[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 232
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 232


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Elsőtáboros élmények
Anne20

A Fullextra három napos Alkotótáborában idén első alkalommal sikerült részt vennem, és igen sok élménnyel gazdagodtam. Gyönyörű helyszínen, friss levegővel körülvéve, gazdag és sűrű programokkal várt minket a találkozó.


A péntek délelőtt a munkában tűkön ülve, türelmetlenül telt. Alig vártam, hogy indulhassunk a hegyekbe, Berkenyére. Délután egy óra körül végre letehettük a lant helyett az autót, hogy a bőröndöt és a többi kelléket bepakolhassuk.

Gyönyörű kék ég, fátyolos fehér felhőkkel
(Bluesky Tibi biztosan tudja a nevüket, mert ő hivatásos felhőszakértő – de erről majd később…).



Az út rövid volt, de látványos, és ahogy közelebb kerültünk a hegyekhez, a szerpentinek is egyre magasabbra és egyre élesebben kanyarogtak.
Bár némi csúszásban voltunk, szerencsénkre és a fullos csapat szerencséjére nem egy előadás kellős közepébe csöppentünk be érkezésünkkel, hanem az első szünetbe.




Elfoglaltuk „tetőtéri”, légkondis szobánkat, és máris igyekeztünk a program első helyszínére, a konferenciaterembe.

Sajnálatos módon, a valószínűleg elegáns megnyitóról lemaradtunk, és a Lacoba folytatta versről, szabadversről, stílusokról szóló tudományos előadásáról is.

A tanulás után kikapcsolódásképp, a fullextra focicsapat elindult a berkenyei pályára, s mi is nagy várakozással tekintettünk az esti meccs elé.
Edzés közben Piro repült be Berkenye zöld gyepére, a rekkenő hőségben, krómozott fekete paripáján, s a fullos hölgyek megcsodálták a … motorját is.

Bár kicsi volt a csapat, kevés a szurkoló, a pompomlányok sem érkeztek meg mindannyian, azért a fiúk a végsőkig kitartottak.
Az első félidőben Bluesky Tibi húzta fel a kesztyűt és állt be a kaput megvédeni.
Záporoztak a gólok – sajnos nem a megfelelő kapuba –, így a fullos csapat szénája elég rosszul állt. Bluesky-nak elég gyakran kellett a hálóból a labdát kivadásznia.
A cserejátékosok számával is elég gyatrán álltunk. Egyszóval nem voltunk fölényben, de a büszkeségünk határtalan volt. Amatőr focistáinktól gyönyörű szereléseket, becsúszásokat láthattunk.
Mi, szurkolók, a játék ideje alatt a pálya szélén tanakodtunk, mivel segíthetnénk a csapatot.
Például megragadjuk a kaput és amikor a berkenyei csapat közeledik, egyszerűen arrébb helyezzük…
De persze a szabály, az szabály, a fociban is. Ez az ötlet pedig azon kívül esett.
Már az első félidő vége előtt feladtuk, hogy számoljuk a kapott gólokat…
Második félidő, kapuscsere: Winner Laci átvette a kesztyűt és hősiesen védeni kezdte a kaput. Meglepően sok gólt kivédett – sajnos akadt feladata bőven. Csodát ő sem tehetett.
A meccs nem a fullos csapat javára dőlt el, azonban a két csapat barátságosan vált el, mint ahogyan az egész mérkőzés a barátságról és a részvételről szólt.

Sajnos az eredetileg estére tervezett „tóparti vacsora” több szempontból is kivitelezhetetlennek tűnt. A szúnyoginvázióval lett indokolva elsősorban, de az időhiány lényegesen nagyobb probléma lehetett. Ugyanis mivel nem akartunk lemaradni a Berkenye-Fullextra rangadóról, valószínűleg senki nem vállalta volna, hogy a mérkőzés ideje alatt elkészíti a vacsorát.
Erre az estére két megoldás született: szállásadónknál, a panzióban torkos estét szerveztek, vagyis egy bizonyos összegért cserébe korlátlan a fogyasztás. A másik, hogy egyénileg vacsorázzunk hozott, vásárolt élelmet. A párommal mi ez utóbbit választottuk. De mielőtt még leültünk volna vacsorázni, egy kis privát szabad foglalkozáson vettünk részt: visszamentünk a focipályára tollasozni. Nálunk ugyanis a tollas és a kártya már az autó kötelező tartozéka, bárhová megyünk, visszük.
Sajnos képek nem készültek a versenyünkről, de a játék eredményességét mutatja, hogy új ütőket kell vásárolnunk, mert legyilkoltuk mindkettőt. Így aztán csalódottan visszamentünk a szállásra, és elköltöttük vacsoránkat a hűtőből.

Később újra a konferenciateremben találkoztunk a fullcsapattal, mert az est további részében kötetlen szabad program volt tervezve, lehetőleg együtt.
Meglepődve tapasztaltam, hogy a konferenciaterem időközben „tanulószobává” alakult át: az irodalmáraink buzgón görnyedeztek papírlapjaik fölé. Csak nem a kihirdetett versversenyre készülnek a szonettek? Alighanem igazam lehetett.
Persze, akadt, aki inkább a zenét és táncot választotta… Mi a párommal egyiket sem, egy harmadik lehetőségként bedobtuk a kártya ötletét: Uno! Többen is csatlakoztak hozzánk: Királylány, Stando Ági és a_leb. Jó kis partikat játszottunk, hajnaltájban fejeztük be.

Szombat reggel álmos csapat verődött össze a reggelinél. Az össznépi közös dohányzás, kávéfogyasztás és reggeli morbid humor elővétele után kezdődött az aznapi program Winner és Naiva vetélkedőjével.
A csapatkapitányok kisorsolása volt az első lépés, ők pedig kihúzták a saját játékosaik neveit a „kalapból”, így nem volt szabad választás, hogy ki kihez kerül, maradt a vakszerencse. Négy csapat alakult, ennyien voltunk.
Ekkor találtuk szembe magunkat a kellemes meglepetéssel: párom csodálkozva hallotta a nevét, és hogy melyik csapatba került. Én csendben somolyogtam magamban: ugye nem gondolta komolyan, hogy három napig majd ül egy sarokban, és nevet rajtam, ahogy én bénázok a versenyekben. Itt mindenki játszik, nincs kivétel! Kísérők is be lettek vonva a játékba. Nos, hát be is választották az egyik ellentáborba. Két külön csapatot erősíthettünk.
A vetélkedő kiagyalói néha igen kemény kérdésekbe buktattak bele minket. Az egyik sorozatkérdés: szereplő alapján ki kell találni a mű címét, íróját, a keletkezés évét, műfaját. Megmondom őszintén, Lópici Gáspárnak csak a neve ismerős, de a többiek mondták meg a megfejtést.
Zsákos Frodo ugrott be leghamarabb szerintem mindenkinek, és Hermione Granger. Szégyen, gyalázat! Ezek voltak a mentő kérdések, ha a többi nem menne… Mondjuk Gogol: A köpönyeg…
A barkóbás játéknál mindig egy csapat játszott, és az eredeti játékszabály szerint a játékos csapat kérdez, és ha nem találja ki, akkor a többi csapat leírva a megfejtést, elnyeri a pontokat. Az egyik körben hangos vita kerekedett. A kérdések feltevésénél teljesen más irányba vezetődtünk, nem tudtuk kitalálni, a hangoskodásnál pedig a játékvezető lezárta a játékot.
Végül meglett a végeredmény, mindenki kapott ajándékot, az első három helyezett csapat igazi nyereményt, a negyedik csapat (amiben én is szerepeltem), a vigaszdíjat.
Ezeken kívül feladat volt még, hogy találjunk ki saját nyelvtörőt, és írjunk olyan verset, aminél, ha összeolvassuk a kezdőbetűket, a Berkenye, vagy a Fullextra szó jön ki. Hát, sikerült összeeszkábálni valamit.
Az idő sajnos annyira elszaladt, hogy nem maradt idő felolvasni a legjobb beadott műveket. Siettünk ebédelni. Mint ahogyan előre megmondták már: hatalmas adagokra készülünk. Ketten rendeltünk egy adag főételt külön tányéron szervírozva. Sokan jártak el hasonlóképpen, és lám, milyen igazunk lett: amikor elém került a tányér, hasonlítgattam a pároméval, majd a szemben ülő Baggio-ra néztem kérdőn: biztosan ez a fél adag?? Szerintem ezzel a féladaggal Fekete Laci is kiegyezne…
Mindenkit a túlevés veszélye fenyegetett. El is napoltuk a kirándulást a nógrádi várhoz, hiszen mozdulni sem tudtunk. Így aztán Bluesky-t felkértük, először hadd nézzük meg, hogyan fest.
Élőben bemutatta nekünk, hogyan készülnek a képei.
Mintha a székekbe szegeztek volna mindenkit, néma csendben néztük, ahogyan az üres, fehér vásznon megjelent a kék ég, felhőkkel, a nap sejtelmesen mutatkozott, fák, sziklák, és egy csodás vízesés. Közben Tibi folyamatosan magyarázta a felhők fajtáit (merthogy ért hozzájuk, még a latin neveket is felsorolta), milyen színeket használt, és a festmény a szemünk láttára alakult. A végeredmény egy gyönyörű kép lett. Nem is tudtunk a látványtól azonnal szabadulni, muszáj volt még egy kicsit nézegetni.
Viszont indulni is kellett, ha nem akartunk későn érni a várhoz.
Még egy szempontból előnyös volt a programcsere: odakinn a rekkenő hőség időközben enyhülni látszott, talán nem fogunk elájulni az úton, mire felsétálunk a hegytetőre.







Itt került előadásra Samway darabja, „Vitézi ének, Erényöv, vagy amit akartok” címmel. Nem csupán maga a darab okozott hatalmas nevetőgörcsöket: már a jelmez és a szereplőválasztás is telibe talált. Egyet kiemelek, mégpedig Piro ruházatát: meggyszínű paróka, Obelix kölcsönvett sisakja, kard Ekszkalibúr felirattal, pajzs amely a szövegkönyvet rejtette, meggyszínű blúz, sárga harisnya, tűzoltócsizma, az elmaradhatatlan lant.



Fényesi János élethűen alakította az egyik várúrnőt, néha meglengette szoknyáját, hogy felfedje lábai szépségét. Sajnos mi ott benn a várban csak messziről láthattuk eme gyönyörűséget…
Az előadás után visszaváltoztak a szereplők, és további, de most már komolyabb vitézi énekeket hallgattunk.

Miután visszaértünk a konferenciaterembe, Lara és Norbert meglepetés játékai következtek. Két csapattá váltunk, egymás ellen. Nagyon jó kis nevetős és versenyzős játékokat eszeltek ki nekünk, kiforgatós és ügyességi vetélkedők. Itt sem maradt a sarokban senki, aki fotózhatta volna, hogy betegre nevetjük magunkat.
Természetesen, ahogy már vártuk, párommal megint egymás ellen versenyeztünk! Már szinte élveztük is…
S máris vacsoraidő… A felolvasások voltak még hátra, bár most szerényebb készülődéssel. Hallottunk ismét torokszorító verseket, Baggio köszönetét...
Végül a nevetős hangulatot ismét a Stando-Királylány-Norbert-Baggio szereplőgárda csempészte vissza, hogy nehogy komoly hangulatban fejeződjék be az este.

Az utolsó nap… reggelén már nehezen vánszorgott le a csapat az étterembe… Majd a terembe. Pedig komoly irodalmi feladat előtt álltunk: kitaláljuk, ki írta a verset, ami előttünk van.
Minden elismerésünk a hősöknek, akik a rengeteg verset felvésték a táblákra.
Embertelen, hány órát dolgoztak vele, hogy mindenki lássa és olvasni tudja a verseket, amiket elemezhettünk.
Ilyenben még nem volt részem, ezért várakozva néztem elébe.
Először felolvasta valaki a verset, majd hozzászóltak, vagy tudták, vagy nem, kinek a verséről van szó. Rímek, képek, szótagszámok, érzések.
Kiben mit hozott éppen felszínre az adott vers. S végül a költő is hozzászólt, mennyire találták el, mit akart valójában kifejezni a verssel.
Személy szerint engem nagyon mélyen érintett a dolog. Először is, még sosem fordult elő, hogy az én versemet felolvassa valaki. Merthogy nem sok van, nem vagyok túl sikeres költő, a próza az én igazi világom.
Párom sem tudta, melyik az én versem, csak akkor derült ki számára is, amikor rábólintottam, hogy az enyém.
Ahogy Anna előadásában meghallgattam, nem tudtam elvonatkoztatni attól, hogy ez az én művem, pedig megpróbáltam én is kritikusként olvasni. Inkognitóban maradtam, és próbáltam magamban megfogadni a tanácsokat. Voltak keményebb és voltak kíméletesebb hozzászólások, de persze nagyon örültem mindnek, mert tudtam, hogy hasznomra válik a későbbiekben.
Pechemre pont egy szakítós verset választottam. Én balga, hát persze, hogy pórul jártam vele.
Azok az érzések jöttek elő, amiket akkor éreztem utoljára, amikor magát a verset írtam. Szinte meg sem tudtam szólalni, amikor éppen szükség lett volna a hangomra, hogy megmagyarázzam, mint ahogyan a többiek is, hogy mit akartam a verssel. Teleszaladt a szemem – és a torkom – könnyel és szükségem volt a következő percekben a szünetre.

Itt és most köszönöm meg elsősorban Annának az élményt, amit kaptam, mert egyébként is torokszorító stílusban tud felolvasni, Jánosnak a kíméletes hozzászólást, Stando-nak, Kismezeinek, és tulajdonképpen mindenkinek, aki elmélyedt benne, mindenki másnak pedig hogy ott voltak velem, amikor szükségem volt rájuk.

A programok, a nagy nevetések, a nagy közös pityergések, a kirándulások mind-mind bevésődtek az emlékezetünkbe.
A búcsú olyan volt, mint amikor egy nagy családi összejövetel után mindenki útnak indul.
Nagy ölelések, összeborulások, vigasztalások, integetések közepette lassan elfogytunk.

A mi családunk is indulni kezdett… Vissza a valóságba…A hétköznapokba… De vidáman, erősen, feltöltődve, mert tudjuk, hogy még ha néha vitatkozunk is, MINDIG itt vagyunk egymásnak!

Ideje: Július 12, hétfő, 22:56:50 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Elsőtáboros élmények" | Belépés/Regisztráció | 41 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- Eroica Ideje: Július 12, hétfő, 23:13:39
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hű, de jó ez a beszámoló! Gratulálok, Anne!



Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- agnes Ideje: Július 13, kedd, 01:18:02
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Annyira sajnálom, hogy nem lehettem ott. Élvezet volt olvasni a beszámolód Szeretettel agnes



Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- fényesi Ideje: Július 13, kedd, 07:10:32
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönjük az emlékidézést!



Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- Lacoba Ideje: Július 13, kedd, 07:45:03
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Örülök, hogy találkoztunk.



Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- Samway Ideje: Július 13, kedd, 08:25:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Elsőtáboros!

Nagyon jó volt végigolvasni beszámolódat, a csodás képekkel együtt felidézni a 3 csodás napot veletek...köszönöm neked :)))



Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- norbert Ideje: Július 13, kedd, 09:11:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
:-) Megint ott voltam...:-) Élmény volt olvasni!:-)



Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- kiralylany Ideje: Július 13, kedd, 09:24:25
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nagyon jól megfogalmazott írás. Élmény volt olvasni. Megint ott voltam egy kicsit. És bevallom, már alig vártuk, hogy valaki feltegye a beszámolót. Nagyon köszönjük, hogy megírtad! Most már Ti is a csapathoz tartoztok. Tartsatok velünk legközelebb is, és hozzátok a kártyát! :-)))))) puszi



Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- a_leb Ideje: Július 13, kedd, 09:40:29
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Remek volt újra élni veletek a berkenyei napokat! Ja, és megtanultam Uno-zni :-)!

aLéb



Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- piroman Ideje: Július 13, kedd, 11:25:07
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves elsőbálozó! :-) Örülök, hogy megörökítetted ezt a pár napot, jó volt újraélni!



Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- Attila61 Ideje: Július 13, kedd, 11:53:03
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Köszönet a beszámolóért! Ott voltam és remélem ott lehetek legközelebb is veletek!



Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: Július 13, kedd, 15:04:59
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Anne!
Olvasva cikked, újra felvillannak a pillanatok, három nap történései, melyek szinte csak egy szemhunyásnyi ideig tartottak. Nem is tudom mennyi lenne az elég. Mindannyian fantasztikus egyéniségek vagytok, tehetségesek, érzékenyek, vidámak és olykor sírósak. És ez így a jó... Csodálatos órák röpültek perceknek álcázva, és hiányzik... már most is mindenki hiányzik... :)))) Köszönöm, hogy megírtad ezt a kis összefoglaló, beszámolót. Így kicsit azok is velünk örülhetnek, akik most nem tudtak ott lenni. Mindenki hiányzott, és remélem legközelebb még többen leszünk. Szeretettel ölellek: Anna :)))



Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Július 13, kedd, 16:22:48
(Adatok | Üzenet küldése)
Ez igen! Nem sajnáltad az időt, hogy ilyen részletesen leírtad azt a sok-sok mindent, ami a három nap alatt történt. Érdekesek ezek a beszámolók, hiszen az írója szemszögéből mutatja be az eseményeket, világít rá dolgokra. Gratulálok beszámolódhoz, amiből nem hiányoznak érzéseid sem:) Puszi: Éva



Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- aranytk Ideje: Július 13, kedd, 18:34:36
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Anne, nagyon tetszett a beszámolód! Felelevenedtek újra az együtt töltött napok emlék-képei. Jó volt kimozdulni a hétköznapok robotjából, jó volt együtt lenni Veletek! Azt hiszem, mindannyiunknak sokat adott ez a néhány tartalmas nap. Köszönjük szépen, hogy ilyen részletességgel foglaltad össze az eseményeket!



Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- winner Ideje: Július 13, kedd, 20:12:16
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Anna!

Nagyon jó krónikás voltál, jól felidézted a tábori eseményeket. Lehetnél udvari krónikás is.
A barkóbánál kialakult konfliktust nemes egyszerűséggel tompítottad apró konfliktusra. Ezt külön köszönöm.
Ami a verseny végeredményét illeti: itt mindenki nyert. Méghozzá irodalmi ismereteket, nyelvi játékok ismeretét.
Üdv. Laci



Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- Eprecske Ideje: Július 13, kedd, 21:23:12
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Miközben olvastam újból átéltem ezt a csodás három napot. Repűlt az idő és fáj nagyon, hogy el kell köszönni tőletek.
Már alig várom a következő talit :)
Ölellek Mártus



Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- stando (stando.agi@gmail.com) Ideje: Július 14, szerda, 06:26:58
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
:) Drága Anne! :) Te aztán meg tudod utaztatni az emberlányát! Olvaslak, és melengetik az együtt megélt pillanatok újra a mellkasom. :) Visszalopakodnak a nagy nevetések, a torokszorító mozzanatok, az izomláz a csuklóban. ;) De már nem felejtem el bemondani: UNO! :D Ölellek. Ági



Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- naiva Ideje: Július 14, szerda, 08:26:27
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Anne!:) Örülök, hogy el tudtatok jönni, megismerhettétek a táboraink feledhetetlen világát! Nagyon jó lett a beszámolód, mindenre kitértél!:) Bennem még most is peregnek az események, arcok, pillantások, nevetés, sírás, sorra bukkannak elő az emlékezetemben. Nem tudok szabadulni, fogva tart Berkenye szelleme!:)) Nekem is az jutott eszembe: olyan vagyunk, mint egy nagy család. Öröm találkozni, együtt lenni, és a búcsúzásnál, szorongatja a torkunkat a sírás... Így volt!:)) Köszönjük a beszámolót!:) Nagy -nagy puszi: Zsuzsi



Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- kismezei (komar68@citromail.hu) Ideje: Július 14, szerda, 09:27:14
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Jó beszámoló, valóban. Újra átéltem ezt a jól sikerült három napot. Mindenestül...:))



Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- Taltos Ideje: Július 14, szerda, 11:34:09
(Adatok | Üzenet küldése)
Kedves Anne!

Köszönöm, hogy olvashattam ezt a remek beszámolót.
Olyan élményt adott, mintha magam is ott lettem volna.
Irigyeltelek Benneteket, de örülök, hogy jól éreztétek magatokat.

További sok sikert kívánok a versekhez és prózákhoz.



Re: Elsőtáboros élmények (Pontok: 1)
- Welentze (welentze@freemail.hu) Ideje: Július 14, szerda, 21:07:57
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Anne! Tetszett a beszámolód, teljesen beleéltem magam, mintha én is részese lettem volna a talinak. Ölel: Krisztina )))



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds