[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 238
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 238


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Szlovák zsaruk esete Tót Manyival
thomba

Rövid hír, ami akár mottó is lehetne: A szlovák rendőröknek hivatalos kapcsolatban kötelező államnyelven beszélniök, más esetben viszont nem.


Tót Manyi szlovák állampolgár, amivel neki semmi baja nincs, hiszen mint ilyen, ő is európai lakos. Egyetlen problémája, hogy – leszámítva azt a néhány szlovák szót, ami plakátokról, bolti hirdetésekről ragadt rá – csak magyarul beszél, és ez sajnos elég komoly beszédhibának minősül. Rosszabb a dadogásnál. Ahhoz ugyanis csak türelem szükségeltetik, hogy megértse az ember.
Tót Manyi férjét ittas huligánok véresre verték a kocsmában, s a kétségbeesett feleség segítségért fordult a rendőrökhöz, akik párban álltak a szomszédos utca sarkán. Manyi magyarul kérte a rend őreinek közreműködését. Tette ezt annál is inkább, mert az egyikről tudta, kiválóan ért ezen a nyelven. Hanem a szlovák zsaru gyorsan lehurrogta a segélykérő asszonyt: ha valami panasza van, tessék államnyelven előadni, mert az csak így lehet hivatalosan elfogadható. A másik rendőr, aki jól tudta, hogy magyar nyelven csak magánjellegű beszélgetés folyhat, mosolyogva érdeklődött Tót Manyi kedves férjének hogyléte iránt. Az asszony a privát társalgás látszatát keltve közölte, hogy férje elég rosszul érzi magát bántalmazásból kifolyólag. Talán orvost kéne hívni hozzá, tanácsolta a magyarul beszélő hekus. Így igaz, ismerte el Tót Manyi, csakhogy az orvos esetleg nem hajlandó azt megérteni. Kötözni talán még akkor is tud, vágta rá a biztos úr. Meglehet, felelte a panasztevő, talán segítene is az uramon, ámde azokat is felelősségre kéne vonni, akik tettlegességhez folyamodtak.
A magyar pandúr megértően viszonyult a felvetéshez, és megígérte az aggodalmaskodó asszonynak, hogy jelentést fog tenni. Szándékát, természetesen szlovákul, társa tudomására hozta, aki ennek hallatán elfintorította ábrázatát, s nem minden sajnálkozás nélkül megjegyezte: tehetsz, komám, jelentést, persze hogy tehetsz, bár nem hiszem, hogy elfogadják. Ugyan, hitetlenkedett a másik, miért ne fogadnák el? Mert nem megbízható forrásból származik, kapta meg rögtön a választ. Nem lehet hitelt érdemlő az a közlés, amit nem szlovákul tesznek. Tudod mit, bajtárs, felelte erre a rend magyar őre, menjünk a kocsmába, mintha csak éppen arra járnánk, és kérdezzük ki a suhancokat is, azok majd szlovákul beszámolnak az esetről.
Így is tettek.
Az ittas huligánok készségesen álltak a két zsaru szolgálatára és elmondták, a kárvallott magyarul beszélt hozzájuk, ami akár sértő is lehetett rájuk nézve, s ők csupán a hallottak szlovák jelentését akarták kiverni belőle. A rendőrök kénytelenek voltak elfogadni ezt az érvelést, hiszen valóban sértő lehet az, amit más nyelven mondanak az embernek.
Időközben Tót Manyi hites ura elvérzett a kocsma padlóján a szlovák rendőr szemeláttára. Erről már ő is tehetett elfogadható, államnyelven előadott jelentést, aminek eredményeként hamarosan megérkezett a hullaszállító. A kocsmában is helyreállt a rend.
Tót Manyi pedig azon rimánkodott magában, nehogy a temetkezési vállalat embere is akadékoskodjon, amiért magyarul mondja majd el a halotti szertartásra vonatkozó kérését.
Ideje: Október 16, péntek, 11:21:19 - mango

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Szlovák zsaruk esete Tót Manyival" | Belépés/Regisztráció | 5 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Szlovák zsaruk esete Tót Manyival (Pontok: 1)
- Emericus (imike@labor.hu) Ideje: Október 16, péntek, 11:58:31
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hogy létezik-e Tóth Manyi, nem kérdezem, hiszen a tóthmanyik igenis léteznek, létezhetnek avagy létezni fognak a huszonegyedik század Szlovákiájában. Irásod fenomenálisan jó, szerét kellene ejteni, hogy olvashassák azok is a nagyvilágban, illetékes helyeken, ahol nem értik, hogy mi a fene bajunk is van nekünk - vagy akár "csak" a tóthmanyiknak - ezzel a nyelvtörvénnyel.



Re: Szlovák zsaruk esete Tót Manyival (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Október 16, péntek, 12:37:05
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Reméljük, hogy ez rémálom előbb-utóbb elmúlik, mert amit leírtál...nagyon is valós ízű...szégyellni valója az ottani politikát irányítóknak van és azoknak akik nem lépnek fel ellenük kellő elutasító erővel, szégyen és gyalázat ami az északi szomszédjainknál történik...magam is tapasztaltam...grat a cíkkedhez



Re: Szlovák zsaruk esete Tót Manyival (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Október 19, hétfő, 20:26:36
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tökéletesen felháborodtam. Köszönöm a valós helyzet jó megírását.



Re: Szlovák zsaruk esete Tót Manyival (Pontok: 1)
- aranytk Ideje: Október 19, hétfő, 22:47:31
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kétségbe ejtő, elkeserítő, és egyben elgondolkodtató... Természetes, hogy a saját vérünk mellett vállvetve állunk és neki indulnánk a világ ellen is, ha tudnánk, hogy azzal helyre lehet állítani ezt a kifordultságot... de talán még elkeserítőbb a tény, hogy bárhol nézünk szét a világban, a megkülönböztetés és hátrányos helyzetbe taszítás, az ún. "eltaposás" domináns emberi jellemvonás. Kor(ok)tól, párt(ok)tól, nemtől, hovatartozástól, stb... függetlenül. Nem tudom elhelyezni magamban a primitivitás ilyen szintű megnyilvánulásait. Pedig nap mint nap hallunk, tapasztalunk ilyeneket... Köszönet a cikkedért!



Re: Szlovák zsaruk esete Tót Manyival (Pontok: 1)
- thomba Ideje: Október 19, hétfő, 23:24:19
(Adatok | Üzenet küldése)
Amit írtam, természetesen nem tényeken alapul, viszont a tények ismeretében könnyen megeshet. A szlovák nyelvtörvény szerintem valami bizarr kisebbségi komplexusból származik, s mint ilyen bántó hülyeség. Ha már nyelvtörvényt akartak, akkor legalább mintázták volna a kanadaiakról. Náluk ugyanis minden hivatalos iratnak két nyelven kell megjelenni, angolul és franciául, így tisztelve az országban élő francia nyelvű kisebbséget. A szlovákok éppen a hozott nyelvtörvény ellenkezőjével bizonyíthatnák, hogy méltóak a soknyelvű Europához. Ehhez persze szükség volna némi nagyvonalúságra és arra a hitre, hogy a szlovák nyelvnek nem árt a magyar, mint ahogy a magyar is elég szép nyelv ahhoz, hogy egy hülye törvény - legalábbis hosszú távon - ne ártson neki.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds