[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 331
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 332

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
V. Nemzetközi Néptánc Fesztivál Velencén
Welentze

A Nemzetközi Néptánc Fesztivált immáron 5. alkalommal rendezték meg Velencén. Felkerekedtem kis családommal és elmentünk megnézni.


Nyarunk legszebb élménye


A Nemzetközi Néptánc Fesztivált immáron 5. alkalommal rendezték meg Velencén. Felkerekedtem kis családommal és elmentünk megnézni. Helyszíne az északi strandon, a Velencei Vizi Várban volt. Szeretném megosztani Veletek csodálatos élményeimet.

Hatalmas fehér rendezvénysátor fogadott bennünket, óriási színpaddal és vagy 2000 sorokba rakott műanyag székkel. Belépőt nem kellett fizetnünk, ingyenes program volt.
A sátor egyik hosszanti oldalán nyitott volt, ezzel szemben helyezkedett el a büfésor. Kapni lehetett itt mindent, ami csak szem-szájnak ingere. Mivel jóval korábban érkeztünk, egy-egy fagyi és lángos után helyet foglaltunk a színpadhoz közel, de a széksor szélén, ahol fiam tolókocsistól is elfért, de még jól láthatta a világot jelentő deszkákat.

A konferanszié elmondta, a mai esten: négy – magyar, bolgár, spanyol, mongol - táncegyüttes bemutatója lesz.

Elsőként a székesfehérvári Alba Regia Táncegyüttes lépett fel, melyet 1949.-ben alapítottak meg. Jelenleg 500 tagja van, műsorukban több magyar nyelvterület táncait, dalait és szokásait elevenítették fel. Ördöngös tánctudásukkal kivívták vastapsunkat.





Másodikként a Rouschoukleeche bolgár folklór együttes lépett fel, akik nevüket Bulgária egyik legnagyobb Duna menti városáról - Rousse - kapta a nevét. 1986-ban alakultak, jelenleg 160 táncosuk van. Bulgária összes etnográfiai térségéből hoztak táncokat nekünk. Nemcsak a táncukkal, hanem színpompás népviseleti ruháikkal is elvarázsoltak bennünket.









A következő tánccsoport Spanyolországból érkezett, a Semblante Aragonés, akik főleg az Aragónia tartomány sokszínű, hagyományos folklórját adták elő, melyet időnként csodálatos torkú énekesek kísértek.











A negyedik és egyben az utolsó társulat a távoli Mongóliából érkezett Erdenet Táncegyüttes és Zenekar volt. 1978-ban alakultak, most 35 professzionista énekesből, táncosból és zenészből áll. Kiemelném egy érdekes hangszerüket, mely hangzásra és formára leginkább a gordonkára hasonlít, a végén faragott lófejjel. Az énekesek torokhangon énekeltek, mellyel lenyűgöztek bennünket. A mongol kultúra igen színpompás ruházatait, ékszereit, hajviseleteit és kiegészítőit is felvonultatták fel fergeteges egzotikus népi táncaikban. A tapsot alig bírtuk abbahagyni.




















Nagyon örülök, hogy részt vettünk a fesztiválon és megismerkedhettünk más országok kultúrájával. Remélem jövőre, kedves Fullosok, ti is velünk tartotok majd a VI. Nemzetközi Néptánc Fesztiválra.

Szóval, jövő nyáron, itt – nálunk – Velencén, szeretettel vár benneteket: W.Kovács Krisztina/Welentze

2009. augusztus 24.

Ideje: Augusztus 25, kedd, 16:01:07 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"V. Nemzetközi Néptánc Fesztivál Velencén" | Belépés/Regisztráció | 15 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: V. Nemzetközi Néptánc Fesztivál Velencén (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Augusztus 25, kedd, 16:11:30
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
A népitánc nagyon kedvelt műfajom. Az általad felsorakoztatottak, igazi különlegességek. Örülök, hogy élményeidet megosztottad velünk.:)))))



Re: V. Nemzetközi Néptánc Fesztivál Velencén (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Augusztus 26, szerda, 10:41:32
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagy élmény lehetett, köszönjük Krisztina, hogy megosztottad velünk! A fotók alapján fergeteges volt a hangulat!:)



Re: V. Nemzetközi Néptánc Fesztivál Velencén (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Augusztus 26, szerda, 22:05:13
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Fergeteges még így is a hatás, pedig "csak "lélekben voltam ott. Köszönjük Krisztike!



Re: V. Nemzetközi Néptánc Fesztivál Velencén (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Augusztus 28, péntek, 20:27:40
(Adatok | Üzenet küldése)
Tetszenek a képek. Jól megragadtad a lényeget. Valóban csodáslatos élmény lehetett. Üdv,Éva



Re: V. Nemzetközi Néptánc Fesztivál Velencén (Pontok: 1)
- Lyza1 Ideje: Szeptember 04, péntek, 19:25:29
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tényleg fergeteges élmény lehetett a fotók alapján!...Gratulálok, hogy ilyen részletesen megosztottad velünk!...Ölellek: Lyza



Re: V. Nemzetközi Néptánc Fesztivál Velencén (Pontok: 1)
- vp_rozika Ideje: Szeptember 06, vasárnap, 09:23:25
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szia Krisztina! :-))) remek reklámot csináltál a rendezvénynek. Köszönöm, hogy beszámolód alapján részese lehettem. Gratulálok a színvonalas táncbemutatóhoz! Rozika



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.49 Seconds