[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 229
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 230

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Taliándörögd 2009
fényesi

Kevesen járnak az utcákon, habár már déli tizenkettő is elmúlt. A második napon aztán megvilágosodik, hogy fesztiváli időszámítás szerint túl korán van!



Hivatalos adatok szerint Taliándörögd népessége 2008.január 1.-én 746 fő volt. A községnek van alsó tagozatos általános iskolája, postahivatala, a megyei bajnokságban dobogós labdarúgó csapata, és a falu szélén egy, XIII. századi gótikus műemlék, a Szent András templom (rom).
Jelen esztendőtől fogva pedig már egy művészeti fesztivált is bejegyezhetnek a község történeti lapjaira.
Odafele kétszer eltévedünk.
Először észrevétlen bejutunk Veszprémbe, pedig nem akartunk, majd már Kapolcson vétjük el az irányt. A faluba vezető út végén (a falu határában) útzár.
Miután elmondom, hogy résztvevők vagyunk, megkapjuk a behajtási engedélyt egy „Előadók” feliratos fénymásolt papír formájában. (Megőrizem, ereklye!)
Még a felületes szemlélődő is észreveheti, hogy bizony a falu nem tartozik a tehetősebb települések közé. Látszik ugyan a fesztiváli igyekezet, de a pusztulóban levő portákat nem lehet mind sátor alá rejteni. Nem is kell persze.
Kevesen járnak az utcákon, habár már déli tizenkettő is elmúlt.
A második napon aztán megvilágosodik, hogy fesztiváli időszámítás szerint túl korán van! Lesz úgy délután négy óra, mire megélénkül a forgalom.
Ezen persze nem is lehet csodálkozni, hiszen jómagam például egyik nap sem alszom el hajnali három előtt. Addig hallom ugyanis a szállásunkhoz legközelebbi sátor alól a zenét, vagyis a programok késő délután kezdődnek, és tartanak –akár- hajnalig is.

Mi nem úgy terveztük (megjegyzem, legközelebb ezt is át kell gondolnunk!), így kis színpadunkra összerakjuk a technikát, és a fullextra történetének első művészeti fesztiválos megjelenését, fellépését a naptól felforrósodott dobogón állva megnyitom.
Verselünk.
Mindenki egyre bátrabb, nincs megállás. Kora estig olvasunk, szavalunk.
Miután magam is felolvasok, jeleznek, hogy valaki beszélni akar velem.
A fesztiválra kitelepült Közös Hullámhossz (több rádióadó együttműködése) egyik munkatársa meghív minket élő adásba.
A stúdió a falu egyik templomának kertjében, ill. a kertben levő épületben, verte fel tanyáját. A kert hihetetlen érdekes képet mutat!
Kopott bőr ülőgarnitúrában a fellépésre váró Tecsői Banda tagjai beszélgetnek.
Amott anya szoptatja kicsinyét, paplandarabokon, párnákon, padokon, vagy csak úgy a füvön mindenütt ülnek, beszélgetnek a látogatók (minden korosztály).

A megbeszélt időpontban aztán be is jutunk az élő adás (kézzel, papíron) feliratú ajtón.
Vagyis aznap az oldal második olyan eseménye történt meg, ami azelőtt még nem volt.
A Fullextra tagjai első alkalommal élő rádióadásban!
Beszervezőnk már aznap jelzi, hogy másnap várnak minket egyik rádiójátékunkkal! Csak kapkodjuk a fejünket, mert erre végképp nem számítottunk!
Estére ki is tűzünk egy rendkívüli összeolvasást szállásunk kertjébe, amit kevesebb, mint egy óra múlva be is fejezünk, mert ránk sötétedik, meg különben is kezdődik Hobó József Attila estje!

A háttér, a díszlet puritánságában megrendítő.
Hobó kegyetlenül szuggesztív, emberien esendő.
Hibázik, mert zavarja (minket is) a valahonnan odahallatszó zeneszó. Van, hogy abbahagyja az éneklést, majd újrakezdi. Ha kell udvari bohóc, aki a szemedbe mondja, ha kell, elsírja, elkacagja, beleordítja a sötétlő éjbe, hogy Nagyon fáj!
József Attila hátborzongatóan aktuális ma is. Amikor vége, a vastapsra még elmond egy ráadást, majd nekitámaszkodik a díszlet-asztalnak, és aláírást, plakátokat ad, fotóhoz áll be.

Nekiindulunk a falunak. Hatalmas (!) a nyüzsgés!
Mindenfelé sétálók, beszélgetők, út szélén megült zenészek.
A színpadon - ahol nappal mi voltunk a fellépők-, virtuóz gitáros kíséretében fiatal lány énekel. Tele a kerthelység.
Elsétálunk a Klastromig.
Mint meghasadt gyertya, úgy fénylik a rom. Jazz koncert van éppen.
A beszámolót író ember ilyenkor csak keresi a szavakat, mert nem tudja leírni, pontosabban visszaadni az akkor és ott látottakat, hallottakat!

Éjfél jóval elmúlik, mire aznap szállásunkra érünk, pedig a másnapra áttett próba miatt korán kell felkelnünk.

Másnap reggel. A Multi-kulti (Rómeó és Júlia adaptáció) összeolvasása egész jól sikerül!
Az előadás csak délután lesz. A nap az alkotókkal való beszélgetésekkel kezdődik, és azzal is végződik!
Nyíltság, őszinteség, (olykor) torokszorító vallomások, bizalom, emberi tragédiák, sorsok, hitvallások és feloldozások.
Magam nagyon sokat tanultam ezekből a beszélgetésekből, a válaszokból, a gondolatokból, amelyek ott elhangoztak!
Mindezek közben kiderült, hogy legfeljebb tizenöt percünk lesz adásban, így egy másik darabot lesz muszáj átpróbálnunk. A választás winner verseny győztes műve, a „Döme bácsi létrája” lett.
A veronai szerelmesek történetét így „csak” élőben adjuk elő. Mit mondjak! A klasszikust ennyire vidáman még biztosan nem adták elő!
Kiemelni bárkit is dőreség lenne, hiszen mindenki roppant alázattal és fegyelmezetten hozta a karaktert!
A délutáni programot a beszélgetések második részével zárjuk. Megállapodunk egy próbában (Döme bácsi létrája), amiből gyors egymásutánban kettő lesz. Sok időnk már nem is maradt az adásig.
Rádiósunk a kertben vár ránk, majd néhány perc várakozás után a stúdióban hallgatjuk a bennfentes trükköket úgy, mint mikrofon tartása, közelsége, papírlapok zörgésének kiküszöbölése, stb.
Majd elkezdjük! A mikrofon, az élő adás senkinek nem remegtette meg a hangját!
Vagány és fellengzős volt Pinyő (MZ_per_X), csábító és édesgető Gizi (Alamina), Döme bácsi ( winner )mértékkel szomjas, és bölcsen belátó, Aranka (naiva), a felesége igazi (olyan otthonkás) zsörtölődő háziasszony. Béla bácsi (Samway) kitűnően rezignált a közös költséget nem fizetőkbe belefáradt –majd történik valami- házmester szerepében, Bözsi felesége (Stando)maga a két lábon járó aggodalom, míg Valkainé (Eroica)bájosan hiteles a pletykálkodó szépasszony szerepben. A Narrátor (Kismezei) szépen kiemel, vagy éppen felvezet, míg Karántai úr (jómagam) roppant nehezen, de előadja a kimért és okoskodó figurát. Utolsó mondatok, talán egy fél perc szünet, és vége! Rádiósunk és a technikusok teljesen jól érzik magukat (végig mulattak), dicséri k játékunkat. Az ajtó előtt minket várakozó társaink mosolyognak.
Egy kinti készüléken hallgattak minket. Mielőtt elmegyünk a templom kertből, leülünk egy keresztény zenét játszó együttes zenéjét hallgatni. Kevés a néző.

Utolsó esténk van, és nagyon nehéz a választás, hogy merre menjünk, mit kellene megnéznünk, meghallgatnunk! Annál is inkább nehéz a dolgunk, mivel egy esti – előre be nem tervezett- beszélgetős pezsgőzést iktattunk az estébe. Mint utóbb kiderült, sokunknak a legemlékezetesebb órákat szerezve ezzel!
Körbeüljük az asztalt.
Mécseseket gyújtunk, étel és ital kerül elő, majd mindenki elmondja, mit visz magával erről a néhány napról.
Megható szavak, őszinte és érdeklődő arcok, fájó emlékek. Könnyek és ölelések.
Szóba kerül később oly sok a ma emberét érintő, foglalkoztató gondolat.
A Fullextra történetének egyik legemlékezetesebb estje –éjszakája volt!
Nem bírunk lefeküdni! Muszáj még egy séta a forgatagban, kimenni a Klastromhoz. Csak még egyszer!
Mozgásszínház.
A zene és a mozdulatok megdöbbentő összhangja, üzenete nagy hatással van ránk. A rom konok és rendíthetetlen erejű hátteret, örökkön élő támaszt ad ehhez is. Sokára térünk nyugovóra.

A harmadik nap hideg, esős reggelre virrad. Előkerülnek melegebb holmik, és hamar el is dől, hogy aznapra már csak az első nap meghirdetett versverseny eredményének közzé tétele marad nekünk, és lemondjuk a színpadi játékokat.
Nincs kétség bennünk és nézetkülönbség a zsűri tagjai között, így hamar meg van a három dobogós.
Felállok a színpadra, és várjuk a harmadik helyezettet, de nincs jelen.
A második Kántor B. Péter eljött.
Asztal mögül emelkedik, nagy taps és ováció.
Majd megkísérlem ismét a harmadik helyezettet szólítani, aki szinte futva, holmiját szemmel láthatóan éppen csak összepakolva, de megérkezik… Itt most meg is kell állnom!
Amennyiben valaki most megkérdezné, én bizony őt, a harmadik helyezett emlékét (is) viszem magammal erről a fesztiválról!
Tiszta tekintet, keskeny arc, inas alkat.
Megrendülten köszöni a díjat, mint mondja nem egy nyerő típus.
Amikor kérdezzük, hogy vállalkozik-e a felolvasásra, igent mond.
Feláll a színpadra.
Kevés ilyen igazi csöndet hallani, amíg olvasott. Tóth Dániel beszédhibás, de egyszer sem vétett!
Sokunknak könnyes a szeme. Mindenki meg akarja szorítani a kezét!
Krausz Attila első helyezettünk elmondja, hogy a második versszak akkor született, amikor Cseh Tamás halálhíre eljutott hozzá.
Komoly, érett gondolatok, lélekkel megírt sorok. ( A díjazott verseket a főoldalról tudjátok leolvasni)
Vége.
Bezárom a Fullextra színpadát. Kapkodó, már nyugtalan ebéd, remegő gyomor, gyors fényképnézegetés, majdnem sírós ölelések, útvonal egyeztetések és elindulunk.

Hiszem, hogy dolgunk van ebben a világban! Hiszem, hogy tőlünk is több lett valaki ott! Hiszem, hogy jobbak lettünk magunk is! Emberként és író-alkotóként egyaránt! Szeretet és Köszönet Mindenkinek!

Ideje: Augusztus 12, szerda, 13:44:09 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"Taliándörögd 2009" | Belépés/Regisztráció | 16 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Taliándörögd 2009 (Pontok: 1)
- mango Ideje: Augusztus 13, csütörtök, 14:30:00
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A makrancoskodó magazin már megadta magát, és lehet dicsérni az írást :))



Re: Taliándörögd 2009 (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Augusztus 13, csütörtök, 15:08:05
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon tartalmas és pontos beszámoló...csak kár, hogy többi hsz-nem látható és olvasható, mert biztos szebb szavakkal méltatták mint én.



Re: Taliándörögd 2009 (Pontok: 1)
- MZ_per_X Ideje: Augusztus 13, csütörtök, 15:26:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves János !

Nagyszerű, átfogó beszámolódhoz csak egy megjegyzésem van, amit már ugyan este is mondtam a Társaságnak, de meg kell ismételnem itt is, mert nagyon szíven ütött.

A rádiósok "leprofiztak" minket. :-s Nem is tudom, hogy most sírjak-e vagy nevessek. :-)

Miklós



Re: Taliándörögd 2009 (Pontok: 1)
- winner Ideje: Augusztus 13, csütörtök, 18:10:20
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Valóban nagy élmény volt. Valóban jó volt beülni a kihelyezett stúdióba és felmondani a rádiójátékot. Nagy élmény volt veletek előadni a Rómeó és Júliát. Érdekes volt belepillantani mások életébe, írói (költői) gondolataiba. Nagyszerű volt látni a versverseny helyezetteinek arcát. Vagyis nagyon jó volt Dörögdön, igaz nagyon fárasztó is.
És, hogy ez valóra válhatott, köszönettel tartozunk Farkas Zsuzsinak, hogy megragadta a kínálkozó lehetőséget, és időt, energiát nem sajnálva megszervezte, hogy jelen lehessünk ezen a fesztiválon, és öregbíthessük a Fullexta hírét.




Re: Taliándörögd 2009 (Pontok: 1)
- aranytk Ideje: Augusztus 13, csütörtök, 18:52:18
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örülök, hogy végre engedi a technika, hogy hozzászólhassunk a cikkhez. Annál is inkább, mert sokadik belepillantás után is megrendülve olvasom a beszámolód sorait, János. Olyan hitelességgel, felelősséggel, és átéléssel írtál az élményeinkről, amihez jó képesség kell - nem vitás. Jó volt újra feleleveníteni a még mindig friss élményeket. Valóban, számomra is egy rendkívüli találkozó volt, és megszámlálhatatlan az a pillanat, ami örökre megmarad bennem. Jó volt Veletek! Hálás vagyok minden szervezőnek, hogy együtt lehettünk, köszönet érte!



Re: Taliándörögd 2009 (Pontok: 1)
- alamina Ideje: Augusztus 13, csütörtök, 18:53:59
(Adatok | Üzenet küldése)
Nagyon élethű beszámoló. Olvasva, kicsit újra átéltem azt a rengeteg élményt. Én is hiszem, hogy többek, jobbak lettünk egy kicsit. Köszönet Zsuzsinak a szervezésért, gratulálok a verseny győzteseinek és örülök, hogy közöttetek lehettem.



Re: Taliándörögd 2009 (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Augusztus 13, csütörtök, 21:25:32
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Igen...Így történt...
Volt még sok háttér munka, amit Zsuzsi, Laci és mindenki hozzáadott ehhez a csodálatos hétvégéhez.
János, én pedig had köszönjem meg és méltassam, hihetetlen képességeidet a szinpadon, amellyel végigvezetted a teljes szereplésünket.
Úgy érzem nyomot hagytunk Taliándörögdön...:))))
Annyit tennék még hozzá, hogy a Fullextra már másodszor volt élő adásban, mert pár hónappal ezelőtt a_leb jóvóltából egyszer egy egész órás műsorban voltunk egyenes adásban a Civil rádióban.
Ez csak egy kis kiegészítés volt írásodhoz, amely újra odavarázsolt, és segített ismét átélni gondolatban a történteket.
Kis információ még...:)))
Tegnap felhívott telefonon a dörögdi rádiós szerkesztőnk és nincs megállás, komoly elképzeléseket beszéltünk meg, melyeket nemsokára megosztok veletek.

Köszönöm János ezt a remek beszámolót.




Re: Taliándörögd 2009 (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Augusztus 13, csütörtök, 23:21:29
(Adatok | Üzenet küldése)
Jó volt olvasni ezt az igazán színes beszámolót. / Az együttlétek erősítik a kapcsolatokat, az összetartást - az összetartpzás érzését adja. / Én is kaptam ebből a szeretetből, mert írásod által részese lehettem. Köszönöm:))) Éva



Re: Taliándörögd 2009 (Pontok: 1)
- lena1 Ideje: Augusztus 14, péntek, 00:25:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves jános!
Azt hiszem, életem legszebb emlékei közé tartoznak mindazon napok, amiket veletek tölthetek. Mi együtt tudunk sírni, együtt tudunk nevetni és meg tudjuk osztani egymással legbensőbb titkainkat, azért, mert a bizalom ott rejtőzködik csilllogó szemeinkben. Én, úgy gondolom a full egy igazi család. Boldog vagyok, hogy e családhoz tartozhatom. Hálásan köszönöm, hogy mindenkinek adtál a szeretetedből a beszélgetésekben. Köszönöm neked, Katinak, Zsuzsinak, Annának és mindenkinek, akik ott voltak, hogy
barátaimnak tudhatlak benneteket.
Szeretettel ölellek.Lena




Re: Taliándörögd 2009 (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Augusztus 14, péntek, 20:22:17
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves János! Köszönet a szépen összeszedett beszámolódért, jó újra és újra elolvasni, felidézni az emlékeket... Minden mondatod mögé, még száz másikat írhatnánk, hisz rengeteg élmény, benyomás ért bennünket, de nem kezdem el írni, mert nem tudnám abbahagyni, és különben sem tudom befejezni a mondatokat:))))
Nagyon izgultam a találkozó előtt, hisz tényleg rengeteget dolgoztam, hogy minden rendben legyen /ez nem panaszkodás és nem dicsekvés:) /, és én nagyon aggályoskodó tudok lenni, szóval izgultam és nagyon vártam ezt a találkozót. De kár volt félnem. Fantasztikus közösséget alkottunk! Köszönöm MINDENKINEK kivétel nélkül, hogy eljött, készült, segített abban, hogy ez az együttlétünk is olyan lett, amit soha nem lehet elfelejteni! Ahonnan úgy indultunk haza: de jó lenne még pár napot maradni!
Az utolsó soraiddal teljesen egyetértek, a szívemből írtad... Én is hiszem... Sőt: tudom!:))
Puszillak: Zsuzsi



Re: Taliándörögd 2009 (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Augusztus 15, szombat, 10:24:19
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves János!
Köszönöm szépen azt a felkészültséget, érdeklődést, amit a műsor házigazdájaként , s mint riporter -produkáltál. Úgy érzem, még jobban összekovácsolódott a csapat.A beszámoló is klassz lett!



Re: Taliándörögd 2009 (Pontok: 1)
- kiralylany Ideje: Augusztus 18, kedd, 09:58:54
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Sajnos nem volt lehetőségünk Veletek tartani, de itthonról végigszurkoltuk a hétvégét, főleg miután szó volt az élő adásba kerülésről! :-))) Köszönjük a hangulatos beszámolót János!



Re: Taliándörögd 2009 (Pontok: 1)
- agnes Ideje: Augusztus 18, kedd, 20:14:52
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönöm, hogy legalább így köztetek rezhettem magam. Szeretettel



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.40 Seconds