[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 242
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 242


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Lelkes Miklós: TANÁR, TANÍTVÁNY, VIZSGÁZTATÁS, VIZSGÁZÁS /gondolatok, aforizmák/


Minden vizsgán vizsgázó és vizsgáztató egyaránt vizsgázik. A diák a vizsgáztatónak felel, utóbbi viszont saját lelkiismeretének és igazságérzetének.


A vizsgáztatók bukásait nem tartja más számon, mint a vizsgázók emlékezete.

Nagyon nehéz vizsgázónak egy tantárgyból mindent tudnia, de majdnem hasonlóképpen nehéz semmit sem tudnia. Több mint negyven évi vizsgáztatás és sok-sok vizsgázó után mindegyik csoportban csak egy-egy esettel találkoztam. Hozzáteszem: a mindent tudó nem is magyar volt, hanem Banglades állampolgára, de, érdekes módon, a semmit sem tudó sem volt hazánkfia.

Jónéhány fogalom jelentése szinte kikiabál a szóból a diáknak, hogy miként kell a fogalmat meghatároznia. Humoros, hogy a diák ezt sokszor képtelen meghallani, még a vizsgáztató tréfás figyelmeztetése után sem.

A vizsgához tárgyilagos jóakarat kell /kellene/ diák és tanár részéről egyaránt. A vizsgáztató részéről már a tárgyilagos rosszakarat is veszélyes, mert mindenáron a diák nemtudását akarja igazolni.

A vizsgán a diák egy-egy tévedése olykor sokkal közelebb áll az igazsághoz, mint az, amit a tankönyv nagy határozottsággal állít.

A rossz vagy féligrossz tankönyvek, jegyzetek úgy készülnek, hogy befolyásos szakemberek - nemegyszer ilyen-olyan tudományos ranggal felruházottak - presztizsokokból, hiúságból vállalják az egyébként igen rosszul fizetett tananyag elkészítését. Egy szűkebb területen elért tudományos eredmény önmagában még korántsem jelenti azt, hogy az illető egyúttal jó oktató is, jó lényegmeglátó képességgel. Miért is jelentené?

X. egy etikátlan világban jelesre vizsgázott etikából, amiből nem lett semmi haszna. Később viszont az Élet ugyanebből a tárgyból elégtelent adott neki, - ezt viszont már húsosfazék-politikusként kitűnően tudta bankbetételni, szépenkamatoztatni!

A csacsi az életvizsgán mindenre hízelgően-helyeslően ráiázott, a táltoscsikó viszont szamárságok hallatán fájdalmasan felhorkant-felnyerített. Szamárországban vajon melyikükből lett később főminiszter?

A magyar oktatásnak egyetlen lényeges baja van: képtelen eljutni lényegtelentől a lényegesig, a kevésbé fontostól a nagyon szükségesig. Ennek több oka van, így az is, hogy sok pedagógusnak is elsősorban csak saját tantárgya az igazán lényeges, és másé alig érdekli, no meg maga a mindennapi élet szükséglete sem. Így utáltatja meg az iskola sok-sok nebulóval a szépirodalmat, ezen belül a költészetet, a számokkal nehezen barátkozóval a matematikát, a botfülűvel az éneket, a kevésbé ügyesebbel a testedzést, a tornaórákat, - és folytathatnám.Tudom, hogy kissé sarkított vélemény, és holnap egyre-másra fognak az olvasók tiltakozni, mégis kimondom: a magyar pedagógiai gyakorlat nagy baja, hogy elsősorban büntetni akar és nem tanítani, a tudás szeretetére, gondolkodásra, tisztességes életre nevelni!

Annak a vizsgáztatónak, aki a vizsgán ideges hangulatot, rossz légkört teremt, nem volna szabadna vizsgáztatnia, egyes tanintézményeknél mégsem ritka az ilyen vizsgáztató. A tudást, a joggal elvárható mértékben, természetesen, meg kell követelni a vizsgázótól, de jó, vagy legalábbis elviselhető hangulatban, különben ijedtében egyik-másik vizsgázó azt is elfelejti, amit tud.

A tudás önmagában még egyáltalán nem dícsérendő, csak akkor, ha birtokosa jóra használja.

A tanár, ha tudást vet el, gondolkodásra késztető csírákat, akkor magvető, de ha a vizsgán rendszeresen olyasmit kérdez, ami sem előadásaiból, sem pedig a tankönyv anyagából nem következtethető ki, csupán azért, hogy rossz jegyeket adhasson, hatalmát fitogtathassa, akkor inkább cselvető.

Sok diákkal az a baj: akkor hagyja abba a vizsgára való felkészülést, amikor úgy hiszi magáról, hogy tudja az anyagot.Ha valakivel időben ellenőriztetné tudását, a vizsgáig megszabadulhatna ettől a tévhittől.

Hiányos tudás olyan, mint sok betegség: gyógyítani lehet, ezesetben tanulással, de, mint minden más gyógyításhoz, ehhez is érteni kell.
Ideje: Május 27, péntek, 07:27:44 - lelmik

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Lelkes Miklós: TANÁR, TANÍTVÁNY, VIZSGÁZTATÁS, VIZSGÁZÁS /gondolatok, aforizmák/" | Belépés/Regisztráció | 2 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Lelkes Miklós: TANÁR, TANÍTVÁNY, VIZSGÁZTATÁS, VIZSGÁZÁS /gondolatok, aforizmák/ (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Május 31, kedd, 17:49:22
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
"elsősorban büntetni akar és nem tanítani, a tudás szeretetére, gondolkodásra, tisztességes életre nevelni!"
Mennyire igaz! Szerintem az oktatás minden területe haldoklik. A kicsiknél a sablonokba kényszerítés, a nagyobbaknál a fásult, az élet gondjaiba fáradt ideges tanár, a felsőoktatásról jobb nem beszélni. Ha az egyetemeken nagyon sok és egyre több a stressztől, magasvérnyomásban és szívpanaszokkal küzködő diák, ott nem tanítás folyik, hanem kínzás !!!
Tisztelet a kivételnek- az otatást végző is tanulhatna és vizsgázhatna oktatásból- !!!
A tananyagról azt hiszem jobb nem szólni....



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds