[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 230
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 230


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Országok – emlékek: 1. Hollandia


Tökéletes tavaszi idő: napsütés, szél, tulipánvirágzás. Ez az árpilis végi Hollandia.


Minden igaz, amit az országról mondanak, az összes sztereotípia visszaköszönt abban az öt napban, amit kint töltöttem.
Tökéletes tavaszi idő: napsütés, szél, tulipánvirágzás. Ez az árpilis végi Hollandia.
Minden igaz, amit az országról mondanak, az összes sztereotípia visszaköszönt abban az öt napban, amit kint töltöttem.

A mélyföldet csatornák osztják fel szabályos parcellákra, a fű zöldebb (pedig nem is a szomszédé), a virágok színesebbek, a levegőben érződik, hogy közel a tenger.
A soksávos autóutak melletti gondosan művelt földekről régi szélmalmok és modern szélerőművek köszönnek vissza.
Fapapucsot azonban csak kísérőnk, Sander lábán látok, és az ajándékboltokban. Persze klumpa vásárlás nélkül én sem mehetek haza. Körülbelül 200 métert teszek meg az utcán. A lépteim nagyokat koppannak, a lábfejem töri a kemény fa, viszont az étterembe érve a Haarlem környéki falusiak körében nagy sikert aratok.
Igaz, inkább a svéd Nils Holgersonnak érzem magam, már csak a piros sapka hiányzik a fejemről és a végéről a síp.
Szép is a kultúrák keveredése.

Apropó keveredés. Hollandia hajdani gyarmatainak lakói jócskán megtalálhatóak mindenfelé, a kínaiakról és az arabokról már nem is beszélve. A nagy városokban egymást érik a különféle közel-keleti specialitásokat kínáló gyorsbüfék. A kebabtól a „türkish pizzáig” minden van itt.

Amszterdamot sikerült a legnagyobb nyüzsgés idején felfedezni, a Királynő Napján. Ilyenkor a hollandusok narancssárgába (nemzeti viselet!) öltözve vetik bele magukat a városi kavalkádba. A főbb utcákat lezárják, és bolhapiaccá alakítva azokat, adják-veszik a használt portékákat. A bazárosok és a füves cigitől és/vagy sörtől bódult helyiek ünnepe ez.
Akadnak, akik hajókat, csónakokat bérelve a csatornákat járva tombolják ki magukat. De szó szerint! Budapest Parádét idéző „tucc-tucc” hallatszik mindenfelől.



A kíváncsi turisták lába este közeledtével a híres-hírhedt piroslámpás negyedbe vezet. Ahogy telik az idő, egyre több kirakatban jelennek meg a lányok munkaruhájukban - egy szál fehérneműben. Szőkétől a feketéig, teltkarcsútól a vékonykáig bő a választék. Aki esetleg „másra” vágyik, a kéklámpás negyed transzvesztitái közül is válogathat. Fotózni viszont szigorúan tilos!

A repülőn hazafelé az emlékeim rendezgetem. Túl sok, túl rövid idő alatt. Konklúzió?
Szép, érdekes – egyszer látni kell.
Összességében azonban ellentmondásos és egy kicsit túl liberális. Vagy csak én lennék prűd?
Mindenesetre szokatlan, hogy a csodálatosan tiszta és rendezett kertekben álló házakon nincs függöny, hogy bárki láthatja az emberek mindennapi életét. Furcsa, hogy a „lányok kerületére” templom vet árnyékot, hogy kisgyerekek játszanak a szex-shoppok igencsak sokat mutató kirakatai tövében, és hogy kisminkelt fiú csókolózik borostás szerelmével a buszmegállóban.

Miután leszálltunk Ferihegyen felhívom a családom, aztán a kedvesem, hogy tudassam, itthon vagyok. Hazaérve pedig, mielőtt felkapcsolom a villanyt, elhúzom a szobákban a függönyöket.
Örülök, hogy kizártam a külvilágot. Bent csak a szeretet és a meghittség marad, na és egy pár holland fapapucs.

Ideje: Június 21, kedd, 07:51:05 - LunaPiena

 
 Nyomtatható változat Nyomtatható változat  Küldd el levélben! Küldd el levélben!
Vissza Rovathoz

Ország Világ

"Országok – emlékek: 1. Hollandia" | Belépés/Regisztráció | 8 hozzászólás | Search Discussion
Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért.

Névtelenül nem lehet hozzászólni, kérjük regisztrálj

Re: Országok – emlékek: 1. Hollandia (Pontok: 1)
- csingi Ideje: Június 21, kedd, 10:10:02
(Adatok | Üzenet küldése)
Hangulatos, kedves egyéni hangú útleírás. Ha 1. sorszámú, akkor lesz több is... előre örülök.



Re: Országok – emlékek: 1. Hollandia (Pontok: 1)
- Anonyma Ideje: Június 21, kedd, 10:41:47
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Hollandia! Remek kis ízelítőt írtál. Egyszer én is látni szeretném.



Re: Országok – emlékek: 1. Hollandia (Pontok: 1)
- stelltesor (http://www.e-nevjegy.ini.hu/) Ideje: Június 21, kedd, 11:40:23
(Adatok | Üzenet küldése)
Élveztem a hollandusok bemutatását. Köszönöm, hogy olvashattam.



Re: Országok – emlékek: 1. Hollandia (Pontok: 1)
- Anna1955 (angyaligirl@freemail.hu) Ideje: Június 21, kedd, 20:56:25
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Kedves LunaPiena, cikked nagyon látványosan vetítette elém a tájat és a leírtakat. Még a hangulatot is sikerült éreztetned. A konklúzió az írásod alapján jogos, de azért szeretném mostmár látni. Köszike.

Üdvözlettel Angyaligirl



Re: Országok – emlékek: 1. Hollandia (Pontok: 1)
- bla (bla@gportál.hu) Ideje: Június 22, szerda, 15:07:50
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Élvezetes írás!



Re: Országok – emlékek: 1. Hollandia (Pontok: 1)
- Myra Ideje: Június 28, kedd, 09:23:55
(Adatok | Üzenet küldése | Blog)
Luna, nem voltam még Hollandiában, de kedvet kaptam az utazáshoz :) Veled tartok a következő virtuális kirándulásodon is...



Re: Országok – emlékek: 1. Hollandia (Pontok: 1)
- Norvi Ideje: Június 29, szerda, 11:13:05
(Adatok | Üzenet küldése)
Tömör, de hangulatos írás. Szép lehetett!



PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds