[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 341
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 342

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Próza: A kígyó, a patkány és a szarka
Freewolf

Végül, mint minden nagy ötlet, úgy a megegyezés is a kompromisszumok útján került kivitelezésre. Első lépés gyanánt a patkány megalapította a Nagy Demokratikus Pártot.


Az erdő egy békés hely volt, míg a kialakult sorrenden nem változtattak az elszánt forradalmárok, és úgy nem gondolták, itt a helye az igazság osztásnak. A medve fogta a halakat, a farkas kergette a nyulat, a sas belakott kígyókból és a szarvasbika bőghetett kedvére napestig.
A nagy újítók, az elégedetlenek közül kerültek ki és összegyűltek megbeszélésre. A patkány, a kígyó és a szarka elhatározták, hogy egyesítik erőiket, csak egy bökkenő volt, a medve, a farkas, vagy a sas könnyűszerrel elbánhattak bármelyikükkel. Sokat töprengtek, míg rájöttek, semmi más nem segít, csak a demokratizálódás. Előtte több ötlet is felvetődött, mert a szarka pénzügyeket és azon belül is az aranyfedezetet szerette volna kezelni, míg a patkány pártot gondolt alakítani és a kígyó a sajtóban látta volna a jövő útját.
Végül, mint minden nagy ötlet, úgy a megegyezés is a kompromisszumok útján került kivitelezésre. Első lépés gyanánt a patkány megalapította a Nagy Demokratikus Pártot. Természetesen, mint ötletgazda, ő vezette. Mivel azt hangoztatta, hogy minden állat egyenlő így szép számmal gyűltek is a tagok, kárhoztatva a ragadozókat. A sok lúd disznót győz elv alapján a kukacok egyöntetűen támogatták az új demokráciát, de volt még másfajta féreg is elég. A patkány igen elégedett volt a sok taggal és mivel maga komoly betegség hordozó, már meg is fertőzte a gyengébb ellenkezőket, akik szót mertek emelni a többiek ügyében. Így ki félelemből, ki a bacilusok iránti rezisztencia okán maradt, a többi a demokrácia áldozata lett.
A kígyó, bár furcsán hangzik, de tipikus a jellemére, teljes vállszélességgel támogatta az új tömörülést. A sajtó nagy úr és az Erdő Igazsága, ahogy naponta jelent meg rájött, csak annyit kell írnia, hogy tiltakozik, így az összes mérgét ki tudja engedni, és mint tiltakozónak az igazát nem merik vizsgálni. Ki kezdene ki a demokrácia legfőbb sziszegőjével? A demagógia a méreg alapvető alkotóeleme volt. Így a patkány által lebutított, legyengített és a kígyó által megbetegített állatsereglet már táncolva, dalolva adta a pénzügyeket át a szarkának. Neki sem kellett több, huss, már messzi bankba tette a pénz hármójuk nevére, hiszen a sast már jó ideje senki nem is látta.
Ezután kezdtek begyűrűzni a bajok. Pénz már nem volt. Aki még tudott volna segíteni azt mindet elüldözték, már senki nem maradt csak a legyengített, elbutított állatsereglet és az élősködők.
Ekkor a kígyónak nagy ötlete támadt. A szarkával és a patkánnyal együtt elköltöztek egy másik erdőrészletbe és a maradékot pedig eladták a favágóknak.
Erre már mindenki lázadozott, viszont mivel már egy sas, farkas, vagy medve sem maradt, a favágók ellen nem volt kinek fellépni.
Végül is elmenekülése előtt a nyúl fogalmazta meg a probléma gyökerét:
- Hazudtak, becsaptak bennünket, hiszékenyeket és valóban nincs már itt a farkas, aki kergetett, de már fák sincsenek, legelni sincs mit és az odúm is a banké. Itt csak az marad meg, aki a korhadékkal is beéri!
A három nagy demokrata pedig azóta egy magánerdőben tengeti az életét és már gondolkodnak rajta, ott találnak-e annyi buta állatot, mint az előző helyen, ahonnan a vagyonuk származik!
Ideje: Február 25, péntek, 19:26:00 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"A kígyó, a patkány és a szarka" | Belépés/Regisztráció | 3 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: A kígyó, a patkány és a szarka (Pontok: 1)
- fényesi Ideje: Február 27, vasárnap, 09:32:30
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Tanulságos (valóságos).
Nem is amolyan tan mese! üdv. fTJ



Re: A kígyó, a patkány és a szarka (Pontok: 1)
- a_leb Ideje: Február 28, hétfő, 07:44:27
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Remek, tanulságos mese, kedves Szabad Farkas... milyen egyszerű is az élet az erdőben :-). Nagyon tetszett!
aLéb



Re: A kígyó, a patkány és a szarka (Pontok: 1)
- Nefelejccss Ideje: Február 28, hétfő, 10:10:25
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Keserű mosollyal olvastam a "mesét"... Nagyon tetszett írásod, szivesen mondanám, hogy elgondolkodtató volt, de sajna nem kellett gondolkodni, nagyon is egyértelmű volt.
A történet végén felvetett kérdés: találnak-e annyi buta állatot -- régen nem kérdés.
Szeretettel: Nefi



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds