Küzdőtér |
|
|
|
| Minden hozzászólás a beküldő tulajdona. Nem feltétlenül értünk egyet velük, és nem vállalhatunk felelősséget a hozzászólások tartalmáért. |
|
|
|
|
|
Re: Hogyan írok verset? III. rész (Pontok: 1) - Lacoba Ideje: Szeptember 24, hétfő, 20:02:59 (Adatok | Üzenet küldése | Blog) | Kedves Lenaneni! Az alapvető gond nem teljesen itt kezdődik, hanem ott, hogy előszeretettel keverik össze rendkívül sokan a verselést a rímekkel. Elsősorban ez a nagy hiba a tetszetős versekkel, hogy látszólag egy kötött formát választ a szerző és annak a legminimálisabb elvárásait sem tartja be. Agond ott van, hogy nem lenne ez baj csak akkor más formát kell választani.
A kihűlt vers. Nehéz nekem megértenem ezt, hiszen nekem éppen az a vers, a könyv, az olvasás, hogy ismét egy adott környezetbe visz el, vagy vissza a mű. Ha ez a saját írásom akkor is. Ha nem visz el oda, akkor rosszul írtam meg, ha elvisz, akkor pedig már közel azonos a táptalaj. Szerintem, ha kihül egy vers akkor kell vele igazán valamit tenni, mert amikor mások olvassák még könnyebben kihül.
Ösztönösen - a magyar nyelvi sajátosságokból adódóan - is kialakulhatnak a versbéli fontos elemek. Ez nagyon jó, de a legkevésbé sem mérvadó, mert ha az alapkövetelmények nincsenek meg akkor is azt hisszük, hogy rendben minden, ha nincs úgy.
Ismét zenei példát hozok. Soha nem merül fel, olyan variáció, amely széttöri a zene ritmusát, alapjait (no van ilyen, de ritkán) és a verselésnél is ez a lényeg.
A szabadvers nagyon széles kategória, a kötött is. Azonban a legalapvetőbb szabályokat illik betartani. Mindkét esetben.
Ez ellen lehet ellenkezni, de akkor jönnek a közhelyes versek, a dadogó sorok, úgy is hogy megfoghatja az embereket, tetszetős lehet, és ez a félrelépés oka, mely elodázza az igazi megoldást.
|
| Szülő |
|
|
|
|
|