[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 136
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 136


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Ballagás 2005-ben


Érdekes volt az a ballagás, ahol múlt héten voltam. Már az időponton is csodálkoztam: szombat, délelőtt kilenc óra.


A folyosók és a termek alig voltak díszítve – nekünk még a lábunk alatt is virágok voltak. A recsegő hangszórókon át három dalt lehetett egymás után hallani, folyamatosan ismételve (Máté Péter, Ballag már a vén diák, és még egy, amire nem is emlékszem. Gaudeamus igitur… véletlenül sem szólt). A ballagók egyáltalán nem énekeltek – mi a folyosókon túlharsogtuk a hangszórókat, a szembejövő másik osztályt, ők pedig bennünket. Ezen a szombaton végignevették a ballagást – mi néhányan sírtunk, de akik nem hatódtak meg, azok sem nevetgéltek, mi komolyan úgy gondoltuk: az életünk egy szakasza lezárult. Az igazgatónő a megszokott beszédét mondta, és bár nem hozzám szólt, néhányszor mégis könnyes lett a szemem. Este a ballagóknak diszkót szerveztek – mi szerenádot adtunk. Nem harminc, negyven évvel néztem vissza a múltba, én tizenhárom éve ballagtam. Keserű szájízzel mégis azt kell mondanom: ezek a mai fiatalok…
Ideje: Június 14, kedd, 22:07:37 - zanzaa

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Életünk napjaink

"Ballagás 2005-ben" | Belépés/Regisztráció | 9 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Ballagás 2005-ben (Pontok: 1)
- kerlac Ideje: Június 15, szerda, 06:39:21
(Adatok | Üzenet küldése)
Úgy látszik, a most ballagóknak nem alakult ki kötődésük az iskolához. Vagy talán úgy gondolták, így lesz egyéni. Nem tudom... Máshonnan nem hallottam ilyesmiről.



Re: Ballagás 2005-ben (Pontok: 1)
- fényesi Ideje: Június 15, szerda, 07:29:14
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Legnagyobb gyermekem most ballagott
(gimnázium).
Elkeserítő volt az érdektelenség az arcokon,
a fásultság. Drága virágcsokrok, és drága ruhák, tömeg, és pocsék hangminőség a
unalmas beszéd, a gyenge versfelolvasás (!) alatt viszont volt...



Re: Ballagás 2005-ben (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Június 15, szerda, 08:00:49
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Mára a hétköznapi kapcsolatok is meglazultak. Mindenki csak sajátmagával törődik. Ez meglátszik a mai ifjúságon is. Érzelmeket, nehéz bennük felfedezni. Tisztelet a kívételnek természetesen. Óriási a felelősség a felnőtteken, melyet úgy tűnik még nem láttak be sem a szülők, sem a tanárok, sem az állam vezetése. Nagy árat fogunk fizetni érte.



Re: Ballagás 2005-ben (Pontok: 1)
- Audrey Ideje: Június 15, szerda, 11:48:33
(Adatok | Üzenet küldése)
Egyetértek az előttem szólókkal. Sajnos én is ezt látom... Egyre nagyobb érdektelenség, közömbösség, egoizmus. Nagyon félek, milyen világnak nézünk elébe. A bűnözés egyre nagyobb méreteket fog ölteni, hiszen ezek a dolgok valahol összefüggenek. Ha a mai fiatalban már most nincsenek érzések, akkor mit várjunk tőlük később, és az ő utódaiktól? Csupa kiégett, meghasonlott, depressziós ember - ez várható. Közeledő társadalmi és természeti katasztrófa.
És még amiről nem tudunk...



Re: Ballagás 2005-ben (Pontok: 1)
- kritta Ideje: Június 15, szerda, 14:45:32
(Adatok | Üzenet küldése)
Nálunk még májusban volt a gimnáziumi ballagás, és mint ilyen első, érdekes élmény volt nekem. Nálunk sem énekeltek a diákok, hanem különböző zeneszámokat játszottak le, hagyományostól a modernig, de valahogy mind illeszkedett oda. A ballagók sem nevetgéltek, hanem enyhén megilletődtek, és annak ellenére, hogy mennyire liberális iskola, mindenki komolyan vette.
Barátnőm mesélte, hogy visszament az általánosba, ahová jártunk, hogy megnézze a ballagást. A mikrofon valahol a 3. embernél elromlott, és a virágdíszítés sem volt az igazi... Persze az is lehet, hogy a gimnáziumi ballagást fontosabbnak tartják, és ezért az jobban megszervezett.



Re: Ballagás 2005-ben (Pontok: 1)
- kerlac Ideje: Június 15, szerda, 14:59:50
(Adatok | Üzenet küldése)
Nem tudom a gyerekeket hibáztatni. Szerintem a tanárok azok, akik egyszerűen csak nyűgnek tartják, és túl akarnak esni rajta. Kizárt dolognak tartom, hogyha a "pedagógusoknak" is olyan fontos lenne, mint volt régebben nekik, nekünk, akkor most is meg lehetne szervezni úgy, hogy szép és emlékezetes legyen. Valahogy nem tudom elképzelni, hogy az az osztályfőnök, aki évekig valóban kötődött a diákjaihoz, ne tudná magávalragadni őket, és megadni az Eseménynek a módját. Nem hiszem, hogy a fiatalokból hiányzik az érzés...



Re: Ballagás 2005-ben (Pontok: 1)
- veva (hajoka@tenger.hu) Ideje: Június 15, szerda, 21:27:31
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Az, hogy a most felnövőben lévő nemzedék milyen lesz, az nekünk felnőtteknek "köszönhető". Minél közelebbi a kapcsolat, annál erősebb a ráhatás (aminek a lecsapódása lehet pozitív vagy negatív).
Az életükhöz, fejlődésükhöz a feltételeket a felnőttek közösségei engedélyezik, alakítják, tiltják.
Nem jó a túl nagy szabadság, de a szoros megkötözöttség sem.

Az egész szószátyárkodásom csak arról akart szólni, hogy nem igazán "ezek a fiatalok" tehetnek róla, ha egy ünnepet bulivá alakítanak át, mert megtehetik!



Re: Ballagás 2005-ben (Pontok: 1)
- stelltesor (http://www.e-nevjegy.ini.hu/) Ideje: Június 21, kedd, 12:17:06
(Adatok | Üzenet küldése)
Én 33 éve ballagtam először. Maradandó élmény volt számomra. Nekem nagyon furcsa, hogy itt Olaszországban, ahol élek, nincs ilyen tradíció, de nincs se évnyitó, se évzáró. (Úgy hallottam, hogy más nyugat-európai országban sincs, mint pl. Németországban.)
Lányom most 19 és fél éves, holnap kezdi az érettségi vizsgáit az olasz nyelv- és irodalommal. (Itt öt évesek a középiskolák.) Az osztályuk egy héttel ezelőtt, az utolsó tanítási napon, búcsúvacsorát rendezett, a tanárok nem jöttek, pedig meghívták őket!
Osztálytól függ egyébként, hogy maguk között rendeznek-e búcsúvacsorát, vagy sem. Vannak osztályok, közösségek nem lévén még azt sem szerveznek. Érettségi találkozó sincs. (Itt még osztályfőnök sincs. Kellene lenni egy ún. tutornak, de azok is olyanok, mintha nem is lennének.) lehangoló. De nekik így a természetes.



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.37 Seconds