is 20 évvel a diktatúra után lennénk, mintha nem egy demokratikus ország tagjai lennénk. Gyilkosokról hallgatni, gyilkosokat védeni, bűnrészesség! Sajnálom, hogy eltörölték a halálbüntetést. Akit megöltek, annak nem volt kegyelem, nem volt ügyvéd, nem volt lehetősége sem. Egyszerűen kivégezték! Ezt érdemlik Ők is.



Re: Erőszak (Pontok: 1)
- csitesz Ideje: Február 10, kedd, 23:53:41
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tényleg megdöbbentő, és felfoghatatlan a történet. És a legfélelmetesebb az egészben, hogy azt olvastam, vagy hallottam egy híradásban, hogy ez a cigány banda jól ismert alakja az ottani éjszakai életnek. Feltételezem, nem azért ismerik őket, mert éjszaka mennek a kenyérgyárba dolgozni. Sajnálom szegény sportolókat. És erről jutott eszembe! Nincs bennem rasszista hajlam, de hány világhírű cigány származású sportolót ismertek Magyarországon? Pedig számarányuk hazánkban úgy 5 % fölött van tudomásom szerint.



Re: Erőszak (Pontok: 1)
- Captnemo Ideje: Február 11, szerda, 08:53:05
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Én nyilván rasszista vagyok. Mint nyilvánvalóan rasszista és fasiszta ebben az országban mindenki, aki ki meri mondani az igazságot. Hogy mi az igazság? Azok a kérdések, amelyekre nem kapunk választ. Mint például, ha annyira ismert volt az elkövető és bandája, nyilván nem ma került előtérbe a tevékenykedésük sem, akkor miért kellett tűrni? Miért nem lépett a rendőrség? Vagy a kormány! Miért csak azután, hogy egy ilyen EMBERnek meg kellett halnia, egy násiknak talán föladnia sportolói karrierjét? Miért tarthattak rettegésben falvakat, városrészeket, várost? Talán meg lehetett volna előzni. De nem lehetett. Mert félt mindenki. Ennyit ér, ennyit jelent ma az emberélet. Egy balhé. És mit veszíthet az elkövető? Bezárják pár évre? Nagy dolog! Még kigyúrtabb és még pihentebb lesz. Meghalt egy ember.. Megint. Az olaszliszkai eset, és számtalan más eset se tanulság. Mennyi embernek kell még meghalnia? Minden szenvedőt sajnálok, és osztom gyászukat. A szülőket, a barátnőt, a játékostársakat. És magunkat is... És a legmegrendítőbb, hogy azért kellett így történnie, mert a "magyart ölni" a romák között csak olyan, mint a mi köreinkben a legyet agyoncsapni... (Hivatkozás: http://kuruc.info/r/35/22868/)



Re: Erőszak (Pontok: 1)
- Benjoe Ideje: Február 11, szerda, 19:00:03
(Adatok | Üzenet küldése)
Engem duplán érint és ráz meg ez az értelmetlen halál. 1, mert honfitársam Cosma, 2, mert magyar vagyok. Köztudott és ismert a két ország közötti történelmi ellentét, kettőjük vitájában én kissebbség vagyok. A diktaturában megtürt, most valamivel kozmetikázottabb valami, ami problémát jelent a többségi álom-álam számára. Naponta dolgom van, munkámból adódóan , fogalmazzunk divatosan, romákkal. bármit is beszélnek és szeretnének Brüsszelben páváskodó nagyjaink, ezt a kérdést csak az akarja "európaiasan" megoldani, akinek halványlila gőze sincs a mindannapokról. Természetéből kifolyólag igen nehezen edukálható nép, ha odaadod a kisujjadat, letépik a karodat. Minél több előjogot biztosítasz a számukra annál követelődzőbbek lesznek. A népírtás viszont nem elfogadható magyarázat. Európa nagyon régen kisérletezik ezzel a problémával, de a megoldás még a ködbe vész. Ami viszont pozitivum az egészben, túl a tragédián, az hogy a román médiák megtöbbentek attól a spontán, őszinte , tiszta emberi szolidaritástól, ami a sajnálatos esetet követte és feltették a kérdést, vajon, ha egy magyar, vagy akármilyen nemzetiségü sportolóval történik ez a dolog(Isten őrizz), vajon hányan mentek volna virágot, könnyet és gyertyát vinni a sportcsarnok elé? Vajon a Cosma koprsója felett összeborult két nemzeti zászló megadja végre a tisztánlátást az évszázados vakság után??? Pihenj békében Marian Cosma.



Re: Erőszak (Pontok: 1)
- Emericus (imike@labor.hu) Ideje: Február 16, hétfő, 10:10:23
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Éppen azért kellene végre nevén neveznünk a dolgokat, hogy ne torkolljon erőszakba az erőszak, hogy ne ragadja ki a jogosnak látszó megtorlás követelésével - és végrehajtásával - a helyzet feletti uralmat a másik szélsőség, a masírozó-fasírozó erőszak. Az az ország, ahol harmincfős bandák járnak háborítatlanul védelmi pénzt szedni - totál mindegy, milyen bőrszínű tagokkal - a saját vesztébe rohan. Az az ország, ahol segélyhez lehet jutni pusztán a gyerekszám után, és nem kell a segéllyel elszámolni, senki sem nézi, melyik gyermek hogy van iskoláztatva, milyen attitűdje van a kedves szülőnek a munkához meg a törvények betartásához, a vesztébe rohan. Nincs min csodálkozni, roma, vagy hottentotta, vagy föníciai, de magyar is lehet, teljesen mindegy: ha nincs elvárás, ha a "követel" oldalon ott vannak a kisebbség amúgy jogos igényei, de az égegyadta világon semmi sincs a "tartozik" kosárban, semmit sem várunk tőlük, semmit sem kérünk számon, semmit sem korlátozunk, semmit sem szankcionálunk, mert már a néven nevezéskor is megsértődnek: a vesztébe rohan az ország. Őszintének kellene lennünk, magunkhoz legalább. A kisebbségnek pedig egyetlen esélye volna a kiemelkedésre: a tanulás. Ha a megtorlatlanul maradt és hatóságilag elképesztően puhány módon kezelt tanárverések után marad pedagógus, aki tanítja majd őket. Szegény Cozma, nyugodjon békében.



Re: Erőszak (Pontok: 1)
- szavathna Ideje: Február 27, péntek, 15:29:06
(Adatok | Üzenet küldése)
Megdöbbentő Zsuzsám! Nekem is úgy mint neked, az én egyik gyerekem is ott tanul.
Az ember tele van félelemmel. Sajnos nem csak erőszak szűl erőszakot, hanem egyre inkább a nincstelenség is. Puszillak:Anna



Re: Erőszak (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Február 27, péntek, 21:45:43
(Adatok | Üzenet küldése)
Zsuzsi! Megrázó. Már nem tudni mire számíthatunk. Néztem az összeállítást a történtekről....hát csak úgy folydogált a könnyem. Miért...????



Re: Erőszak (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Március 01, vasárnap, 22:57:29
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönöm, hogy olvastatok, köszönöm, hogy hozzászóltatok, mindenki a vérmérséklete, illetve a cíkk által kiváltott gondolatai alapján. Sajnos a helyzet csak romlik... Egy valamiben megegyezünk: mindenki fél, félt valakit vagy valamit...Egyre kevésbé hiszem, hogy megoldható a probléma békésen.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds