[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 239
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 240

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Sztori: És most: betárcsázunk!


Sziasztok! Ismét itt…, a Fullon…, végre! : )
És még mindig elegem van, ám! mivel jól tudjuk: „szél ellen nem lehet…”, ...


... illetve lehet, de nem érdemes, ezért továbbra is a bürokrácia útvesztőit járom, s kivárom a végét, mert ugye az még odébb van, s mert egyébként sem tehetek mást … és közben lassan beletörődök a megváltoztathatatlanba.
A jó hír, hogy szerencsésen átköltöztünk egy másik lakásba. Na ez sem volt olyan egyszerű, de azért kevesebb komplikációval járt, mint a matávos-adsl-axeleros ügyintézés.

Egy hete (szerda) délután még a dobozokat gyűjtöttük. Azaz csak gyűjtöttük volna, de hiszitek, vagy nem, ez nem is olyan magától értetődő feladat, mint első hallásra hangzik. Nem tudom, más városokban hogy van ez, de Egerben már ez sem úgy megy, mint régen. Emlékszem, évekkel ezelőtt az ember költözés előtt végigsétált a városon, és a kisebb-nagyobb boltok előtt, mellett, elvétve, de a nagyobb áruházak mellett feltétlenül talált nagy kupacban egy csomó dobozt, mindenféle méretben.

Na most viszont más a helyzet! A nagyobb áruházakban (Profi, Smatch, CBA) csak néztek ránk mosolyogva -nekik volt kedvük mosolyogni, nekünk persze annál inkább nem-, mintha latinul kérdeztük volna és visszakérdezték: -dobozt? azt sajnos nem tudnak adni, mert azokat azonnal szétszedik miután az árut kipakolják belőlük, összehajtogatják, zsugorítják és már szállítják is el tőlük, újrahasznosítás céljából. Elég ijesztően hangzott.
Egy-két kisbolt kipakolt hirtelen egy-egy cigiskartont, az Interfructban is szereztünk 4-5 közepes nagyságút, de hát ez egy költözéshez édeskevés. Kész vicc! bár mi akkor egyáltalán nem tartottuk viccesnek a helyzetünket. Egész egyszerűen sajnáltam magunkat. És persze a többi, költözködni vágyó vagy kényszerülő embert a városban.

Egyetlen reménységünk a Tesco maradt. Igaz, ott meg annyian voltak, hogy szóba sem álltak velünk dobozügyileg, de legalább nem ráztak le magukról. Elláttak jótanáccsal: menjünk vissza este, mikor csendesedik a forgalom, közvetlenül be a raktárba és ott kérjünk valakitől. Na, ez mentett meg minket. Szerencsére egy segítőkész fiatalemberrel akadt dolgunk, így aztán boldogan roboghattunk haza, hónunk alatt rengeteg dobozzal, csomagolni és porolódni, ami ugye a költözködés természetes velejárója.

Ez persze csak kis kitérő volt az „elegem van!“ ügytől. Mert hogy az még nem ért véget.
Múlt héten pénteken ugyan már azt hittem, sínre tettem a dolgot és a matávos telefon és az adsl-s net bekerült az „áthelyezés alatt“ mappába. Hát nem egészen így történt.

Az első meglepetés még mindjárt szombaton, a költözés napján, reggel ért. Ismét hívtam a 1212-t, hogy „bonthatják a vonalat“, mert már költözünk.
Kedves, türelmes, nyugodt fiatalemberrel beszéltem. Szerintem még félig aludt, de hogy a reggeli kávéját még nem itta meg, az biztos, mert ahogy beszélgettünk, szinte láttam, hogyan alszik meg a szájában a tej... Bár, amit mondott, az felcsigázott, ettől függetlenül. Tudniillik közölte, hogy: - Rendben van! 24 órán belül bonjták a vonalat.
Próbáltam tudakozódni affelől, miért is a 24 óra, bár egy egész éjszakai pakolászás, dobozolás után fáradt voltam már annyira, hogy nem is reméltem, megértem majd, amit mond, de azért tőlem telhetően figyelmesen hallgattam. Egyszerű volt a válasz: - Én most leadom a jelzést a szerelőkollegák felé, ők legkésőbb 24 órán belül elvégzik a szükséges munkálatokat.

- Munkálatokat? Azt hittem, ez csak egy tollvonás, ahogy mondani szokták, de tévedtem. Ennek is meg van a maga útja. Elektronikus üzenetet küld a szerelőbrigádnak, időbe tellik, amíg ezt a “jelzést felvevő illetékes ügyfeles” elkészíti, időbe tellik, míg átérkezik az üzenet, és természetesen az is idő, míg a szerelők végrehajtják a műveletet és valóban bontják a vonalat.
Méltatlankodtam ugyan még egy kicsit, hogy ugye 24 óra, az még 2 napi díj, nem is annyira a matávnak, de az adsl havidíj cca.8ezer forintos havidíjához + a 12.500.-Ft+áfa átszerelési díjához miért fontos még 2 nap “üresjárat díj” is, de már csak hangosan gondolkodtam.

Itt fontos megjegyeznem Nektek, hogy én alapból nem vagyok egy kicsinyes ember. Mert ami jár az jár! Jár a pincérnek borravaló, főleg ha udvariasan szolgál ki és netán már ötödször is odahívjuk valamiért az asztalhoz, akkor meg pláne „jár!“ az a borravaló. Nem jár borravaló ugyan, hivatalosan legalábbis nem, de mégis ... az orvosnak, mert ... talán mert megszokta, hogy mások adnak neki, ezért én is adok, néhanapján, főleg pedig azért, hogy a következő alkalommal is „szívesen látott“ betege legyek. Mondjuk még ezt is el tudom fogadni. Kelletlenül ugyan, de az ember már legalább önmagának ne legyen az ellensége, igaz-e?
De hogy miért jár az axeleronak “borravaló gyanánt” +2 napi díj, az valahogy nem fér bele ebbe a kispolgári agyamba.

Na mindegy, átköltöztünk, hosszú hétvége, sőt, ünnep volt, ám! kedden már csörgött is a mobilom. Axeleros hölgy hívott frissen-gyorsan, az adsl-es modem és tartozékok leszerelése ügyében. Leszerelés? Ugyancsak értetlenkedtem, mire a Hölgy igencsak tájékozatlanságáról téve tanubizonyságot közölte, hogy: - neki itt ez van jelezve, nyilván díjhátralékom van, esetleg több havi elmaradásom, és a szankció ugye szankció.

Idejében félbeszakítottam, mielőtt felhúznám magam, s közöltem vele, hogy: -egyszerűen csak költöztünk.
- Jó! Jó! mondja a Hölgy, -de a modemet és a tartozékokat akkor is le kell szereljék a régi lakásból, mikor jöhetnének érte. Közben persze többször exkuzálta magát, hogy Ő csak a feladatát végzi, ugye. Nagy nehezen tisztáztuk, hogy miután én már több körben végigzongoráztam az ügyet a telefonos, ingyenes matávos és axeleros ügyfélszolgálatuknál, és minden tartozékot magammal hoztam -miért is hagytam volna ott? mikor amúgy az az én tartozékom! Nem értem!?-, szóval akkor most mi a teendő?
Hosszú hallgatás után végülis közölte a Hölgy, hogy: -nos akkor semmi feladat, köszöni a beszélgetést.
Próbáltam még kérdezgetni affelöl, hogy Ő most ugyan mit lát a gépén? esetleg még mindig élnek a vonalak? vagy mikor is szerelik le, vagy vissza? Na Ő semmit, de semmit nem látott, elköszöntünk.

Ma, csütörtökön, gondoltam egyet és bementem a Matávponthoz. Gondoltam, megnézem már, hogy is áll a szénánk. Vagyis az adsl-es „ügyünk“. Örömmel hallottuk, hogy a matávos telefonunkat még a mai napon felszerelik (hurrá! mikor ezt itt most írom, már „élesre“ állították a vonalat! : )
Ám! az adsl körül a dolog még mindig nem tisztázódott. Bárhogy is variáltunk az ügyfélszolgálatos Hölggyel, mindenképp az axelero nyert, a "zsebből-pénzkihúzogatós" módszerével. Jól ki van ez találva. Kb. olyan ez, hogy „ha kockás, akkor azért kapsz, ha pöttyös, akkor azért“.
Az igazsághoz persze hozzátartozik, kissé megbonyolítja a helyzetet, hogy itt most csak 2-3 hónapig lakunk. Azt kellett kisakkoznunk, hogyan járunk „mi“ jobban (és nem az axelero, természetesen!), ha szüneteltetjük az adsl-t, vagy ha átköttetjük.

Végül úgy döntöttünk, szüneteltetjük, megírtuk a kérvényt, ott a matávpont-nál, a Hölgy el is küldte faxon az axeleronak, és most várjuk az értesítést, no meg a csekket, ami reméljük, értelemszerűen egy kisebb összegről fog szólni a „nem-szolgáltatás“ tényét figyelembe véve, és azt is csak remélni tudjuk, hogy a jelölt 2-3 hónapos időtartam idejére valóban szüneteltethető, nem pl. mondjuk csak 30 napra.

És abba is bele kell nyugodnunk, természetesen, hogy mindenképpen az axelero jár jól.

Ha szüneteltetjük a szolgáltatást, akkor azért, mert szerződésbelileg rögzített tény -csak hát az ember nem gondolja, hogy pont ő esik bele a csapdába-, hogy szüneteltetés ideje alatt is fizetni kell a teljes díj 75%-át (egy hete tévesen 65%-ot írtam, bocs!).
Nos ebben az esetben a „nem-szolgáltatásért“ fizetünk havi 75% díjat (cca.6ezer forintot), plusz majd a végleges lakóhelyünkön az 1xi átkötési díjat, vagyis a 12.500.-Ft+áfát. És persze ne felejtsük el a régi, jól bevált, betárcsázós modemes netezés matávos díját se, ami addig is ketyeg. Mert valahogy csak fel kell jutni a netre, és ha már fenn vagyunk, akkor természetesen fizetni kell, azt is. Persze közben ezzel arra kárhoztatom magam, hogy éjfél és reggel 7 között netezek, mert akkor „félforintos“ percdíjjal aránylag elérhető az ára, de hát ilyen apróságra már ki figyel oda!? a cél érdekében, ugye!?
A másik variáció -amit elvetettünk aztán, közösen-, kifizetem a 2x-es átkötési díjat, közben -míg az adsl átszerelés aktualizálódik- betárcsázunk, azt sem ingyen, később az adsl havidíját is, természetesen.

Most így utólag úgy látom, teljesen minden volt, hogyan döntünk. Mindenképpen fizetünk, mint a katonatiszt, ahogy mondani szokták, nem is keveset. És a különbség szinte elenyésző.

Nos ennyi a történet, amit én itt most a részemről le is zárok.
Igyekszem a tanulságot levonni, a tapasztalatokat átadni Nektek…, kevés sikerrel. Bárhogyan is töröm a fejem, egyetlen jótanács jut csak eszembe: -Nehogy költözésre szánjátok a fejeteket, ha a netszolgáltatótokkal X időre szerződést írtatok alá, mert póruljártok! :)

Azt pedig egy percig se higyjétek ám, hogy a mérgelődésem tovább tart, mint maga az ügyintézés röpke ideje. Dehogy! Mert mint mondottam volt, egy hete: most jól kibabrálok az összes matávos-axeleros-ügyintézővel, mert: itt van nekem a régi! jól bevált! betárcsázós modemem is! hahaha!:)) éjszakánként jól betárcsázom magam és itt vagyok ismét köztetek! :)

Köszönöm Mindnyájatok kedves hozzászólását és biztatását az előző cikkemhez!

Jó itt! :)
Ideje: Május 20, péntek, 07:26:49 - _zizike_

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"És most: betárcsázunk!" | Belépés/Regisztráció | 8 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: És most: betárcsázunk! (Pontok: 1)
- LEKA Ideje: Május 20, péntek, 10:14:58
(Adatok | Üzenet küldése)
Szia Zizike!
Az ügyintézés útvesztője.Még jó, hogy ilyen jól tudod kezelni a heyzetetet.További erőt, kitartást.Várom, hogy mielőbb ismét itt lehess közöttünk.Szeretettel: Éva



Re: És most: betárcsázunk! (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Május 20, péntek, 21:24:05
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Istenem Zizike! Már attól is fel ment a vérnyomásom, hogy elképzeltem mit tennék a helyedben. És még állítólag Európában vagyunk ! Hát ott vagyunk ha a szolgáltatás díját nézzük és a balkánon ha a szolgáltatást ! De lehet nem kellene sértegetnem a balkáni szolgáltatókat azzal, hogy ehhez hasonlítom őket. Kitartás, a továbbiakhoz is. Nagyon hiányoznak a verseid, igyekezz légyszi. :)))))



Re: És most: betárcsázunk! (Pontok: 1)
- szimbolum Ideje: Május 21, szombat, 09:22:25
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Nem tudom mire jó így túlbonyolítani.Gondolom azért ,hogy elveszítsd a fonalat, és mikor már jól eltévedtél akkor úgysem kérdezed meg hogy mi miért történik , csak fizetsz , és örülsz hogy ha visszaáll a régi rend. De hiába az összes szabályzat meg útvesztő , Veled és a régi modemeddel nem számoltak:-))))



Re: És most: betárcsázunk! (Pontok: 1)
- bandita09 Ideje: Május 22, vasárnap, 12:02:07
(Adatok | Üzenet küldése)
Látom zajlik az élet.......



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds