[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 202
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 202


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Száll a kakukk fészkére
csitesz

Mennyi minden eszébe juthat egy embernek egyetlen könyvről...!? Nem is gondoltam volna...
Pedig így van!


A napokban került újra a kezembe Ken Kesey: Száll a kakukk fészkére című könyve. Aki nem olvasta, tegye meg, érdemes. De igazából nem könyvajánlót szerettem volna írni. Inkább talán a magam számara, de lehet, hogy más számára is egy időutazást teszünk.
A könyvet 1977-ben adta ki az Európa Kiadó, harmadik kiadás. Akkor voltam 17 éves. A könyvet az angol tanárnőm ajánlotta a figyelmünkbe. Ő volt az egyik olyan tanárunk, aki nemcsak tanította a szaktárgyát, de próbálta irányítani, formálni figyelmünket, átadni az általa jónak ítélt értékeket. Így olvastunk, olvastam nagyon értékes könyveket, "irodalmat", amihez másképp nem jutottam volna. A szó legnemesebb értelmében tanított, oktatott bennünket.

A könyv hátsó borítójának szövegén olvasom, hogy a könyvből Oscar-díjas film készült Milos Forman rendezésében, Jack Nicholson főszereplésével. Aki nem látta a fílmet, javaslom, nézze meg.
Milos Forman remek rendező volt - és most rögtön egy másik nagy rendező, Roman Polanski is eszembe jut hirtelen.
Ugyanis a napi bulvársajtó egyik vezető témája Roman Polanski 32 évvel ezelőtt elkövetett nemi erőszaktétele egy 13 éves kislányon.
Valóban mélységesen elítélendő amit tett.
Nézzük meg közelebbről ezt a dolgot.
A híradások szerint a kislányt anyja vitte el fotózásra - éppen Jack Nicholson villájába, és magukra hagyta őket, hogy egy akkor már vílághírű rendező - megáldva az amerikai, és persze általános értelemben véve, a művészvilág szabados erkölcseivel - fényképezze a kiskorú lánykát...
A mama volt az, aki magukra hagyva őket.
...netalán társaságban?
Nem. Nagyon is jól tudta, hogy kiskorú gyermeke milyen kompániába kerül...
Komolyan felmerült bennem a szülők legalább akkora mérvű felelőssége, mint az elkövetőjé.

Nézegetem az elsárgult könyv utolsó lapjait. Megjelent 69.400 példányban. Tehát a harmadik kiadás. Ha jól tudom, manapság 4-5 ezres eladott példányszám már nyereséges könyvnek tekinthető. Azt nem tudom, hogy akkoriban, az "átkosban" mérték-e egyáltalán azt, hogy egy könyv kiadása hogyan hoz nyereséget? Egyáltalán érdekelte-e az akkori rendszert, hogy melyik könyv, mennyi pénzt hoz a konyhára? Vagy éppen a Ken Kesey-könyv nyereségéből fedezték az akkor sztárolt "pártmunkások" irodalmi próbálkozásait? Ezt sem tudom. De feltételezem, hogy van köztetek, aki jártasabb ebben a témában.
Ja, és a könyv 15 forintba került akkor.

Ennyit egy könyv kapcsán előkerült emlékekről, gondolatokról.


Ideje: Október 03, szombat, 16:22:26 - mango

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Száll a kakukk fészkére" | Belépés/Regisztráció | 7 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Száll a kakukk fészkére (Pontok: 1)
- Welentze (welentze@freemail.hu) Ideje: Október 03, szombat, 17:55:19
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Olvastam többször a könyvet, meg jónéhányszor láttam a filmet is. Mindkettő rendkívüli hatással volt rám, olyannyira, hogy a Nagyvizit c. novellám megírására ösztönzött, melyben a hazai viszonyok tükröződnek. Bocsánat, hogy kicsinységemet ezzel összefüggésben, egy nagy mű árnyékában bátorkodtam megemlíteni.
A filmben Jack Nicholson frenetikusan játszott, nagyon jó választás volt a személye.
Nem tudom miért, de eszembe jut még egy könyv és film, a Virágot Algernonnak.
Ezt is kötelezővé tenném.
Polansky...hm..., a tette alól nem mentesíti az, hogy a művészvilágban ez bevált és gyakori szokás. Én teljes mértékben elítélem az erőszak minden fajtáját.
Hát az anya... hm.. felróható az ő magatartása is, na de hogy egyforma mérvű lenne az ő és az elkövető felelőssége?!, már nem tudok veled egyet érteni. Meg hát ki tudja, miképpen történt az egész, hinni a bulvársajtónak felfogásom szerint nem szabad.
Visszatérve a könyvre, nekem is megvan, valószínű a 15 Ft-os régi példány, a mai példányszámokról és nyereségről nem tudok nyilatkozni, mert nem vagyok benne kompetens.
Nos, nekem ennyi jutott eszembe értekezésedről.
Köszi, hogy megmozgattad az agytekervényeimet, előhoztad emlékeimet, élményeimet.
Puszi: Krisztina



Re: Száll a kakukk fészkére (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Október 03, szombat, 18:58:21
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Ez az a könyv, ill. film, amit sosem tudok megunni, mindig felfedezek venne valami újat. Örökzöld. Köszönöm, hogy felelevenítetted nekünk.



Re: Száll a kakukk fészkére (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Október 04, vasárnap, 14:09:01
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon sok könyvem van, és nagyrészét, lévén életem nagyrésze is abban a korban telt, az elmúlt rendszerben vettem. Válogatott remekek legnagyobb részben. Nem volt kötelező megvenni ami nem tetszett. Egy biztos...Nem árasztotta el a boltokat a rengeteg külföldi ponyva. És ezzel nem minősíteni akarok, de ma a magyar író nem jut el a könyvesboltig, mert magyar! A válasz annyi nincs rá kereslet. Hogyan legyen amikor a médiából csak a szenny folyik. Mindennek szüksége van reklámra. A magyar kortárs irodalom el van temetve (néhány kivételtől eltekintve)... Nos, ezek csak gondolatok voltak olvasásod közben.
Az erőszak amit a rendező elkövetett, a legsúlyosabb büntetést érdemli.
A szülő felelőssége állandó és folyamatos, tehát bennem nincs kétség a felől, hogy áruba bocsátotta a gyermekét!

Örömmel olvastalak. :)))



Re: Száll a kakukk fészkére (Pontok: 1)
- csitesz Ideje: Október 05, hétfő, 14:50:15
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Kriszti! Örülök, hogy sikerült megmozgatbom az amúgy is mozgásban lévő agytekervényeidet. üdv. Józsi



Re: Száll a kakukk fészkére (Pontok: 1)
- csitesz Ideje: Október 05, hétfő, 14:51:32
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Eroica! Csak ne kelljen kimondanom, hogy felelevenítés. Olyan nehéz szó. puszi Józsi



Re: Száll a kakukk fészkére (Pontok: 1)
- csitesz Ideje: Október 05, hétfő, 14:54:04
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Anna! Akkor egyről beszélünk. Főleg a szülők felelősségéről. Szerintem is piaci portékának szánták a kislányt. Vagy lehet, hogy nem is volt már olyan "kislány" akkor? puszi Józsi



Re: Száll a kakukk fészkére (Pontok: 1)
- ho (yourwell.com) Ideje: December 16, csütörtök, 07:27:31
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Olvastam, láttam a filmet, és a darabot a Vígszínházban.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds