[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 261
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 261


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Ha igényes hangfelvételt akarunk


Merészebbek, vállalkozó kedvűek és az Audacity-vel elégedetlenkedők feltétlenül kattintsanak ide!


A fórumban megadtam egy, az Audacity-nél szélesebb körű szolgáltatásokat nyújtó hangrögzítő szoftver elérési útvonalát. Ez egy jóval összetettebb program, viszont ha szánunk rá egy kis időt, a végeredményen is látszani fog, hogy nem az Audacity-vel dolgoztunk. Nem lesz zajos, halk, torz, vagy érthetetlen a felvétel, ami (ha egy szoftver, amit használtok csak az alapfunciókat tudja, és ráadásul a mikrofonotok sem egy csúcsmodell) szinte elkerülhetetlen. A program neve Sound Forge, és a http://mediasoftware.sonypictures.com/download/step2.asp?DID=461&#Return címen egy 30 napig szabadon használható verzióját tölthetitek le. Ugyanitt megtalálható a szofver működését megmagyarázó Manual is, de azok kedvéért, akik nem tudnak jól angolul, vagy csak erre a mostani felvételre akarják használni a Sound Forge-ot, leírom pár lépésben az ide vonatkozó teendőket. Amúgy bátran böngésszen, próbálkozzon mindenki a menüpontok között, egy rosszabb minőségben (pl. gyengébb mikrofonnal) készült felvétel esetén is "profivá" lehet pofozni a hanganyagot.

1. A főmenüben nyomjuk meg a Felvétel gombot (kis gömb alakú ikon).
2. A kinyíló ablakban a New-ra kattintva állítsuk be a 44100 Hz, 16 bit, mono opciókat.
3. Beszéljünk a mikrofonunkba, és hangkártyánk hangerőszabályozóját a Mikrofon résznél állítsuk be úgy közben, hogy a Sound Forge ablakában a jobb oldalt található két zöld csík a leghangosabbra tervezett beszédünknél ne érje el a piros csúcsot (Clip), de lehetőleg a piros és a sárga tartomány határán mozogjon. Erre a hangfelvétel dinamikája és a lehető legkisebb, legkönnyebben szűrhető zajszint elérése miatt van szükség.
4. Nyomjuk le a felvétel gombot az ablak bal alsó sarkában, mondjuk fel a szöveget, majd zárjuk be az ablakot.
5. Megjelenik a felvett hanganyag grafikus képe.
6. Kattintsunk a Process pontnál a Normalize-ra, állítsuk Peak level-re, és nyomjunk OK-t. Így a hanganyag eléri a még torzítás nélküli leghangosabb állapotát.
7. Kattintsunk az Effects menüpontban a Dynamics/Graphic opcióra, és keressük meg a nekünk legmegfelelőbb beállítást. Itt tudjuk a felvétel ingadozó hangerősségű részeit kiegyenlíteni. Vannak ugyan gyári beállítások a Preset opcióban, de érdemes kísérletezni is. Vigyázzunk, hogy sehol ne állítsunk be túl nagy értékeket, mert könnyen áteshetünk a ló túloldalára, és hangkép ugyan egyenletes jelszintű lesz, de elveszik a hangból az intonációs játék. Célravezető egy kisebb kijelölt részen próbálgatni a lehetőségeket.
8. Ha végeztünk, ismételjük meg a 6. pontot, mert a jelszintek kiegyenlítése közben a maximális hangerő is csökkenni fog valamelyest.
9. Jelöljünk ki egy olyan részt, ahol beszéd és szünet is van. Itt jól lemérhető a zajszint. Kattintsunk az Effect menüponton belül a Noise Gate opcióra, ahol a csúszkát a Treshold levelnél állítgatva optimális jelszintet, az Attack Time/Release Time résznél pedig egy optimális felfutású zajzárat tudunk beállítani. A Preview-val real time módban tudunk belehallgatni az eredménybe.
10. Ha végeztünk, ismét irány a Process menü, ahol az EQ/Graphic ablaknál be kell állítanunk a 20 Band lehetőséget, így egy viszonylag egyszerűen átlátható, 20 sávos hangszínszabályozóhoz juthatunk. Erre azért van szükség, mert az olcsóbb, alsókategóriás mikrofonok kiegyenlítetlen hangképpel dolgoznak, általában a középmély tartományok rovására. Ha itt ügyesek vagyunk, olyan hangképet tudunk beállítani, ami tényleg a miénkre emlékeztet, nem búg, nem zizeg a teteje, és tisztán szól.
11. Az így elkészült, lecsiszolt felvételt tovább finomíthatjuk, ha az Effects menüpontnál található opciókat kipróbálgatjuk. Tehetünk a hanganyagra egy kis zengetést (Reverb), ami elmossa a megmaradt kisebb hibákat, vagy kórust (Chorus), amitől egy teltebb, néhány herzzel elmodulált és alákevert hangot kapunk.
12. Ha a 7-10 menüpontok túl bonyolultnak tűnnek, használhatjuk az Effects pontban a legalsót, a Wavehammer-t is, ami mindezt egy lépésben megteszi helyettünk, ám ez egy gyári paraméterekre épülő algoritmus, ami elveszi tőlünk a szabad variálhatóság lehetőségét. Ha mégis ez választjuk, ne felejtsük el betenni utána a 6. pontot, hogy ideális hangerősségű fájlt kapjunk.
13. A felvétel elején és végén található (esetleg túl hosszú) csendet jelöljük ki és vágjuk le a Delete gombbal. 1-2 másodpercet azért hagyjunk rajta, hogy az esetleg fennmaradó háttérzaj ne zavaróan élesen induljon a vers elején, és ne egy kattanással záródjon be a felvétel végén. A kijelölt 1-2 másodpercet a felvétel elején a Process menüpont Fade opciójában a "Fade In"-nel, a felvétel végén pedig az ugyanitt található "Fade Out"-tal utókezelhetjük. Így a fájl szépen be- és kiúszni fog lejátszáskor, nem pedig hirtelen megszólalni és abbamaradni.
14. Az esetleges későbbi változtatásokra gondolva mentsük el wav kiterjesztésben az anyagot, mert mp3 formátumban erre már nem lesz lehetőségünk.
15. Ha késznek ítéljük a felmondott verset/prózát/egyebet, a File menüpontban válasszuk az Export to MP3 lehetőséget. Írjuk be a fájl nevét (a későbbi feltöltésre gondolva lehetőleg ékezetes karakterek és szóköz nélkül), állítsuk be a Choose MP3 Template-nél a 128 kbps lehetőséget, és máris egy kis kiterjedésű fájlhoz jutottunk, amely, ha mindent jól csináltunk, megközelítőleg cd minőségben adja vissza a hangunkat.

Ha bármi problémátok lenne, írjatok nekem a fórumba, vagy küldjetek PÜ-t, szívesen segítek. Ha már egy igényes írásotokat szólaltatjátok meg, legyen maga a felvétel is igényes, különben csak a töredéke jut el a hallgatókhoz annak, amit el akartok mondani.

Ideje: Szeptember 11, szombat, 19:03:10 - Gradvolt-Endre-30Y

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

All Fullextra

"Ha igényes hangfelvételt akarunk" | Belépés/Regisztráció | 1 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Ha igényes hangfelvételt akarunk (Pontok: 1)
- Gradvolt-Endre-30Y Ideje: Szeptember 12, vasárnap, 17:16:16
(Adatok | Üzenet küldése)
Ja, azt elfelejtettem mondani, hogy ha valaki szeretne a felvett hanganyag alá valamilyen aláfestő zenét is keverni, azt (többek között) megteheti bármelyik Cakewalk programmal. A következő linkről letölthetitek a Sonar 3 ugyanilyen jellegű Trial Version-jét. Ez a szoftver teljesen kompatibilis a Sound Forge-al (nagyrészt tudja is ugyanazt, csak kevésbé átlátható).

A beimportált wav fájlok mellé egy másik sávon betehetitek a zenét, és egy komplett stúdió-modulban kedvetek szerint keverhetitek. Aki otthon van a kottaírásban, MIDI-ben akár saját szerzeményt is alákeverhet, erre bármilyen típusú hangkártya megfelel, mert van egy 128 hangszerből álló, úgynevezett General Midi opció, amely mindegyiken megtalálható. Ha úgy érzitek, hogy a versetek csak panaszos hegedűfutamokkal, lágy gitárszólamokkal, vagy viháncoló és röhejes zenedobozzal válik teljessé, ne fosszátok meg magatokat ettől a lehetőségtől. :)

http://www.cakewalk.com/download/default.asp#windows



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds