[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 27
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 27


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Valentin nap


Közeledik Február 14. Valentin napja. Lehet szeretni, nem szeretni, tudomást se venni róla...de ettől még létezik :)


Szent Valentin emlékére nevenapján világszerte megajándékozzák szeretteiket az emberek a szerelmesek napján.

Valentin kultusza a II. századra vezethető vissza, ekkor élt Valentin. A legelterjedtebb történet szerint Valentin keresztény hite miatt II. Claudius börtönében sínylődött, s a börtönőr leányának visszaadta a látását. Mielőtt 270. február 14-én kivégezték, a leánynak egy üzenetet küldött: "A Te Valentinod." Így vált ez az üzenet világszerte is ismertté.

A Valentin-napi szokások az ősi pogány templom áldási ceremóniákból alakultak ki. 496-ban Gelasius pápa rendelte el, hogy Szent Valentin napját február14-én ünnepeljék. Az angolok már 1446-ban ünnepelték ezt a napot. Az 1700-as években divatossá váltak a Valentin-verseskötetek. A XIX. században már üdvözlőkártyákat is küldtek egymásnak az emberek ezen a napon. Magyarországon 1990-ben éledt fel e nap megünneplése.

Sokan örültek és örülnek az új ünnepnek: újabb jó alkalom arra, hogy meglepjék a másikat. Igen ám, de mivel? Valentin az esztendő első virágajándékozó eseménye. Ezeknek az első virágoknak nagyon örülünk. Hiszen már mindenkinek elege van a télből, a tulipánok, jácintok, fréziák pedig a várva várt tavaszt idézik. A sok-sok piros szívtől, amely Valentin jelképévé vált, jobb lesz a kedvünk.


Tippek Valentin napra:

Vacsora: Elmaradhatatlan kellék a pezsgő és a gyertyafény.
Vers: Miért ne lephetné meg párját szerelmes költeményekkel? Nincs annál meghittebb, amikor együtt olvasgatják azokat.
Szívtorta: Készítse otthon vagy rendelje meg. Igazi szerelmes üzenet, ráadásul finom is.
Fénykép: Készíttessenek magukról közös fényképet egy profi fotóssal. Be vele egy szép keretbe, és kész is.
Karóra: Ha lehet, vésessen a hátlapjába valami kedveset, valami szenvedélyeset.
Vendéglő: Foglaltasson asztalt két személyre egy hangulatos kis vendéglőben. (Menjenek is el.)
Meghívás: Vigye el szerelmét moziba, színházba. Szerelmes, romantikus filmet, színdarabot válasszon.
Üzenet: Vegye fel szerelmes üzenetét magnóra, videóra. Hagyjon egy cetlit a hűtőn ezzel a szöveggel: "Nyomd meg a videón a play gombot".
Szöktetés: Lopja el kedvesét egy estére. Lepje meg, utazzanak el valahová, szálljanak meg egy meghitt kis panzióban.
Párna: Lepje meg kedvesét valamilyen szív alakú tárggyal. Lehet az váza, párna, öngyújtó, akármi.
Iránytű: Az északi pólushoz ragassza oda fényképét, mondván: hogy mindig tudd, merre járok.


Néhány kedves sms Valentin napra:

Azt tanultam, hogy egy nap 24 óra, egy óra 3600 másodperc. Azt nem tudtam, hogy egy másodperc nélküled maga az örökkévalóság...

Próbáltalak levegőnek nézni,de rájöttem,hogy levegő nélkül nem tudok élni.

Ha én írnám a sorsod könyvét, szíved, lelked, vágyát, életed örömét; olyan széppé írnám, mit egy tündérálom, a legboldogabb Te lennél a világon.

Már régóta keresem a számomra legmegfelelöbb párnát... Azt hiszem a Tied mellett van!

Ideje: Február 06, vasárnap, 20:41:27 - Myra

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Valentin nap" | Belépés/Regisztráció | 10 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Valentin nap (Pontok: 1)
- Bogika Ideje: Február 06, vasárnap, 21:18:06
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nem mondom, hogy nem szép ünnep, de furcsa, hogy mostanában egyre több amerikai ünnepet veszünk át. Kezdődött a Valentin nappal, most már van Halloween is. Közben a nőnap kezd kimenni a divatból.



Re: Valentin nap (Pontok: 1)
- Si Ideje: Február 07, hétfő, 09:20:36
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Szép ünnep ez, jó alkalom egy kis plusz melegségre. Én csak a nevével nem vagyok kibékülve. Nálunk ez a nap: Bálint nap. Mért kellett a nevet is átvenni? Még jobban bosszant, amikor "indián nyárról" beszélnek, mikor nálunk egy fia indián sincs az egész országban. Nálunk "vénasszonyok nyara" van... vénasszony máshol is sok van, (akár még indián vénasszony is) mégse vették át tőlünk az elnevezést.



Re: Valentin nap (Pontok: 1)
- LunaPiena Ideje: Február 08, kedd, 13:31:30
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Egyetértek Bogikával. Nem mondom, hogy ne legyen egy plusz napjuk a szerelmeseknek (bár úgyis meg fogják ünnepelni az 1 hónapos, 1 éves, stb fordulóikat is), de túlzásnak tartom, hogy ennyire Amerika-majmolók lettünk. Vajon nyugaton is fognak húsvét hétfőjén locsolkodni?
Viszont a kereskedelem szép pénzeket kaszálhat a giccs szívekből :)



Re: Valentin nap (Pontok: 1)
- apu-s Ideje: Február 11, péntek, 23:46:55
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Meghagyom e napot "magyar valentin"-nek. Bocsáss meg, de nekem nem jelent semmit, még akkor sem ha amerikai, vagy akárhonnani. Van sajátunk, azon át szeressünk, becsüljünk. Ez Minden.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds