[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 251
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 251


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Tavak és hegyek Ausztria szívében harmadik nap
Samway

Ez nem egy kis séta volt, mint azt a program előre jelezte, hanem a nyolcszáz métert egy komoly szintkülönbség leküzdésével kell érteni.



Loser --- Dachstein (jégbarlang) --- Hallstatt a róla elnevezett tó partján.

A későbbiekben kiderül, miért volt jó, hogy a magasságkorlátozás miatt útirányt kellett módosítani és először a Dachsteini jégbarlangot mentünk megtekinteni.
Már a megközelítése is egy kellemes és nagyszerű kirándulás a tavak között csodálatos panorámával. Megérkezve Dachsteinbe a felvonó végállomásán mindenki megvette a 24,20 eurós belépőjét ami egyben felvonó használatot is jelentett. A kabinok 46 fő befogadására voltak alkalmasak és előírás szerűen minden egyes beszállóról képet készítettek, amelyet visszaérkezve a menetrendnek megfelelően kép formájában meg lehetett vásárolni 5 eu-ért.





Megérkezve a felső állomás szintjére,húsz percünk állt rendelkezésre, hogy a nyolcszáz méterre levő bejáratot elérjük, mert meg volt határozva a helyi idegenvezetés és mi voltunk a második csoport. Általában 3-4 csoportnál többet naponta nem vezetnek a felmelegedés miatt.
Ez nem egy kis séta volt, mint azt a program előre jelezte, hanem a nyolcszáz métert egy komoly szintkülönbség leküzdésével kell érteni. Miután egy csiga házaspár elsuhant mellettünk, mi is úgy véltük csak leküzdjük a terepet. Öt perc pihegés után meg is indult a csoport vezetése egy nagyon szimpatikus osztrák lány személyében. Elmondta, hogy lehet fotózni ( mert kétséges volt), de csak ha ég a villany, mert ő ugyanis eloltja és akkor lemarad az illető.



A barlang alsó részén egy kis hangulat keltés a kősziklára kivetített medve alakról. Az ismertető szerint az őskór medvéje is megfordult a barlang ezen szakaszában. Innen 550 lépcső vezetett fel magába a jégbarlangba, amelyet a következő képek próbálnak illusztrálni és valamelyest visszaadni abból az élményből amibe része lehet az oda látogatónak.







A másik kijáraton kiérve a szabadba megint csodálatos panoráma tárult a szemünk elé.




Mindenkit bevárva csoportosan szálltunk be a felvonóba, hogy egy menetben le tudjunk menni, mert egy út 22 percig tartott. Egy kedves útitársnőnk meg is kérdezte a vezetőnket mikor jöttünk le, hogy ugyanannyi le is mint fel az útidő. Közöltük vele, hogy felvonó nélkül gyorsabb csak traumatológiailag hagy nyomot rajta, közölte akkor inkább 22 perc.

Utunkat tovább folytatva a világöröksége részeként számon tartott Hallstatt városa felé vettük az irányt. A Hallstatti tó partján csodálatos látványt nyújt a több száz éves házakkal szegélyezett part a közel 2000 m magas csúcsokkal övezett tó látványa.



Sétálva a városkában a régi főutcán, amely a hegyoldalon kanyarog a híres templom felé és a különleges és egyben egyedi temetője felé. Itt a helyszűke miatt csak 15 évig lehetnek az elhunytak. Ezután kiemelik a csontokat és a kápolnába a koponyákat megfestve az elhunyt adataival tovább tárolják.





A képen látható ház előtt elhaladva az átjáró után tekinthettük meg a temetőt és mellette a híres templomot. Közben eleredt az eső, de amilyen hírtelen jött úgy tovább is állt.







A tóparti sétával búcsút vettünk a kis ékszerdoboztól,amely évszázadok óta őrzi a kultúrát és a sóbányászat jelenlétét a térségben.



A Hallstatti tó partján tovább a kanyargó úton magunk mögött hagytuk a szépséges kisvárost.



Tovább haladtunk az eredeti terv szerinti első programunk felé a Loser 1630 m magas csodálatos panorámát nyújtó kiránduló helyére az Altaussee see tó partján Altaussee városkát érintve fel buszunkkal a hegyre. A kacskaringós szerpentin és az elénk táruló látvány hol arra késztetett, hogy tágra nyissuk a szemünk, hol pedig az ellenkezőjét, szorosan zárva tartsuk, mert némelyik kanyart igen szűkre szabták.



Amit az előző nap jeleztem az itt következett be, már ami az időjárás pillanatról-pillanatra való változását jelentette. Gyönyörű napsütésben érkeztünk fel a tetőre. A busz parkolóból még lehetőség nyílott a fölötte levő csúcs megközelítésére és amint a bátrabbak ezt meg is kezdték az út felén a semmiből kerekedett egy olyan eső, hogy bőrig áztunk. Ez tartott kb. 10 percig és utána sütött újból a nap.

Kilátás a tetőről.



A nap vége előtt még egy kép a tóról és az azt környező hegyekről.


Ideje: Augusztus 17, hétfő, 11:03:40 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Tavak és hegyek Ausztria szívében harmadik nap" | Belépés/Regisztráció | 6 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Tavak és hegyek Ausztria szívében harmadik nap (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Augusztus 17, hétfő, 20:29:34
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Sam! Gyönyörű képeid elvarázsolják az embert. Sokszor jártam Ausztriában, és valóban olyan az egész ország mint egy kis ékszerdoboz, de a Te szemeiddel láttatva, még többet lát az ember. Nagyon tehetséges vagy. Bizton állítom, művészeti szintre emelted a fotózást... Ölellek szeretettel Anna :))))



Re: Tavak és hegyek Ausztria szívében harmadik nap (Pontok: 1)
- Anne20 (anne20@citromail.hu) Ideje: Augusztus 18, kedd, 21:33:08
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia, Samy!

A képek nagyon hatásosak. Kijelenthetem (többek nevében), hogy neked a fotózás igenis művészet!
A táj pedig gyönyörű! Nekem is nagyon tetszett Ausztria, jövőre is oda megyünk :)))



Re: Tavak és hegyek Ausztria szívében harmadik nap (Pontok: 1)
- Lyza1 Ideje: Augusztus 31, hétfő, 14:23:03
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ó, Samy! Milyen csodás felvételek!...Beszámolóddal én is körbejártam ezen a szépséges tájon és fotóid elém varázsolták azt amit szóban leírtál... Gratulálok! Igazán remek fotókat készítesz! Puszi: Lyza



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds