[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 225
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 225


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Az Autizmus Napja
Eroica

A világ számos metropoliszához és hazánk több nagyvároshoz csatlakozott Békéscsaba, amikor a Békés Megyei Jókai Színház épületét kék fénnyel világították ki...






Április másodika világszerte az Autizmus Napja. Minden évben próbálják elfogadtatni az emberekkel, hogy napjainkban egy olyan problémával kell szembenéznünk, amelyről a mai tudomány sem tud eleget.
Egy statisztika szerint ez a betegség világszerte közel 67 millió, Magyarországon pedig 60-100 ezer embert érint. Évente több gyereket diagnosztizálnak autizmussal, mint cukorbetegséggel, rákkal vagy AIDS-szel együttvéve.
Ha az autista szót halljuk, majdnem mindenkinek Dustin Hoffmann és az Esőember című film jut az eszébe. Azóta van némi fogalmunk arról, miben más és milyen is valójában egy autista.

„Az autizmus egy idegi-fejlődési rendellenesség, ami csökkent mértékű társadalmi kapcsolatokban, kommunikációs képességekben, abnormális viselkedési és érdeklődési mintázatokban nyilvánul meg. Bár a rendellenesség etiológiája (eredete) ismeretlen, a genetikai tényezők fontosnak tűnnek. Okait jelenleg is kutatják.
Görög orvosok már Hippokratész idejében leírták, és isteni vagy sátáni erők megnyilvánulásának tartották „ (Wikipédia)

A világ számos metropoliszához és hazánk több nagyvároshoz csatlakozott Békéscsaba, amikor a Békés Megyei Jókai Színház épületét kék fénnyel világították ki. Ezzel az eseménnyel az autizmusra hívta fel a magánszemélyek és a vállalkozások figyelmét a békéscsabai AUT-PONT Alapítvány, mely , mint segítő, közel kétszáz családot támogat.

Szombaton este körülbelül ötszázan mentünk el a színház előtti térre – köztünk a sérült gyermekek és azok szülei is – és vártuk a csodát.
Pontosan 42 önkéntes gitáros ; gyermek és idős, híres ( pl. Hevesi Imre ) és lelkes nem-híres volt jelen. Középen kis tábortűz világított, s a fények bekapcsolása után, a baráti tábortűz körül, a téren, a spontán alakult gitárzenekar közismert számokat adott elő és mi velük énekeltük az óriásvászonra kivetített szöveget, például azt, hogy : Mindenki másképp csinálja...

Ilyen empatikus és családias hangulatot már rég tapasztaltam.

Az összetartás pedig akkor mutatkozott meg igazán, mikor az ég felé fordítottuk a mobiltelefonunkat, s így küldtünk béke-üzenetet az egész világnak.






Ideje: április 06, szerda, 20:29:12 - Administrator

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
"Az Autizmus Napja" | Belépés/Regisztráció | 7 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Az Autizmus Napja (Pontok: 1)
- Anna1955 Ideje: április 08, péntek, 19:37:39
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Drága Erika!

Jó, hogy felhívtad a figyelmet erre az eseményre. Sajnos, nagyon sokan nagyon keveset tudnak erről a másságról, mert talán nem is lehet kifejezetten betegségnek nevezni ezt az állapotot.
Borzasztó nagy számban fordul elő, valamilyen formában, és a megjelenése annyira változó, hogy talán nincs is két egyforma eset. A környezet hozzáállása, nagyon lényeges, hiszen őket tolerálni kell, és nagyon igénylik a figyelmet a szeretetet, még akkor is, ha nem jeleznek vissza, nem kommunikálnak, csak nagyon korlátozott formában.

Szeretettel ölellek: Anna



Re: Az Autizmus Napja (Pontok: 1)
- Attila61 Ideje: április 09, szombat, 21:07:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves Erika! Így kellene! Összefogással rengeteg nehézséget le lehetne győzni.
Segíteni sokkal célravezetőbb mint sajnálkozni, ezt egy mozgássérült ismerősöm mondogatta mindig! Igaza van! Ma már mindenkinek meg van a saját keresztje. Cukor, daganat, szívbetegség, fogjuk meg egymás kezét, csak így lehet szép ami már árnyalt! Hajléktalan barátomtól kaptam az Új fedél nélkül-i újság 2011. március 24. -i számát. Az első oldalon az alábbi Albert Schweitzer idézettel: "Időt kell szakítanod embertársaidra, tégy valamit másokért, ha még oly apróságot is - valamit, amiért fizetséget nem kapsz, csupán a kitüntető érzést, hogy megtehetted."
Ez egy nemes gondolat, amit én sosem fogok elfeledni az biztos!
Szeretettel olvastalak! Attila!



Re: Az Autizmus Napja (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: április 09, szombat, 22:47:34
(Adatok | Üzenet küldése)
Szép ez az összefogás! Jó, hogy megmutattad.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.41 Seconds